Gå til innhold

Hvor gammel var du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk nummer 1 da jeg var 30, nummer 2 da jeg var 32:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

31 med min første og 35 med min andre :)

Perfekt for min del :)

Skrevet

Jeg ble 20 dagen etter at jeg føde min første.

Skrevet

Nå er jo jeg bare 20 år og har god tid til å få barn, men jeg kunne godt tenkt meg å få barn innen jeg er 25 år. Har nettopp begynt å studere i England så jeg er glad for at jeg ikke har barn enda fordi da tror jeg ikke jeg kunne gjort det. Men jeg vil gjerne finne meg en kjæreste nå og få barn når jeg er rundt 24-25.

Om uhellet skulle være der er det ikke så gale heller. Universitet mitt har barnehage rett utenfor hybelen min. Det er ikke katastrofe om ting ikke går som planlagt. Jeg tror ikke det er noen som angrer på at barnet deres ble født.. selv om det førte til en omvei.

Hehe jeg har hørt at studielånet blir mindre om jeg får barn mens jeg er student. =P (Men det er ikke noe jeg planlegger altså).

Skrevet

Jeg har ikke sagt at livet tar slutt eller at man ikke kan ha det gøy som 40, jeg sa bare man kan ikke ha det gøy PÅ SAMME MÅTE.

Definisjonen på å ha det gøy er forskjellig fra person til person, det var det jeg ville frem til.

Som imli, ser heller ikke jeg på festing som et must i mitt liv. De tingene her i livet som jeg synes er gøy, er faktisk ting som ungene kan være med på ergo så for meg kan jeg både ha det gøy og være mor på en tid ( den der ble dårlig formulert, men misforstå den rett).

På hvilken måte og med hva man har det gøy er individuelt og har ingenting med alder å gjøre, bortsett fra at man modnes og kanskje ikke synes det er like gøy å leke med barbie som 40+ som man gjorde da man var 10.

Gjest wild bird
Skrevet

Jeg var 20 da eldstemann kom og 24 da yngste ble født. Nå er de 22 og 18, jeg er 42 og syns det er deilig å ha voksne barn mens jeg selv er forholdsvis ung enda. Og tenk så kjekt hvis jeg blir bestemor snart! Da får de en kul og sprek farmor som kan gjøre masse fint sammen med dem ;)

Skrevet

De som har vært hjemme med småbarn i 20 årene og aldri gjort noe spennende finner vanligvis ikke på noen spenstige sprell etter at de har passert 40.

Jeg har hatt småbarn i 20-årene (riktignok ikke vært "hjemme med" dem, har studert/jobbet hele tida), og MED barn har vi reist masse innenlands og utenlands, bodd utenlands, tatt videre studier, gått på teater og kino, spist ute osv. Sånn rent bortsett fra flatfyll så har jeg gjort masse spenstige sprell MED barn, og ser vel for meg at det blir ENDA friere med slike sprell når jeg er 40 og barna for lengst er voksne ;)

Skrevet

Jeg fikk de barna jeg skal ha da jeg var mellom 25-30. Er veldig glad for at ting klaffet slik.

Skrevet

...

Hehe jeg har hørt at studielånet blir mindre om jeg får barn mens jeg er student. =P (Men det er ikke noe jeg planlegger altså).

For at lånet skal bli mindre må du studere videre med det samme etter fødselen uten å ta permisjon.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg har hatt småbarn i 20-årene (riktignok ikke vært "hjemme med" dem, har studert/jobbet hele tida), og MED barn har vi reist masse innenlands og utenlands, bodd utenlands, tatt videre studier, gått på teater og kino, spist ute osv. Sånn rent bortsett fra flatfyll så har jeg gjort masse spenstige sprell MED barn, og ser vel for meg at det blir ENDA friere med slike sprell når jeg er 40 og barna for lengst er voksne ;)

Vi er jo enige du og jeg, du har gjort masse sprell og da gjør du det sikkert etter fylte 40 også.

De som har vært hjemme med småbarn i 20 årene og aldri gjort noe spennende finner vanligvis ikke på noen spenstige sprell etter at de har passert 40.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke fått enda, men er gravid og får ca to måneder før jeg blir 19. Perfekt timing? Nei, det var det virkelig ikke. Jeg skulle gjerne ventet noen år, men nå ble det slik, og jeg angrer aldeles ikke på valget jeg tok om å beholde :)

Men jeg har alltid ønsket meg barn ung, rett og slett fordi jeg trives med barn, og har med meg barn på det aller meste jeg gjør. Barn passer rett og slett veldig godt inn i mitt liv, som en annen sa - "De tingene her i livet som jeg synes er gøy, er faktisk ting som ungene kan være med på". Så det med at jeg går glipp av ungdomstid osv er ikke det største tapet for meg, det er heller det at dette barnet kommer før jeg er ferdig med videregående, og før jeg får begynt på videre utdanning. Men alt går, og jeg gleder meg til gullet kommer :)

Edit: I tillegg hadde jeg ikke planlagt å bli gravid med en sånn type jeg ble gravid med. Et stabilt forhold hadde vært prikken over i'en!

Endret av GUNS
Skrevet

Jeg var 24 år da eldste ble født og 29 da nestemann kom.

Grei alder, men feil mann.

Skrevet

jeg var 21 når eldstemann kom. Han var meget planlagt.Faktisk prøvde vi ett år før han var på vei.

Nr 2 kom fullstendig uplanlagt, men desto mer ønsket når jeg var 22, og minstemann kom helt etter planen når jeg var 26. Vi hadde heldigvis mulighet til at jeg kunne gå i deltidsstilling, og jeg er glad for det.

Jeg kan ikke se for meg hverdagen nå med små barn. Nå er jeg ferdig utdannet, er i full jobb og ønsker å satse på en jobb som krever endel. Da er det godt at ungene er selvstendige kjekke unger på 10-16, og jeg har fortsatt noen år igjen til jeg er 40. Men det er mitt valg og jeg er fornøyd med det valget jeg har tatt.

Skrevet

Jeg var 26 da førstemann kom og tredjemann kom noen uker før jeg ble 32. Helt passe for oss! :D

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg var 19. Synes det var en helt grei alder å få barn på.

Skrevet

Første og siste barn kom da jeg var 28,1 år. Altså helt på gjennomsnittet.

Jeg har jo ingen annen alder å sammenlikne med, men har aldri tenkt over om jeg var for gammel eller for ung til å få barn.

Gjest Bianca28
Skrevet

Jeg var 19. Synes det var en helt grei alder å få barn på.

så fint du oppfordrer tenåringer til å få barn for tidlig da...

19 er ikke en grei alder sånn rent generelt selv om det var det for deg. En 19 åring er knappest nok voksen

Skrevet

19 er ikke en grei alder sånn rent generelt selv om det var det for deg. En 19 åring er knappest nok voksen

og du påstår at JEG kritiserer andre??

Ta deg en bolle

Skrevet

Når ble "Jeg var 19. Synes det var en helt grei alder å få barn på." en oppfordring....? :klø:

Skrevet

Jeg var 23 da jeg fikk første (og foreløpig eneste). Kommer nok til i allefall å bli 35 før neste hvis vi bestemmer oss for flere barn. (Sånn kan det gå når man bytter medprodusent underveis).

Faktisk usikre på om vi skal ha fler. Enn så lenge nyter vi i allefall fordelen med "nyfamilien"- annen hver helg til bare "voksenting" ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...