Gå til innhold

Et lite pustehull- Skikk og bruk ang gaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom biblioteket for å finne en skikk og bruk bok, litt sånn for å se om det var noen nyttige tips der.

Og i boken, som for øvrig ikke er spesielt gammel, er det en liste over Gaveforslag til brudeparet, og jeg nevner i fleng:

Lysestaker, vaser, oljelampe, askebegre, kuvertaskebegre, serveringsbestikk, glass, duk med servietter, serveringsfat, strykejern, kjøkkenmaskinerm bokhylle, eletrisk fat/tallerkenvarmer, stålampe, flamberingspanne, gryter, fiskegryte, karaffel, fondue-sett, sengetøy, service, sølv, gull, koper, messssing, tinn, (gammelt eller nytt), pledd, fjel, salt- og pepperbøsser. trancheringsett, havemøbler, arvegods, ildfaste fat og former, flaskebrikker, mugger, kakebokser, grafikk og annen kunst og dekketallerkner.

Mye av dette er jo helt kurant, men jeg har vondt for å se for meg at vi skal få en bokhylle eller et strykejern i bryllupsgave, for ikke å snakke om et fonduesett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var innom biblioteket for å finne en skikk og bruk bok, litt sånn for å se om det var noen nyttige tips der.

Og i boken, som for øvrig ikke er spesielt gammel, er det en liste over Gaveforslag til brudeparet, og jeg nevner i fleng:

Lysestaker, vaser, oljelampe, askebegre, kuvertaskebegre, serveringsbestikk, glass, duk med servietter, serveringsfat, strykejern, kjøkkenmaskinerm bokhylle, eletrisk fat/tallerkenvarmer, stålampe, flamberingspanne, gryter, fiskegryte, karaffel, fondue-sett, sengetøy, service, sølv, gull, koper, messssing, tinn, (gammelt eller nytt), pledd, fjel, salt- og pepperbøsser. trancheringsett, havemøbler, arvegods, ildfaste fat og former, flaskebrikker, mugger, kakebokser, grafikk og annen kunst og dekketallerkner.

Mye av dette er jo helt kurant, men jeg har vondt for å se for meg at vi skal få en bokhylle eller et strykejern i bryllupsgave, for ikke å snakke om et fonduesett!

Hvorfor? :)

Skrevet

Håper i hvertfall ikke vi får flere fondue-sett :)

Vi fikk endelig gitt bort de tre som vi hadde, og bare stod og samlet støv.....

Skrevet

Hvorfor? :)

Enig, tror ikke jeg forstår helt hva du mener. Vi fikk strykejern, til og med to stk, og både det og ny bokhylle sto på ønskelista vår.

Skrevet

Jeg tror jeg vet hilken bok som TS har lest, en som heter Skikk og buk, og er rød med noen gule blomster på utsiden? Fornøyelig og veldg gammeldags, selv om den kom ut ca i 95!

Ettersom jeg husker, så er det liste over akseptable gaver til et bryllup, der man ikke ønsker å gi penger. Øsnkeliste er vel ikkeengang nevnt i teksten...

Jeg hadde nok steilet litt om jeg hadde fått en bokhylle (eller strykejern!)om det ikke stod på øsnkelisten. Vi har bodd sammen såpass lenge, og har en egen stil, så det er mye av det på denne listen som overhodet ikke hadde passet hos oss, og dermed heller ikke hadde kommet med på en øsnkeliste. Flaskebrikker og kuvertaskebeger? ikke tale om.....

Skrevet

Jeg syns nå askebeger og kuvertaskebeger var det mest spesielle på den lista der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...