Gå til innhold

Pris på glatt ring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

Noen som vet hva ca pris på disse gammeldagse og helt enkle ringene er?

Jeg regner med at det fins flere tykkelser/bredder på de og selvsagt karat, men den er kanskje en type som er såkalt "standard"?

*spent på hva som møter oss i butikkene idag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sikkert få de helt ned i 1000 kr paret.

Som du skriver har det med bredden og gjøre.

Vi har 6,5 mm bredde, og de kostet nærmere 5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De helt enkle og smaleste (2 mm) får du til ca 1000 kr pr par

Vil du ha litt mer bredde og/eller en liten diamant osv blir det fort 3000 pr par

"standard" ringer finnes det mange av.. og bredder fra 2-5 mm er alle rimelig vanlige

(jeg vil ha 3 mm :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuups :o , vi hadde IKKE ringene som vist over, gå inn på Anledning - Bryllup, og se på Promise-ringene!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre kommer på litt over 9500 kr tilsammen.

Da har begge gifte ringer i hvit gull, han 7,5 mm og jeg 6,5 mm. I min blir det satt inn en diamant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha hvitt gull, og det er nok litt dyrere enn gult. Antagelig kommer vi til å kjøpe forskjellig bredde: jeg vil ha 3,5 mm eller 4mm og han vil ha minst 5mm. Jeg tror 3,5 mm koster ca 3500 pr par, mens 5mm koster nærmere 6000.

Er det noen som har sammenlignet priser i Oslo? Jeg har hørt rykter om at noen gullsmeder er billigere enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har 3,5 mm. breie glatte ringar i gult gull, runda både ut- og innvendig. Me batelte omlag mellom 3 og 4000 for to (trur eg?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuups :o ' date=' vi hadde IKKE ringene som vist over, gå inn på Anledning - Bryllup, og se på Promise-ringene!! :P[/quote']

:ler: Godt å høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar lagde ringene våre selv, så de fikk vi gratis, men har tenkt å sette i en liten diamant i min før bryllupet. Skulle gjerne visst hva det kostet jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uuups :o ' date=' vi hadde IKKE ringene som vist over, gå inn på Anledning - Bryllup, og se på Promise-ringene!! :P[/quote']

stusset litt jeg også.. men tenkte jo at smak og behag.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har glatte og buede (både innvendig og utvendig) gullringer på 4 mm, og er veldig fornøyde med det. De kostet ca. 4700,-. Jeg har en diamant i min, så den ble dyrere enn hans...Men det var det absolutt verdt! Jeg syns min ring er kjempelekker :D

Hvordan gikk det med shoppingen da? *nyskjerrig* :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Svigerfar lagde ringene våre selv' date=' så de fikk vi gratis, men har tenkt å sette i en liten diamant i min før bryllupet. Skulle gjerne visst hva det kostet jeg :wink:[/quote']

Min diamant kostet ca. 1100,- Men hva de tar for arbeidet vet jeg ikke....

(jeg er gjest over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har glatte, ganske brede (husker ikke hvor brede) ringer som er buede innvendig og utvendig. Ligner egentlig litt på Christinamor sine.

Våre kom på nesten 6.000,- og her er det ingen diamanter med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan gikk det med shoppingen da? *nyskjerrig*  :briller:

Endelig fikk vi anledning til å gå i butikken idag! Vi fant rett type med en gang :D!

Glatte, med en anelse markert kant, buede inni (veldig behagelig!) Min er 5mm, mens hans er 4mm. Vi er kjempefornøyde begge to!!!! De kostet 3500,-

Imorgen skal vi ha oss en helaften hvor vi skal ut å spise og kose oss :hjerte: og sette på ringene :hjerte:

Tusen takk for mange svar!!!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...