Gjest Cho Skrevet 5. oktober 2010 #21 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner alltid, i håp om at det skal være Jehovas Vitner; "Kom inn. Middagen er servert. Idag skal vi ha blodkomle". AWESOME! Den skal jeg huske på! Selv om jeg egentlig aldri åpner når det ringer på uanmeldt.
fruBeist Skrevet 5. oktober 2010 #22 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner døra. Alltid hyggelig med besøk. Så fremt det ikke er NRK-mannen, selvfølgelig. Nrk-mannen kan gjerne ringe på døra her han. Har ikke betalt lisens på godt over et år, og vil de sjekke ut om det er rett eller ikke, så skal de virkelig få lov til det. Kan til og med finne på å by han på en kopp kaffe
Småkjekset Skrevet 5. oktober 2010 #23 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg kjenner ikke så mange folk her jeg bor nå, men de gangene jeg får besøk av familien kommer de rett inn. De få gangene det ringer på døren og jeg har åpnet har det vært folk som skal selge eller tigge penger, så vet jeg ikke om noen som skal komme føler jeg ikke for å åpne.
Thorn Skrevet 5. oktober 2010 #24 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Hvor, eller hvordan bor du, som har ulåst dør? Jeg bor i en by, men ganske skjermet, allikevel holder jeg døren låst. De som bor på landet eller på fjellet har ofte ulåst dør. Men selvfølgelig, når man bor nær byer og i byer låser man døren. Bor i ei lita bygd nært landet, ja. Har døra låst om jeg er aleine hjemme om kvelden, ellers er vi ikke så nøye på det. Låser alltid om huset er tomt, selv om jeg bare skal jobbe i hagen på andre siden av huset. Endret 5. oktober 2010 av hikari
Rødtoppen86 Skrevet 5. oktober 2010 #25 Skrevet 5. oktober 2010 Hvor er folk fra som ofte ikke åpner? I min verden fungerer det visst litt annerledes. Her er det helt vanlig å stikke innom uten å si ifra, og da står kaffen klar Kan jo være at dette er et spesielt fenomen i nord, og kanskje på små bygder? Prøver alltid å ha det så ryddig som mulig slik at jeg alltids kan ta imot besøk hvis det skulle komme noen, men slipper jo selvfølgelig ikke inn fremmedfolk. Ble litt paff en gang vi leide leilighet og huseier mente vi hadde så mye besøk at naboen i et hus flere meter unna la merke til det. Er da noe som heter gjestfrihet.
Gjest Sommertid Skrevet 5. oktober 2010 #27 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ikke så mye valg. Folk ser meg sitte i sofaen fra ytterdøra mi så da må jeg nesten bare åpne. Litt uhøffelig å bare sitte å se på dem fra sofaen å venta på at de skal gå .
Medlem Skrevet 5. oktober 2010 #28 Skrevet 5. oktober 2010 Det avhenger av hvilken dør det ringer på. * Utgangsdør - inn i trappegangen nede i 1. etasje Svarer i dørtelefon, hører hvem det er og hva de vil. Så vurdere om vedkommende skal slippes inn. * Gangdør - inn i leilighet fra trappegang Tar en rask titt i kikkehullet i døren. Så langt alltid åpnet døren etter dette, men dersom vedkommende utenfor ser "uønsket" ut kan jeg se for meg at jeg ignorerer.
Jesse Skrevet 5. oktober 2010 #29 Skrevet 5. oktober 2010 Hvorfor ikke bare betale NRK-lisensen, så slipper man være redd for kontrollørene ihvertfall!?
Gjest wahaj Skrevet 5. oktober 2010 #30 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner heller ikke om jeg ikke vet hvem det er.. Enten ber jeg sambo gå ned, eller så blir det ikke åpnet.. Har litt "dørskrekk", liker ikke å åpne viss jeg ikke vet hvem som står der Enig, åpner aldri med mindre jeg vet hvem det er. Nrk-folkene har faktisk ikke lov til å komme inn, hvis de ringer på, med mindre dere ber de inn, så kan dere nekte.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #31 Skrevet 5. oktober 2010 Hvor er folk fra som ofte ikke åpner? I min verden fungerer det visst litt annerledes. Her er det helt vanlig å stikke innom uten å si ifra, og da står kaffen klar Kan jo være at dette er et spesielt fenomen i nord, og kanskje på små bygder? Prøver alltid å ha det så ryddig som mulig slik at jeg alltids kan ta imot besøk hvis det skulle komme noen, men slipper jo selvfølgelig ikke inn fremmedfolk. Ble litt paff en gang vi leide leilighet og huseier mente vi hadde så mye besøk at naboen i et hus flere meter unna la merke til det. Er da noe som heter gjestfrihet. I nord, og spessielt små bygder er det vanlig å ha døra ulåst, og besøket banker bare på før de kommer inn selv ;P Jeg bor selv i storby sør i landet, og jeg kjenner ikke så mange her, og alle de jeg kjenner ringer uansett før de kommer, så har ikke noe behov for å åpne døren for selgere,tiggere, nrk lisens mannen og jehovas vitne
Miss Puddel Skrevet 5. oktober 2010 #32 Skrevet 5. oktober 2010 om folk tar seg bryet med å dra helt ut på gården her må jeg jo nesten åpne da! Bare gårdsveien fra den vanlige veien og ut på gården er nesten 2 km.... Og som noen sier, her låser vi ikke dørene når vi er hjemme.
Rødtoppen86 Skrevet 5. oktober 2010 #33 Skrevet 5. oktober 2010 I nord, og spessielt små bygder er det vanlig å ha døra ulåst, og besøket banker bare på før de kommer inn selv ;P Jeg bor selv i storby sør i landet, og jeg kjenner ikke så mange her, og alle de jeg kjenner ringer uansett før de kommer, så har ikke noe behov for å åpne døren for selgere,tiggere, nrk lisens mannen og jehovas vitne Hehe ja, det er sant. Folket er allerede inne i stua før du rekker å åpne døra.
Lise_ Skrevet 5. oktober 2010 #34 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ikke så mye valg. Folk ser meg sitte i sofaen fra ytterdøra mi så da må jeg nesten bare åpne. Litt uhøffelig å bare sitte å se på dem fra sofaen å venta på at de skal gå . Den er lei
sebra Skrevet 5. oktober 2010 #35 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner ikke hvis jeg ikke vet at noen skal komme. Naboene har lært at de skal ringe på så banke på, andre som skal komme på besøk pleier å si ifra på forhånd.
Knøttet Skrevet 5. oktober 2010 #36 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner så og si alltid om det ringer på døra, men her ringer det ikke så veldig ofte på- heldigvis ikke så mange selgere her hittil. Jeg greier ikke å la være å åpne døra, er jo så nysgjerrig på hvem det er når noen først ringer på døra! Jeg får veldig sjeldent uventet besøk, folk sier alltid fra før de kommer. Kom på at vi har kikkehull vi også, men det har jeg ikke husket på de 4 månedene vi har bodd her, har bare åpnet døra uten sjekke, jeg!
smalls Skrevet 5. oktober 2010 #37 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er en av de som ikke liker at folk kommer hjem til meg uten å gi beskjed først. Er ikke alltid det passer eller at jeg vil ha besøk. Men pleier som regel å åpne hvis det ringer på. Mest fordi at jeg er veldig nysgjerrig på hvem det er og hva de vil. Men hender noen ganger at jeg ikke vil åpne pga jeg enten er trøtt og sliten eller er på vei inn i dusje
Gjest stillness Skrevet 5. oktober 2010 #38 Skrevet 5. oktober 2010 Det kommer litt an på.Her kan jeg egentlig se hvem som kommer så om det er folk jeg ikke kjenner eller folk som skal selge ting så er det ikke alltid jeg åpner.De fleste jeg kjenner pleier å ringe først,men jeg kjenner ikke så mange her så er ingen som renner ned dørene her akkurat.(høres vel ut som den taperen nå da men )
Mir Skrevet 5. oktober 2010 #39 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg blir som oftest irritert siden jeg sitter med studier og er fokusert. Det er som regel en pakke som skal leveres til naboen som er på jobb.
Rotehøna_21 Skrevet 5. oktober 2010 #40 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg åpner som regel døra da det ringer på, for blir så nysgjerrig.. Men som regel sier folk ifra før de kommer på besøk. Prøver å legge merke til når det er sånn bøsse ordninger for de dagene lukker jeg ikke opp døra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå