Kara W Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Vi var på lekeland i helgen, og der er det en del bord og stoler hvor man kan sitte og spise, eller bare slappe av litt. Det satt folk ved de fleste av disse bordene, men der hvor det ikke satt noen var det fullt av ting, slik at andre ikke kunne bruke dem. Da 2-åringene skulle spise satt vi oss ned ved et bord hvor det sto en halvspits bolle og noen nesten tomme brusflasker. Irriterte oss litt over at folk ikke kunne rydde opp etter seg, men satt oss nå ned for å mate barna. Like etterpå kommer det en mor bort og sier at de satt der. Jeg svarte at jeg ikke hadde sett noen der, og hun peker på baggen sin som ligger under bordet. Tilfeldigvis var det blitt et annet bord ledig, så vi flyttet på oss. Ikke det at de fortsatte å bruke bordet "sitt" Er det bare meg som finner dette fryktelig egoistisk og uhøflig? Overalt hvor det er mange mennesker ser jeg folk som legger en bag eller jakke på bordet, og så går fra det. Skjønner de ikke at steder umulig kan ha sitteplasser nok til alle som befinner seg på stedet, men dersom man flytter seg vekk fra bordet når man er ferdig med det, så vil det alltids være ledige bord til de som trenger det?
Pingting Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Er det bare meg som finner dette fryktelig egoistisk og uhøflig? NEI. Det er en relativt vanlig greie dette, har jeg sett. Merkelige greier. Det er jo selvfølgelig greit å holde av bordet med en jakke e.l. hvis man er på cafe og skal i kassa for å bestille, men noe ut over det er bare frekt. Det "beste" jeg har opplevd av sånt var på Hurtigruten. Jeg tror det var rundt 4-500 passasjerer på skipet. På øverste dekk var det et innebygd rom med god utsikt, men det var bare rundt 20 stoler som stod slik at man så godt. Det kom på en gjeng på ett av stoppene som satt i disse stolene i 5 minutter, og så gikk og spiste lunsj. De la igjen det de hadde av jakker og bager i disse stolene og var vekk i en time. Fantastisk - og dette var godt voksne mennesker som garantert burde vite bedre. Det morsomme var at noen tydeligvis sa fra, så det ble annonsert på høyttaleren at det ikke var mulig å holde av plasser, og at det bare var å sette seg dersom det ikke var noen som satt i stolen. De så litt flaue ut da de kom tilbake for å hente jakkene sine. En av dem prøvde å unnskylde seg med "jeg hadde ikke hørt noe på forhånd om at det ikke er lov, jeg".
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Det morsomme var at noen tydeligvis sa fra, så det ble annonsert på høyttaleren at det ikke var mulig å holde av plasser, og at det bare var å sette seg dersom det ikke var noen som satt i stolen. De så litt flaue ut da de kom tilbake for å hente jakkene sine. En av dem prøvde å unnskylde seg med "jeg hadde ikke hørt noe på forhånd om at det ikke er lov, jeg". Dette synes jeg er glimrende service! Når folk ikke er oppegående nok til å skjønne at å holde av plasser over så lang tid er uakseptabelt er det greit at de ansatte gir dem en aldri så liten påminnelse.
Emmaa Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Samme med folk som er oppe drittidlig om morgenen for å legge ut håndklær på solstoler. Sykt irriterende å se et basseng hvor det ikke er NOEN andre, men håndkler på ALLE solstolene.
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Samme med folk som er oppe drittidlig om morgenen for å legge ut håndklær på solstoler. Sykt irriterende å se et basseng hvor det ikke er NOEN andre, men håndkler på ALLE solstolene. ey, bare kast det ned på gølvet. Fuck dem. det er ikke slik ting fungerer forklarer du bare så snur hodet ditt vekk.
Gjest Pet Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Samme med folk som er oppe drittidlig om morgenen for å legge ut håndklær på solstoler. Sykt irriterende å se et basseng hvor det ikke er NOEN andre, men håndkler på ALLE solstolene. Da gjør du bare sånn.
Pingting Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Da gjør du bare sånn. ...det minner meg på at jeg også har sett folk gå rundt på lesesalen på universitetsbiblioeket og legge ut bøker på pulter for å holde av - for vennene sine som ikke kom før 2 timer senere
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Kan berre nikke einig med alle som har svara. Utruleg frekt, og irriterande!
Gjest Bianca28 Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Vi var på lekeland i helgen, og der er det en del bord og stoler hvor man kan sitte og spise, eller bare slappe av litt. Det satt folk ved de fleste av disse bordene, men der hvor det ikke satt noen var det fullt av ting, slik at andre ikke kunne bruke dem. Da 2-åringene skulle spise satt vi oss ned ved et bord hvor det sto en halvspits bolle og noen nesten tomme brusflasker. Irriterte oss litt over at folk ikke kunne rydde opp etter seg, men satt oss nå ned for å mate barna. Like etterpå kommer det en mor bort og sier at de satt der. Jeg svarte at jeg ikke hadde sett noen der, og hun peker på baggen sin som ligger under bordet. Tilfeldigvis var det blitt et annet bord ledig, så vi flyttet på oss. Ikke det at de fortsatte å bruke bordet "sitt" Er det bare meg som finner dette fryktelig egoistisk og uhøflig? Overalt hvor det er mange mennesker ser jeg folk som legger en bag eller jakke på bordet, og så går fra det. Skjønner de ikke at steder umulig kan ha sitteplasser nok til alle som befinner seg på stedet, men dersom man flytter seg vekk fra bordet når man er ferdig med det, så vil det alltids være ledige bord til de som trenger det? Enig med deg. Barnslig er det også. Som å si "Flytt deg, dette er min plass jeg satt her først" opplegg slik som unger holder på.
Gjest Bianca28 Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Da gjør du bare sånn. Genialt. Skikkelig bra gjort
Emmaa Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Det skulle jeg utrolig gjerne ha gjort. Skulle ønske jeg var en sånn tøffing.
Christiane_W Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Helt enig med alle sammen! Frekt og irriterende!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå