^KinderMaxi^ Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Beklager - enda en aap tråd. Skjønner ikke hvordan dette fungerer i det hele tatt jeg. Jeg er sykemeldt og har vært sykemeldt snart ett år - har mistet jobben min og nav anbefalte meg å søke aap. i den gamle jobben tjente jeg 100.000 i året. Og jeg går til psykolog jevnlig. Hvor mye vil jeg da få utbetalt ( er under 26) ? Og hvor lang tid vil det ta fra jeg leverer søknaden til jeg får utbetalt første "lønn"?
Daniel84 Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Når du tjente såpass lite i din forrige jobb, regner jeg med at du får utbetalt den miste summen, som er ca 9000 i mnd.. Kommer an på hvor raskt de behandler søknaden din det, tror dt er veldig individuelt Men søk så fort som mulig!!Nav tar sin tid.
Theya Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 hvis du kan klassifiserest som ung ufør, får du litt mer, men det skal mye til... mye, mye til.
Rosalie Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Ung ufør-tillegg får man vel ikke før man har fått innvilget varig uførepensjon.
Envy Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg fikk min første utbetaling aap-penger ca 6 mnd etter at jeg søkte
Theya Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Hva kan du få? Arbeidsavklaringspengene utgjør 66 prosent av inntektsgrunnlaget. Størrelsen på arbeidsavklaringspengene avhenger blant annet av ■tidligere inntekt ■om du forsørger barn ■om du mottar andre folketrygdytelser ■om din arbeidsevne ble nedsatt med minst halvparten før du fylte 26 år ■yrkesskade eller yrkessykdom tatt fra nav sine sider, så det skal visst taest med i vurderingen
^KinderMaxi^ Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis jeg kun får 66% av min nåværende inntekt, da vil jo jeg få utbetalt kanskje 4000 i mnd. Syns da det er lite. Sliter nok økonomisk som det er og nå får jeg 6900 i sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Om du har under en viss sum, får du minstesum, så du får nok litt over 10 000,- før skatt. Jeg har minstesummen og utbetalt ca 4500,- hver 14. dag.
^KinderMaxi^ Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mye betaler du i skatt da? Har snakket med de på nav, og de sa det ville ta ca. 2 mnd fra jeg leverte inn søknaden til jeg får noe utbetalt. Hvordan kan hun lenger oppe her ha gått 6 mnd uten å få betalt, når nav sier noe annet? Den søknadspapirene jeg fikk utdelt - der står det ingenting om inntekt. Finner nav ut av dette på egenhånd el?
Daniel84 Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mye betaler du i skatt da? Har snakket med de på nav, og de sa det ville ta ca. 2 mnd fra jeg leverte inn søknaden til jeg får noe utbetalt. Hvordan kan hun lenger oppe her ha gått 6 mnd uten å få betalt, når nav sier noe annet? Den søknadspapirene jeg fikk utdelt - der står det ingenting om inntekt. Finner nav ut av dette på egenhånd el? Det finnes en minste stønad, du får ikke under 9000 kr utbetalt i mnd uansett
Envy Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mye betaler du i skatt da? Har snakket med de på nav, og de sa det ville ta ca. 2 mnd fra jeg leverte inn søknaden til jeg får noe utbetalt. Hvordan kan hun lenger oppe her ha gått 6 mnd uten å få betalt, når nav sier noe annet? Den søknadspapirene jeg fikk utdelt - der står det ingenting om inntekt. Finner nav ut av dette på egenhånd el? Det gikk 6 mnd fordi det var det som passet inn i resten av opplegget jeg hadde med dem, skole og jobb saken lå 4 mnd "på vent" så det tok vel ca 2 mnd fra de begynte å se på den!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Vær klar over at du kan søke bostøtte i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mye betaler du i skatt da? 36% tror jeg, men jeg er ikke helt sikker.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #16 Skrevet 7. oktober 2010 Hos meg ble det søkt om AAP i Juni, og jeg fikk utbetalt AAP i Juli. 66,6% av arbeidsinntekten jeg hadde før / i sykemeldingen.
^KinderMaxi^ Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 7. oktober 2010 Ok. Skal levere det til uka, så håper jeg får noe i desember!? Tusen takk for alle svar så langt. Det har tatt bort en del bekymringer
Gjest Consensio Skrevet 7. oktober 2010 #18 Skrevet 7. oktober 2010 Og husk bostøtte. Og dersom alt kriser seg helt og du ikke klarer å betale selv, så kan du, en regning av gangen, søke sosialavdelingen om støtte til å betale strømregningen. Igjen, her må man søke for hver gang og du må ha en reell grunn til å ikke klare å betale den.
^KinderMaxi^ Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #19 Skrevet 7. oktober 2010 Ja, dette skal jeg huske. Takk.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #20 Skrevet 8. oktober 2010 Ung ufør-tillegg får man vel ikke før man har fått innvilget varig uførepensjon. Dette stemmer ikke. Man kan få ung ufør-tillegg når man har arbeidsavklaringspenger også. Dette tillegget er beregnet på de som fikk redusert arbeidsevnen med minst halvparten før fylte 26 år, på grunn av alvorlig og varig sykdom, skade eller lyte som er klart dokumentert. Kilde: Arbeidsavklaringspengenes størrelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå