spørsmålstegnet Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Oppgave 1: Hvis du mellomlander for eksempel på flyplassen i Island. Kan du da skryte av at du har vært i landet Island?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Nei, flyplasser regnes da vel som internasjonale "ingenmannsland" i så henseende. Men du skal alltids få si at du har mellomlandet på Island:-)
HeleneBK Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 enig med anonymbruker over meg, en flyplass er et ingenmannsland. Hvis du forteller noen at dere måtte mellomlande i Island er det ingen som spør: hvordan var Island, de kommer bare til å spørre hvor lang tid dere var der og eventuelt om det var en fin flyplass
Antlers Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Ja, siden flyplassen ligger i det landet så har man jo teknisk sett vært der. Akkurat som Gardermoen ligger i Norge.
Fiol Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Synes ikke man kan skryte av at man har vært på Island, om man kun har sett innsiden av flyplassen. De landa jeg teller med at jeg har vært i, har jeg vært over en natt i eller mer. Det er min regel
^^Belle^^ Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Synes ikke man kan skryte av at man har vært på Island, om man kun har sett innsiden av flyplassen. De landa jeg teller med at jeg har vært i, har jeg vært over en natt i eller mer. Det er min regel Enig! Jeg, for eksempel, har vært uttallige ganger på flyplassen i Amsterdam og aldri i byen Amsterdam, men jeg går ikke rundt og skryter av at jeg er lommekjent i Amsterdam fordi jeg har vært der så mange ganger. Satt på spissen selvsagt. Endret 8. oktober 2010 av ^^Belle^^
ejoty Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Man har vel sine egne definisjoner for dette. For meg regnes ikke flyplassområdet som å ha vært i landet.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Nei. På en flyplass kan man handle tax free fordi man juridisk sett ikke befinner seg i landet.
Gjest redstar Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Nei, jeg synes ikke at man kan skryte på seg at dem har vært i landet om dem kun har vært på flyplassen... det sier vel egentlig seg selv:p ? Som nevnt over så får man faktisk handle i Taxfree fordi man juridisk sett ikke befinner seg i landet. Så nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå