Gå til innhold

Det ringer på døra

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser at mange ikke liker uventet besøk, men vil heller ha et hint i forkant.

Hva dersom det ringer uventet på døra di. Hva gjør du da? Åpner du alltid, noen ganger eller aldri? Spiller tid på døgnet en rolle?

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid åpner. Noen ganger har jeg bare ikke lyst. Andre ganger så ser jeg eller leiligheten ut som et takras og da vil jeg iallfall ikke ha besøk. Noen ganger tenker jeg at det er kontrollør vedr. NRK-lisensen og de skyr jeg som pesten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg åpner døra. Alltid hyggelig med besøk. Så fremt det ikke er NRK-mannen, selvfølgelig.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tenker "faen..." ser etter om det ser ok ut inne, kjenner etter om jeg har lyst til å snakke med noen og åpner alt etter som.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg åpner alltid, så sant det ikke er for sent på kvelden, og jeg er trøtt og lei. NRK-kontrollører er jeg ikke redd for, da tv-lisensen min er betalt :)

Skrevet

Jeg ser i kikke-hullet, og lukker opp dersom jeg vil prate med vedkommende/lurer på hva dem vil. Står det en fremmed der, lukker jeg opp fordi jeg er nyskjerrig. Men står det en utlending med en koffert og et skilt rundt halsen, lar jeg vær (mange av disse "døvblinde" med skilt rundt halsen som trenger penger her hvor jeg bor)

Skrevet

Jeg åpner alltid så lenge det ikke er sent på kvelden og så lenge jeg kjenner den som står utenfor (eller regner med vedkommende er ute i "lovlig" ærend)

Skrevet

Leser at mange ikke liker uventet besøk, men vil heller ha et hint i forkant.

Hva dersom det ringer uventet på døra di. Hva gjør du da? Åpner du alltid, noen ganger eller aldri? Spiller tid på døgnet en rolle?

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid åpner. Noen ganger har jeg bare ikke lyst. Andre ganger så ser jeg eller leiligheten ut som et takras og da vil jeg iallfall ikke ha besøk. Noen ganger tenker jeg at det er kontrollør vedr. NRK-lisensen og de skyr jeg som pesten.

Jeg har sluttet å åpne på uventet besøk, etter at jeg fikk besøk av nettopp NRK kontrollører..

Gangen etter det var det en ex-dame som ville "komme inn for å prate", og da ble hun helt krakilsk når hun møtte på min nye kjæreste.

Etter det igjen var det den tyske naboen min som ville kjefte på meg pga hun mente jeg hadde rotet i boden.

Kort og greit, å åpne for uventet besøk gir jeg bare faen i, det er ingen vits. De som kjenner meg ringer først uansett ;)

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Det er bare to stykker som kommer uanmeldt, og de kommer ca. 2 ganger i måneden så ja. Jeg åpner når det ringer på :fnise:

Og nrk-mannen? Hvem er det?

Skrevet

Pleier ikke å åpne. De jeg kjenner pleier som regel å ringe før de kommer, og alle vennene mine kommer rett inn etter at de har ringt på. Så de som ringer på og blir stående utenfor er omtrent uten unntak enten Jehovas Vitner eller dørselgere.

Skrevet

Nå åpner jeg aldri :P De som skal på besøk til meg, bruker bestandig å ringe først. Har bare skjedd en gang at det har kommet folk uanmeldt på besøk, men da bodde jeg slik at jeg kunne se ut vinduet og ned for å se om det sto en kjent bil utfor. Ellers har jeg vært sykt plaget med jehovas vitne, dem var på døra 2 gang i uka i flere måneder. Så dem hver gang de gikk vekk fra huset. Var så dum å ta i mot en brosjyre fra dem og da var det i gang :P

Skrevet

Jeg har sluttet å åpne på uventet besøk, etter at jeg fikk besøk av nettopp NRK kontrollører..

Gangen etter det var det en ex-dame som ville "komme inn for å prate", og da ble hun helt krakilsk når hun møtte på min nye kjæreste.

Etter det igjen var det den tyske naboen min som ville kjefte på meg pga hun mente jeg hadde rotet i boden.

Kort og greit, å åpne for uventet besøk gir jeg bare faen i, det er ingen vits. De som kjenner meg ringer først uansett ;)

:skratte:

Skrevet

Det er bare to stykker som kommer uanmeldt, og de kommer ca. 2 ganger i måneden så ja. Jeg åpner når det ringer på :fnise:

Og nrk-mannen? Hvem er det?

:ler:

Det er lisens-mannen som går rundt og krever lisens fra de som ikke har betalt lisensen for NRK.

Skrevet

De som vil komme på besøk ringer meg alltid på mobilen først. Aldri noen som jeg kjenner som ringer på døra først.

Men om noen skulle ringe på, kan jeg se ut uten at de ser meg, og om det er naboene så åpner jeg, og om det er noen jeg absolutt ikke kjenner, så åpner jeg ikke.

Skrevet

Jeg åpner heller ikke om jeg ikke vet hvem det er..

Enten ber jeg sambo gå ned, eller så blir det ikke åpnet..

Har litt "dørskrekk", liker ikke å åpne viss jeg ikke vet hvem som står der :P

Skrevet

Jeg åpner alltid, i håp om at det skal være Jehovas Vitner;

"Kom inn. Middagen er servert. Idag skal vi ha blodkomle".

:fnise:

Skrevet

Jeg åpner alltid, med mindre jeg er naken og på vei i dusjen eller noe. Det er hyggelig med besøk, men det kan jo også hende det er naboen som trenger hjelp til noe.

Skrevet

Jeg åpner døra hvis det ringer på.

Gjest Eurodice
Skrevet

Pleier ikke å åpne. De jeg kjenner pleier som regel å ringe før de kommer, og alle vennene mine kommer rett inn etter at de har ringt på. Så de som ringer på og blir stående utenfor er omtrent uten unntak enten Jehovas Vitner eller dørselgere.

Hvor, eller hvordan bor du, som har ulåst dør? Jeg bor i en by, men ganske skjermet, allikevel holder jeg døren låst.

Skrevet

Hvor, eller hvordan bor du, som har ulåst dør? Jeg bor i en by, men ganske skjermet, allikevel holder jeg døren låst.

De som bor på landet eller på fjellet har ofte ulåst dør.

Men selvfølgelig, når man bor nær byer og i byer låser man døren.

Skrevet

Jeg åpner ikke døren, er ikke glad i uanmeldt besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...