Gå til innhold

Enkelt spørsmål: Vanskelig svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppgave 1: Hvis du mellomlander for eksempel på flyplassen i Island. Kan du da skryte av at du har vært i landet Island?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, flyplasser regnes da vel som internasjonale "ingenmannsland" i så henseende. Men du skal alltids få si at du har mellomlandet på Island:-)

Skrevet

enig med anonymbruker over meg, en flyplass er et ingenmannsland. Hvis du forteller noen at dere måtte mellomlande i Island er det ingen som spør: hvordan var Island, de kommer bare til å spørre hvor lang tid dere var der og eventuelt om det var en fin flyplass

Skrevet

Ja, siden flyplassen ligger i det landet så har man jo teknisk sett vært der. Akkurat som Gardermoen ligger i Norge.

Skrevet

Synes ikke man kan skryte av at man har vært på Island, om man kun har sett innsiden av flyplassen. De landa jeg teller med at jeg har vært i, har jeg vært over en natt i eller mer. Det er min regel ;)

Skrevet (endret)

Synes ikke man kan skryte av at man har vært på Island, om man kun har sett innsiden av flyplassen. De landa jeg teller med at jeg har vært i, har jeg vært over en natt i eller mer. Det er min regel ;)

Enig! :Nikke: Jeg, for eksempel, har vært uttallige ganger på flyplassen i Amsterdam og aldri i byen Amsterdam, men jeg går ikke rundt og skryter av at jeg er lommekjent i Amsterdam fordi jeg har vært der så mange ganger. :fnise: Satt på spissen selvsagt.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Man har vel sine egne definisjoner for dette. For meg regnes ikke flyplassområdet som å ha vært i landet.

Skrevet

Nei. På en flyplass kan man handle tax free fordi man juridisk sett ikke befinner seg i landet.

Gjest redstar
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at man kan skryte på seg at dem har vært i landet om dem kun har vært på flyplassen... det sier vel egentlig seg selv:p ?

Som nevnt over så får man faktisk handle i Taxfree fordi man juridisk sett ikke befinner seg i landet.

Så nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...