AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Hei! Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt her: Det har seg sånn at jeg har fått skikkelig uren hud. Og da mener jeg ikke sånn gule kviser eller acne, men typisk "små" kviser som gjør at huden min ikke ser glatt ut. Jeg prøver å rense huden daglig, fjerne all sminke og bruke best mulig og minst mulig sminke. Men urenhetene vil ikke vekk! Så pliiis, hjelp meg! Håper noen har noen tips ^^ PS! Spiser lite usunn mat, så jeg tror ikke mat er grunnen.
^KinderMaxi^ Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Henger meg med på denne. Dro forresten på apoteket å hørte der, men de produktene gjorde det bare verre
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Dra til en hudpleier! Man får ofte slike urenheter på grunn av feil produkter. Få en analyse og produktanbefaling av en hudpleier, og handle produktene på nettet om du vil spare penger.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Har slitt med det samme i alle år. Har prøvd masseveis av kremer og midler, både apoteksolgte, andre dyre vidunderkremer, og også de mer ordinære typene. Ikke sjangs i havet for at jeg får bukt med problemet, og nå er jeg 26 år gammel. Det jeg har kommet frem til er at min hud rett og slett har det best hvis jeg gjør minst mulig med den. Jeg har en sån gel fra apoteket som jeg bruker littegranne av etter å ha dusjet, og på kviser eller på kveldene. Renser huden et par ganger i mnd i tillegg. Tipper mange her inne ikke kan forestille seg å gjøre så lite med huden, men min tåler rett og slett ikke at jeg styrer så mye med den. Sminke er den heller ikke spesielt glad i, ikke engang mascara. Irriterende, men nå har jeg jobbet med saken i 12 år, og jeg får det bare ikke bedre enn på denne måten.
blondie912000 Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hei! Dette er et vanlig problem for veldig mange mennesker. Jeg var blant annet en av dem. Jeg prøvde ut alt som fantes på markedet, men ingenting hjalp. Så kom jeg over en krem. En billig krem men den viste seg å gjøre underverker for huden min. Serien jeg snakker om er fra Garnier og heter rett og slett PureActive. Jeg var veldig skeptisk til denne i begynnelsen, og jeg merket at kvisene mine ble verre da jeg brukte det, men det var bare en periode for huden min til å venne seg til. Etterhvert så forsvant alt av kviser og jeg fikk hud som en baby. I begynnelsen brukte jeg tre av produktene: Først PureActive Blackhead Clearing Srub (en gang i uken), så PureActive Spot Fighting 24hr Moisturiser morgen og kveld og de gangene jeg fikk en skikkelig kvise brukte jeg PureActive Spot-on Roll-on Rapid Soothing Relief. Den dag i dag bruker jeg bare PureActive Spot Fighting 24hr Moisturiser bare om kvelden Jeg kan ikke garantere at dette vil funke på deg fordi alle har forskjellig hud, men den er verdt et forsøk Lykke til! Monica Endret 7. oktober 2010 av blondie912000
Gjest Bella_ Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Har du prøvd md-formulations?Ganske dyrt,men mange mener det hjelper dem.Prøvde selv den kiten adult anti blemish kit.Den hjalp meg gjorde huden jevnere og den clearing complex kremen tørket ut kvisene på en natt,så da slapp jeg å pirke på kvisene og få arr.Hvis du bestiller fra nette kan du få md billigere. Neste steg blir vel å gå til legen begynne på p piller for uren hud eller antiobiotika?? Endret 7. oktober 2010 av Bella_
Gjest Bella_ Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Grunnen til at du får kviser nå er kanskje hormonene og som regel er det lite man kan gjøre med dem:(
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Stiller noen spørsmål for å avklare litt: * Er det underjordiske kviser du har? * Er de konsentrert noen plass, eks. får mer rundt munn/hake? * Får du mer kviser ved eggløsning og/eller mensen?¨ Hvis du kjenner deg igjen i o.n. kan det være hormonelle kviser du har. Har du testet ut hudpleie med fruktsyre e.l.? Fruktsyrer (alpha hydroxy acids AHA) og salicylsyre (BHA) har noe dokumentasjon til behandling av kviser, men generellt virker disse dårligere enn det du får kjøpt på resept. En god regel er imidlertid å prøve det mildeste først. Eks. MD Formulations kan hjelpe - de har to kit for aknehud (kan være greitt å teste ut før man kjøper stor størrelse) eks. http://www.bettermakeupforless.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=100611-MD-Formulations-Teen-Anti-Acne-Kit&Category_Code=skincare_kits&Product_Count=2 og http://www.bettermakeupforless.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=BM4L&Product_Code=100613-MD-Formulations-adult-anti-blemish-kit . Andre acneprodukt kan du evt. sjekke ut her: http://www.midwestskincare.com/Treatment-Products/Acne/sc216663//page/1/checkForLanding/true . Selv har jeg brukt både MD Formulations og Jan Marini og liker begge veldig godt. Hvis dette ikke har (hatt) effekt, tenker jeg at neste steg er en tur til hudlege som evt. gir deg reseptbelagt produkt. En annen ting jeg anbefaler å teste er nattlysolje. Jeg tar selv daglig Efamol - http://www.feelunique.com/p/Efamol-Pure-Evening-Primrose-Oil-1000mg-30-Capsules . Tidligere hadde jeg alltid stygge kviser en gang i måneden, og de er nå helt borte. Er flere som har hatt god erfaring med dette, så det kan være verdt å prøve ut. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå