Gå til innhold

Treningverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag trente jeg styrketrening for første gang på 3-4 år. Det var gruppetrening med frivekter/vektstang. Var klar over at jeg måtte regne med treningsverk i etterkant.

Nå, et par dager etter, er det fortsatt så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Konsentrerer meg fælt om å bøye knærne riktig vei når jeg går. :fnise:

Hvor lenge må jeg regne med at treningsverket er der? Hvor lenge bør jeg vente med ny treningsøkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er totalt utrent så varer det noen dager, kan faktisk kjenne det i magemusklene og bena opptil 1 uke etterpå. Helt normalt det.

Er ikke farlig å trene med gangsperre...

Skrevet

min andre uke med trening nå . kjenner d i noen dager etterpå. men trener mandag onsdag fredag likevel.

en annen ting også, etter trening blir jeg ssåååå trøtt. selv de øktene jeg gjør før 12 på dagen.

Skrevet

Jeg hadde en pause fra styrketrening i sommer og etter første gang var jeg støl ikke mindre enn 6 dager, de første dagene var jo helt grusomme, det å sitte ned/stå opp eller gå på do eller trapper var helt umulig.. Men rullet meg ut av sengen på morgenen og fikk en del rare blikk på jobb. :fnise:

Men det blir bedre etter hvert ble jeg fortalt og opplever det selv nå også :)

Skrevet

Jeg hadde en pause fra styrketrening i sommer og etter første gang var jeg støl ikke mindre enn 6 dager, de første dagene var jo helt grusomme, det å sitte ned/stå opp eller gå på do eller trapper var helt umulig.. Men rullet meg ut av sengen på morgenen og fikk en del rare blikk på jobb. :fnise:

Men det blir bedre etter hvert ble jeg fortalt og opplever det selv nå også :)

TS her, ja, det er omtrent det jeg opplever nå. Ser ut som om jeg har driti på meg, og har flere ganger nesten ramla bakover fordi det har vært så vondt å holde meg oppe. Har aldri satt så pris på HC-toalett som i dag. :fnise:

Men da vet jeg at jeg har noen dager med ubehag framover, og ta treningen litt på feelingen.

Skrevet

TS her, ja, det er omtrent det jeg opplever nå. Ser ut som om jeg har driti på meg, og har flere ganger nesten ramla bakover fordi det har vært så vondt å holde meg oppe. Har aldri satt så pris på HC-toalett som i dag. :fnise:

Men da vet jeg at jeg har noen dager med ubehag framover, og ta treningen litt på feelingen.

Tihi, akkurat! Hjemme må man bare håpe at porselan holder. Kunne bøye beina liksom til en viss vinkel og da bare datt man nedover. Men vel - dassen overlevde faktisk. :ler:

Skrevet

Det gir seg sikkert snart. Det er ikke farlig å trene med treningsverk. Pass på at teknikken er riktig dersom du gjør det, ellers kan du skade deg.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...