Gå til innhold

Fengsel og så dødsstraff

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er vitsen å sette noen i fengsel i 10-20 år før de får dødsstraffen i usa? Det var vel en der som satt i 30 år også. Usikker på om han fortsatt sitter på dødscelle.

Hvis de absolutt må ha det, hvorfor kan det ikke skje med en gang etter rettsaken, eller etter noen dager, uke?

Nå snakker jeg forresten også om de man vet helt sikkert er skyldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det går i at man har diverse ankemuligheter man skal få bruke opp før man havner i stolen. Amerikanske domstoler jobber omtrent like kjapt som NAV i Norge, så det tar lang tid å få det formelle gjort.

Selv når man er 100 % sikker på at vedkommende har gjort noe galt kan det være god uenighet om dommen er etter riktig paragraf. Uten at det kan bevises noen plan i forkant gjør A noe mot B som fører til at B dør etter et kvarter, men ingen observerte nøyaktig hva som foregikk, og A nekter å vitne mot seg selv. Forsettlig drap, uaktsomt drap eller legemsbeskadigelse med døden til følge?

Skrevet

Tja.. Jeg for min del synes det er bra at de kan sitte en stund å grue seg jeg ass.. Hvis du først har tatt livet av uskyldige folk og ødlagt mange familier, så slipper du billig unna hvis du får dødsstraff og dør med en gang. La dem sitte å angre. Hvis dem oppfører seg som monstre, så sperr dem inne som monstre.. Derretter kvitt oss med dem..

Ikke kom å si dem er mennesker og fortell meg hva menneskerettigheter er. Monstre, udyr osv er ikke mennesker. Får man dødsstraff fordi dem har ødelagt menneskeliv.. så er man ikke menneske selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...