Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært vekkreist i 5 dager mens huseieren min passet pus. Jeg vet ikke, men det hører gjerne med historien at hun var borte i 2 døgn (har ellers aldri vært borte mer enn 3-4 timer) og jeg mistenker at en annen nabo prøver å adoptere henne, men dette er bare ren gjetning.

I dag koste jeg på henne, og merket en klump i nakken. Jeg tenkte først at dette gjerne var flått, da hun har hatt det tidligere. Jeg lette meg fram til stedet hvor jeg kjente den (hun er veldig langhåret), men der var det ingen flått, men en hudløs liten runding på en halv cm!

Hun er helt normal ellers. Det er mulig at hun klør seg littegrann mer enn vanlig men det er også mulig at jeg bare er mer obs på det akkurat nå og derfor innbiller meg det.

Flekken er jo bittebitteliten så jeg tenker at det er gjerne ikke noe å bli hysterisk over? Eller? Det var bare så merkelig... Håret ligger tett i tett i tett i tett ellers så noe har skjedd.

Endret av Snop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kaaaan hende det er ringorm... En ganske ufarlig hudsopp som gjør at håret forsvinner på pus. Jeg ville nok tatt en tur til veterinæren. Kan smitte til mennesker og må da behandles med soppmidler.

Dersom du googler kan du se bilder...

Skrevet

æsj ja, når jeg ser på bildene, ser det jo faktisk sånn ut... argh!

Skrevet

Da var time hos dyrlegen bestilt. Det koster å ha katt! :bond:

Skrevet (endret)

For sikkerhets skyld vil jeg anbefale deg å være flittig med håndvasken etter at du evt. har tatt i pus. Mange blir lett kvitt denne soppen om de får den på seg, men noen bruker laaang tid og så er den borte, men kommer igjen en annen plass og den kan smitte lett mellom mennesker også. Selv om den ikke er farlig vil man jo ikke ha sopp på kroppen. Og ja, mennesker mister også hår der de får soppen...

Endret av Strix
Skrevet

Det var godt at jeg dro ut dit! Det var visst ikke bare den ene flekken, men flere spredt utover hele kroppen, klumpete med sår. Usje! :(

De trodde ikke det var ringorm fordi de var så hovne, så jeg fikk antibiotika for å se om det hjelper først. De sa det gjerne var infeksjon eller allergi, men jeg måtte ta henne med på kontroll neste uke... så får man se, da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...