AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har oppfattet at det er en del meninger om gaver i bryllup her inne. Mitt spørsmål er derfor, hva syntes dere om Willow Tree figurer som en liten ekstra gave på bryllupsdagen? Jeg har nemlig begått den "kardinalsynden" å kjøpe en liten bonusgave som ikke står på ønskelista, i tillegg til en hovedgave som står på ønskelista. Jeg har gitt bort Willow Tree figurer i mange anledninger, alt fra dødsfall til fødsel, og en liten oppmerksomhet uten anledning. Jeg fallt derfor for fristelsen og kjøpte en i ekstragave til et bryllup vi skal til nå. Så, hva syntes KG damene om en slik figur som en liten oppmerksomhet på bryllupsdagen? For de som ikke kjenne til Willow Tree, så er det små, enkle figurer som kommer med et lite kort med en slags "hilsen". For å ta noen eksempler som jeg syntes kan passe til bryllup: "Surrounded by Love Abundant love surrounds you" http://willowtree.info/product/surrounded-by-love "Together For those who have found their true partner in love and life" http://willowtree.info/product/together "Promise Hold dear the promise of love" http://willowtree.info/product/promise "Love Love, everlasting and true" http://willowtree.info/product/love Er dette en harmløs og fin oppmerksomhet, eller bør man holde seg slavisk til ønskelista og ferdig med det?
Thorn Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg syns disse figurene er nydelige, og hadde blitt kjempeglad for en slik! Når du kjøper en slik i tillegg til noe på ønskelista, kan jeg ikke forstå at det skal kunne bli et problem. Da er de utakknemlige!
TheaH Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Elsker de figurene! Har selv gitt bort "promise" til 2 par som har giftet seg i år; vi var riktignok ikke i bryllupet, men syntes likevel det var på sin plass å gi en liten oppmerksomhet, så da falt valget på disse figurene. Dersom man ikke blir aksepterer andre gaver enn det så står på ønskelista er man utakknemlig!! Dersom de ikke liker gaven, så står jo man fritt til å bytte den til noe annet.
FruN Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Helt enig med TheaH her... om man er utakknemlige for en gave, er man utakknemlig og frekk... Ellers var figurene absolutt nydelige! :D Jeg hadde blitt veldig glad for en slik figur!
Gjest Stapler Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Willow Tree figurene er kjempesøte og jeg hadde blitt veldig glad for en slik figur i gave! Også selv om den ikke står på offisiell ønskeliste til bryllup. Dette er en ting jeg også personlig kunne tenkt meg å gi som ekstra gave til bryllup eller andre begivenheter.
Blondie<3 Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Synes at det var en kjempe fin ekstra gave.Likte veldig godt figuren som heter together.
Grønt blad Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg liker ikke pyntegjenstander, og hadde foretrukket å ikke få en slik gjenstand. Er selvfølgelig takknemlig for alle gaver, men som de fleste andre har jeg preferanser når det kommer til hva jeg liker og ikke liker. Man trenger ikke holde seg slavisk til ønskelista, men se an brudeparet. Er det noe du tror hun/de vil like, så gå for det.
ladyluna Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 "Promise Hold dear the promise of love" http://willowtree.info/product/promise Vi fikk denne til bryllupet vårt, og det var faktisk en av de gavene jeg satte aller mest pris på! Den stod ikke på ønskelista, men hva gjør vel det? Vi er heller ikke ekstremt glade i pyntegjenstander, men WillowTree-figuerener jo så enkle og tidløse at de, etter min maning, passer inn hvor som helst Jeg ønsker meg nå flere figurer fra denne serien, og har gitt WillowTree som gave til fler andre (de passer jo til alle anledninger!!)
Barcelone Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Synes de var kjempesine! Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått en sånn!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Hvor store er de? Jeg kan ikke skjønne at noen skulle bli sure om de får en slik gave i tillegg til noe på ønskelista, på den annen side ville jeg ikke ønsket meg en av disse figurene selv... de er helt ok søte og jeg forstår tanken bak, men samtidig er de langt fra min smak. Vil vel egentlig ikke kalle dem tidløse - selv om de er "upersonlige" pga lite detaljer er de langt fra nøytrale i formen f eks og passer bedre i et shabby chic-hjem enn hos noen med mer stramme linjer... Jeg har heller ikke pyntegjenstander stående framme (mye pga plass, det eneste som får stå framme her er planter og veldig nøytrale lysestaker som er i jevnlig bruk). Så jeg ville nok forsikret meg om at det var noe brudeparet ville satt pris på, særlig hvis de koster litt. For min egen del ville jeg satt mer pris på et kort med et slikt motiv, enn selve figuren.
Jade Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Jeg tenker at de som blir sure for gaver de ikke spesifikt har "diktert" i ønskelisten, kan la være å invitere gjester, eller spesifisere at det er en kreveliste, ikke ønskeliste. Jeg lurer på når dette starter. Som barn? Er det foreldrene som lærer dere denne utakknemligheten? "Neeeeeei! Jeg vil ikke ha dette spillet, jeg ønsket meg en Lego Space-police!!!", "Så-så, lille venn, vi skal bytte denne dumme gaven, og kjefte på Tante Anna!". Personlig synes jeg disse pyntefigurene er fine. De som ikke liker de, kan benytte byttelappen. Jeg er sikker på at de fleste ikke får varige mén av at noen gir en sånn ekstragave. Til slike unger, så gir jeg bevisst gaver (ikke penger) som ikke kan byttes. Men som er kjekke å få. Når foreldrene snakker om alle julegavene de skal bytte for 3-åringen sin fordi det er feil merke, så nekter jeg å være med på å utvikle slike "unger" som blir sure for "feil" gaver i voksen alder! Ser det i andre tråder her også. Man kan ikke kjøpe sengetrekk til unger, for det er ikke "gøy" og står ikke på ungens kreveliste. Endret 10. oktober 2010 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå