Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det ikke.

Hvis man blir forelsket i en som har partner, bør man respektere det parforholdet, og ikke "butte inn" i det.

Hvis den som har partner er forelsket nok, tar h*n uansett et valg om å forlate nåværende partner før h*n innlater seg med den andre.

Noe annet er råttent.

Skrevet

Ikke greit i det hele tatt!

Jeg tror også at mange har forhold til gifte/opptatte fordi de da slippe å ha et "seriøst" forhold. Det gjelder kanskje først og fremst de som er gift/samboende selv da.

Skrevet

Det er ikke bra å "ta" noens partner selvfølgelig. Men det er vansjelig å si nei takk til noen man har følelser for også da...

Skrevet

Så dere som er så bombastiske.. dere VET at dere vil si nei takk om dere får følelser for en som er opptatt... Eller tror og håper dere bare at dere vil klare det?

Skrevet

Selvsagt ikke greit hvis det er KUN for å stjele en som allerede er opptatt. Men til syvende og sist er det vel den som er i et forhold som har ansvaret!?!?

Skrevet

Jeg håper at jeg tenker det samme om problemstillingen noen gang skulle bli aktuell for meg.

At jeg bombastisk sier at : nei, det er ikke greit , - det er ikke det samme som å si at : Dette kommer jeg ALDRI til å gjøre. Men jeg håper jeg ikke gjør det, og syntes uansett ikke at det er greit.

U see?

Skrevet

Mie: da er vi enige. jeg tror nemlig det er lett å være sikker på noe når man står utenfor... Følelser er en sterk motivator...

Skrevet

Syns hele uttrykket "stjele" er tåpelig jeg... :roll:

Man kan jo ikke stjele noen som ikke VIL bli tatt... Dessuten er det ikke så lett å være herre over store og voldsomme følelser :-?

Selvfølgelig er det ikke GREIT å bevisst gå inn for å finne en partner som allerede er opptatt, men hvor mange gjør det da???

Suz :wink:

Skrevet

NO WAY!!! :evil:

Jeg har vært der (ok, han var ikke gift, bare kjæreste!), han gjorde det slutt (ikke bare pga meg selvfølgelig) men jeg følte meg som en ... ett eller annet kjipt... og orket ikke involvere meg noe mer! Fikk vel en følelse av at det ville være alt for enkelt for han å droppe meg om han møtte en som var bare litt mer spennende... For det var sånn jeg følte at jeg var for han! :sur:

HOLD DERE UNNA!

Og jeg tenker jo; hva om noen skulle prøve å ta kjæresten min!?

Jeg hadde IKKE tatt lett på det!!!! :sinna:

Skrevet
Syns hele uttrykket "stjele" er tåpelig jeg...  :roll:  

Som man spør får man svar. Klart at dette ordet "stjele" får oss til å blånekte og sette oss på bakbeina...men moderer man seg litt, så kan man få andre svar :blunke:

Skrevet
Men til syvende og sist er det vel den som er i et forhold som har ansvaret!?!?

Joda, det er det. Men det betyr ikke at det er fritt frem og moralsk ok å være "den andre kvinnen/mannen".

Jeg er enig med det som står i artikkelen; man bør stille krav! Sier den gifte at h*n skal forlate sin partner for dette, så krev at h*n gjør det umiddelbart. Ikke etter 23 møter på et snuskete hotellrom.

Skrevet

- Å bli forelsket i en som allerede er opptatt er et tegn på usikkerhet, sier familierådgiver Sverker Wadstein til avisen.

Den som blir forelsket i en som allerede har en partner trenger også ekstra bekreftelse på at han eller hun er attraktiv. Det får de ofte dersom en annen person forlater sin partner for å være med han eller henne.

SVADA :evil:

Hvem klarer å holde hodet kaldt og la fornuften råde dersom forelskelsen er et faktum? Det å være betatt er én ting, og å like en person veldig godt, greit nok - da kan man fremdeles velge å backe ut. Men en forelskelse - en skikkelig forelskelse som ikke gir deg muligheten til noe annet enn å ønske objektet for forelskelsen for en hver pris, og håpe at ett eller annet skal tilstøte vedkommende sin allerede eksisterende partner. Det er ikke venstre hjernehalvdel som styrer lenger da, men den høyre og den eier ikke fornuft... sånn er det jo bare.

En annen ting:

Man kan faktisk ikke stjele noen!

Gjest BadBitch
Skrevet

Ingen kan stanse ekte kjærlighet..

Mange forelsker seg i hverandre hardt og brutalt, man faller pladask og tenker ikke over andre enn seg selv og sine egne følelser - derfor er jeg ikke enig med dere... Man kan ikke styre vekk fra kjærligheten dersom man finner den og den er gjengjeldt! Det er ikke mitt ansvar om jeg treffer en som har dame - dama er det han som må svare for..

Dersom han velger å gå videre med meg må han gjøre ende på set forholdte rent og ryddig først - selvfølgelig, men jeg har ikke noe ansvar for henne...

Slutt å oppføre dere som romantiske unger og innse realiteten i samfunnet. 8 av 10 har vært, er eller vil komme til å være utro - så hvorfor skulle da et forhold annses som hellig?

Selvsagt ville jeg kjempet for min mann med nebb og klør dersom en annen la sine øyne på ham, men jeg kjemper hver dag alikevel for å holde vår kjærlighet i live - dette er noe mange glemmer i dag.. Man tar sin partner som en selvfølge etterhvert derfor er det ikke rart man mister grepet heller...

Sorry jenter - og gutter, jeg ser ikke på et forhold som hellig!

Det er akkurat så hellig som de involverte gjør det til derimot! Altså har man et valg når man finner ut at en annen er interesert.. Man kan velge å takke nei - eller velge å gå videre.... Alle valg må baseres på hva man selv føler og ønsker - ikke hva verden utenfor mener, tror eller reagerer...

Man må være sterk nok til å stole på seg selv og sin kjærlighet.. Med fare for å bli såret....

Skrevet

Jeg er enig med det som står i artikkelen; man bør stille krav! Sier den gifte at h*n skal forlate sin partner for dette, så krev at h*n gjør det umiddelbart. Ikke etter 23 møter på et snuskete hotellrom.

Veldig godt poeng - likevel ikke like lett å etterleve...

Suz :wink:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Slik jeg ser det kan man ikke stjele et menneske med fri vilje.

Ser bort fra kidnapping !

Dersom noen hadde lagt an på mannen min og han valgte å gå ville jeg latt han gå.

Men ingen hadde vel stjålet han ?

Han gikk jo av fri vilje til en som han ble tiltrukket av.

Såret ? Ja, det hadde jeg vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...