AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis du fant en koffert med 5 millioner kroner i, hva ville du gjort da?
Gjest Awsome Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Det åpenbare, det de aller fleste hadde gjort / hadde hatt lyst til å gjøre.
Pinkee Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Håper jeg aldri kommer opp i den situasjonen, for lysta til å beholde hadde vært stor, men det hadde vel blitt en tur til politiet
aluminium Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Det kommer nok helt an på. Hadde jeg funnet den på en mørk parkeringsplass i nærheten av bilen min og jeg visste plassen ikke var overvåket på noe vis, så hadde jeg nok tatt den med.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Tror jeg ville vært litt skeptisk. Kunne jo vært merkede sedler som jeg ikk eunder noen omstendigheter burde bruke.
Gjest Xelle Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Ville tatt det selvfoelgelig. Men hadde ogsaa tenkt paa merkede sedler som ab over her. Det kan man vel alltids finne ut av ved aa bare ta med en seddel til banken, om de lurte paa hvor du fant den, si du fant den paa bakken ellerno. No biggie.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg håper også at jeg aldri opplever noe sånt, for det ville blitt valgets kval. Særlig akkurat nå som jeg sliter veldig økonomisk og ikke aner hvordan jeg skal komme meg ut av floka. Det ville vært veldig fristende å beholde pengene, i hvertfall en del av dem. Men så er jeg så paranoid at jeg ville vært sikker på at det enten var skjult kamera eller at en notorisk kriminell sto i buskene og observerte meg og senere ville komme for å ta meg. Og i tillegg så er det jo den innebygde moralen. Pengene ville ikke vært mine, så jeg ville fått ekstremt dårlig samvittighet og antakelig ikke hatt noen glede av pengene likevel. Så jeg hadde vel helst latt være å røre kofferten i det hele tatt og heller ringt politiet.
AnneBonny Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Hadde tatt dem! Men helt sikker på at det bare hadde blitt jallajalla rundt meg. Mens jeg sitter midt opp i det nye dyre spaet mitt, hadde vel det kriminelle miljøet sniket rundt i alle kroker og snudd byen på hodet med varebiler og tilslutt funnet meg, som på film....
Miss Puddel Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 I utganspunktet hadde jeg nok gjerne beholdt dem, men jeg hadde nok vært redd for å bli oppdaget ja... Men FEM millioner?!...*sikle*
Gjest Consensio Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg hadde beholdt dem, med noe dårlig samvittighet, men jeg må være ærlig og si det som det er. Min økonomi er såpass trang og skaper såpass mye problemer for meg, og disse pengene hadde sikret min fremtid, så ja jeg hadde absolutt beholdt dem.
Purple Basil Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg hadde nok beholdt dem, uten dårlig samvittighet
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #14 Skrevet 8. oktober 2010 Hva med å ta 1 milion og få finnerlønn av 4 milioner som blir 400000
Gjest Sommertid Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg hadde levert dem til politiet. Til tross for min økonomiske situasjon så hadde det ikke falt meg inn å beholt dem. Jeg hadde heller håpt på en saftig finnerlønn :gjeiper:
Gjest gurimalla Skrevet 8. oktober 2010 #16 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg hadde helt klart levert dem inn, jeg hadde ikke slappet av med å bruke 5 mill som ikke er mine. Jeg hadde vært happy over å tjene 500 000 i finnerlønn på en ærlig vis!
Green Lady Skrevet 8. oktober 2010 #17 Skrevet 8. oktober 2010 HviS man finner en koffert med 5 millioner kroner, er det en av to ting: 1. Enten er det kriminelle penger 2. Ellers så er det fra en verditransport. Siden verditransporter sjelden setter fra seg koffert med penger, er sjangen 99% sikkert at det er kriminelle penger. Du leverer inn til politiet, hva skjer? De tar alt, og er du heldig får du en bitteliten påskjønnelse - om du er heldig. Så jeg hadde beholdt pengene.
Mann 42 Skrevet 8. oktober 2010 #18 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Jeg ville nok tatt dem. Jeg regner det ikke som tyveri å stjele fra kriminelle. Det KAN antakelig være utrolig risikabelt, så jeg ville holdt en ekstremt lav profil den første tiden etterpå. Særlig hvis pengene ble funnet et eller annet sted i nærheten av der jeg bor. Dessuten ville jeg først av alt, kvittet meg med kofferten, og deretter gått over hver eneste seddelbunke for å sikre at det ikke fantes noen radiosender eller transsponder noe sted. Og jeg ville, under ingen omstendighet, fortalt NOEN om det. Ikke en kjeft. Det jeg ville gjort, var å kjøpe meg en leilighet, under normale betingelser, dvs med banklån og alt som hører med, og nedbetalt dette lånet med min ordinære lønn, samtidig som jeg holdt på en utad nøktern livsstil forenlig med et stort huslån. Koffertpengene ville jeg brukt som garanti mot økonomiske problemer, à là handlingsregelen for oljepenger. Endret 8. oktober 2010 av Mann 42
Gjest strykebrett Skrevet 8. oktober 2010 #19 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg tror nok jeg ville havnet på å levere de inn, selv om det selvfølgelig er fristende med så mye penger. Tror ikke den samvittigheten og paranoiaen som hadde fulgt med hadde vært verdt det for minm del. Men det hadde kanskje vært annerledes dersom jeg hadde hatt skikkelig dårlig økonomi..
Lillimouse Skrevet 8. oktober 2010 #20 Skrevet 8. oktober 2010 Så for å være ærlig .. Jeg har også ikke ønsker å være i en slik situasjon .. Du spiller slik alle tanker i hodet fra .. hva om .. jeg finner personlig dårlig .. jeg Gjerne, ville jeg ta det til politiet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå