AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hei jeg har Lyse brune øyne,ganske store.Hvordan kan jeg sminke de for å fremheve fargen og øynene?Er brun øyenskygge veldig no no?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 http://www.kvinneguiden.no/artikler/finn_riktig_farge_for_oynene/78172 ifølge denne er blå og gull øyenskygge riktig for brune øyne
Lykkelitenen Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Det er ikke nono, men det vil ikke akkurat fremheve øynene dine så mye som du kanskje ønsker (ut i fra innlegget ditt...)? Brunt er derimot et veldig safe valg og kan trygt brukes til hverdagssminke. Eventuelt kan en bruke en brun basesminke og legge inn elementer av farge for å live opp. Brune øyne kan for så vidt bruke det meste av farger (inkludert brunt), spessielt farger som lilla, grønt og blå toner, som vil fremheve øyenfargen din skikkelig. Man trenger ikke nødvendigvis kjøre en heftig stil med masse skarp farge, men bruke litt farge for å live opp en brun hverdagssminke. Jeg har selv brune øyne og kjører ofte en lokk med brune toner på øyelokket og en farget eyeliner og blått eller grønt under øyet, eller en kombinasjon av lilla grunnskygge og brunt i globalen. Til fest kan jeg bruke de samme fargene ,men med mer kraft så øynene kommer enda mer frem. Eventuelt en fargerik look med kombinasjoner av gull eller gult og grønn. Søker du på youtube vil du finne mange videoer som viser sminke til ulike øyefarger og situasjoner... Og uansett hvilke farger du velger, en god maskara som er påført rett vil gjøre underverker for øyene dine
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Knall blå jeg synest det blir så intenst og overdrevet med sånne farger:(Ingen flere tips?En naturlig look vil ikke ha noe drag øyner heller hehehe:)
Lykkelitenen Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 knall blå skygge er det få som kler i virkeligheten, så der ville jeg begrenset meg og heller kun brukt litt blått som eyeliner. Finnes mange pene blå eyeliner fra de mer fargesterke til de helt mørke som nærmer seg sort. L'oreal har to nydelige blå eyelinere som jeg ikke husker navnet på (ene er i studio secrets serien deres) som kan brukes til dagtid. De er begge mørke og duse, så man får nok farge til at det fremhever øyenfargen uten at det skriker "blått". Jeg har også flere eyelinere i blåtoner fra gosh og make up store som varierer fra duse farger til mer knalle. http://makeup.lovetoknow.com/Pretty_Brown_Eyes her finner en mange gode tips, men det viktigste er å prøve seg frem og ta utgangpunkt i hvilken bruntone du har og hva du tørr å prøve Er du usikker kan du begynne i det små med litt farge og eksperimentere på kvelden til du opparbeider deg teknikkene og selvtilitten til å gå med farget sminke ute Og velger du brun, husk at det finnes mange ulike bruntoner, så finn gjerne ut om du kler best kalde toner, varme, matte eller med shimmer. (og ikke vær redd for å bryte det brune med en farget maskara eller eyeliner!)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 knall blå skygge er det få som kler i virkeligheten, så der ville jeg begrenset meg og heller kun brukt litt blått som eyeliner. Finnes mange pene blå eyeliner fra de mer fargesterke til de helt mørke som nærmer seg sort. L'oreal har to nydelige blå eyelinere som jeg ikke husker navnet på (ene er i studio secrets serien deres) som kan brukes til dagtid. De er begge mørke og duse, så man får nok farge til at det fremhever øyenfargen uten at det skriker "blått". Jeg har også flere eyelinere i blåtoner fra gosh og make up store som varierer fra duse farger til mer knalle. http://makeup.lovetoknow.com/Pretty_Brown_Eyes her finner en mange gode tips, men det viktigste er å prøve seg frem og ta utgangpunkt i hvilken bruntone du har og hva du tørr å prøve Er du usikker kan du begynne i det små med litt farge og eksperimentere på kvelden til du opparbeider deg teknikkene og selvtilitten til å gå med farget sminke ute Og velger du brun, husk at det finnes mange ulike bruntoner, så finn gjerne ut om du kler best kalde toner, varme, matte eller med shimmer. (og ikke vær redd for å bryte det brune med en farget maskara eller eyeliner!) Tusen takk for svar jeg var inom bloggen din har du noen innlegg der om hvordan du sminker øynene dine?Fant ingen ting der.Du har veldig lik min øye farge så derfor hadde det vært fint om du hadde noe jeg kunne sett på.Er helt grønn på dette.Ts Takk for at du svarer meg så utfylende:)
Gjest Atanih2 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Selv har jeg grønn/brune øyne. Har aldri lært meg helt å sminke meg, så har som regel eksperimentert på hva jeg synes er fint. Nå for tiden er jeg blitt veldig glad i mørke farger. Mørkebrun, mørkegrønn, og kanskje en touch av sort rundt for å lage en liten "ramme" rundt øyelokket og litt på hver sin side under vippene nede. Har hørt at folk med brunt hår, og brune og grønne øyne passer veldig bra til å ha høstfarger i ansiktet
Lykkelitenen Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ingen sminkeinnlegg da jeg ikke har godt nok kamera til det og jeg ikke er flink nok Helt greit for min del, men å vise andre syns jeg blir litt tungvint og kleint når det jeg gjør ikke en gang syns på bildene eller filmen Men det finnes mange sminkebloggere som har både bilder og video om du googler makeup for brown eyes eller sminke til brune øyne. Og takk for rosen :rødme:
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ingen sminkeinnlegg da jeg ikke har godt nok kamera til det og jeg ikke er flink nok Helt greit for min del, men å vise andre syns jeg blir litt tungvint og kleint når det jeg gjør ikke en gang syns på bildene eller filmen Men det finnes mange sminkebloggere som har både bilder og video om du googler makeup for brown eyes eller sminke til brune øyne. Og takk for rosen :rødme: OK takk for all hjelp synest du er flink jeg,bare jeg som er pyse og fobrinder de blå/lilla fargene med ovrsminka russiske damer hehehe.Tusen takk skal ta en titt.
Lykkelitenen Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Har hørt at folk med brunt hår, og brune og grønne øyne passer veldig bra til å ha høstfarger i ansiktet mange av oss gjør det Jeg bruker mye plomme nå i høst, både i smokey stil og i dusede versjoner. perfekt høstsminke! Til TS, Makeup by Ina har en samleside med sminkelooker hun har gjort. Hun har brune øyner så her kan du finne mye inspirasjon http://beautybyina.blogg.no/1281754759_makeup_looks.html Her er det alt fra diskret hverdagslooker til mer kraftfulle og eksperimentelle stiler.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Selv har jeg grønn/brune øyne. Har aldri lært meg helt å sminke meg, så har som regel eksperimentert på hva jeg synes er fint. Nå for tiden er jeg blitt veldig glad i mørke farger. Mørkebrun, mørkegrønn, og kanskje en touch av sort rundt for å lage en liten "ramme" rundt øyelokket og litt på hver sin side under vippene nede. Har hørt at folk med brunt hår, og brune og grønne øyne passer veldig bra til å ha høstfarger i ansiktet Ja det høres trygt ut for meg hehehe,er jo kjempe pent
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Hun var utrolig flink,aldri om en person som meg vil klare det der hahahah,men ut av alle så var fakktisk brunt og de gylden brune penest til brune øyne...
Lykkelitenen Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Hehe, må finne balansen vet du Tenk slik og ikke slik
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 begge var 2 much for me:)Jeg kommer til å shoppe inn mørk grønn med shimmer,mørkebrunt og lyse brunt,golden brun øyen skygge hehehe:)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Eyeshadow Tips for Brown Eyes: http://www.life123.com/beauty/cosmetics/eyeshadow/brown-eyes-eye-makeup.shtml http://www.free-makeup-tips.com/makeup/eyeshadow-for-brown-eyes.htm Selv har jeg fått mange positive tilbakemeldinger, når jeg har brukt MAC Contrast (blå) som eyeliner og MAC Seeds of Love (korall) som øyeskygge - farger fra MAC Rose is Rose quad: http://www.temptalia.com/mac-a-rose-is-a-rose-eyeshadow-quad-review-photos-swatches Anbefaler derfor å teste ut korallfarger, hvis du ikke har sjekket det ut.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 TS, jeg har flere eksempler for deg, alle er fra blogger som jeg følger Naturlig look 1, naturlig look 2, festlook. Synes ingen av disse er spesielt voldsomme.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 http://www.temptalia.com/category/looks/ (bla nedover - side på side med inspirasjon for sminke tili brune øyne)
MsPaddington Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Synes mørk blå skygge er fint til brune øyne! Bruker du sote-teknikken blir det kjempe fint! Har et eksempel her og her og her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå