Gå til innhold

Hvordan få det til å se ut som om jeg også har øyne

Anbefalte innlegg

Gjest Uglefot
Skrevet

Jeg kan ikke å sminke øynene mine..jeg er ikke ute etter en sånn sotete look. Mer bare slik at jeg ikke ser ut som en muldvarp som aldri har sett dagslys..

Noen tips til å få åpna øynene mine litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit kajal på våtkanten vil nok ha den virkningen :)

Gjest Uglefot
Skrevet

Hvit kajal på våtkanten vil nok ha den virkningen :)

Er ikke det litt sånn..eehhmm..80talls fashion?? Jeg har virkelig ikke peil på sminke.

Jeg klatter på mascara og prøver å lage en dus kant med brun eyeliner under nedre vippekant eller hva det heter.den forsvinner ofte iløpet av dagen og jeg ser bare helt snål ut

Skrevet

Her er det mange gode tips: http://heidilarsen.blogg.no/sminkevideoer.html

Men sån eller så er vel tipset å bruke eyeliner, maskara, en nøytral øyeskygge på hele øyelokket og en litt mørkere i ytterkanten og på globalen (altså litt oppover mot øyenbrynet)

Skrevet

Er ikke det litt sånn..eehhmm..80talls fashion?? Jeg har virkelig ikke peil på sminke.

Har aldri tenkt på det som noe typisk åttitalls, men det er et tips som i hvert fall lever i beste velgående den dag i dag ;)

Skrevet

Jo lengre inn du bruker mørk kajal, jo mindre øyne får du. Derfor bør du bruke mørk kajal kun oppe, evt. litt ytterst nede og ikke for "hard" strek. Hvit kajal på våtkanten bruker man for å late som at det er en del av øyet. Jeg synes det blir for voldsomt. Men bruker gjerne hudfarget kajal på våtkanten til fest.

Skrevet

Bruk hvit kajal svakt på indre halvdel av øyet på våtkanten, og brun som du setter med brun øyenskygge på ytre halvdel langs vipperoten. 50-talls looken åpner øynene endel med å bruke mørk eyeliner/kajal/skygge langs vippene på oppsiden, gjerne litt bred.

Gjest Uglefot
Skrevet

Takk for tips!

Jeg trenger seriøst et kurs i dette :sjenert:

Skrevet

:klemmer: Vil bare si at jeg skjønner hvordan du føler deg, for jeg har fått høre om jeg bruker briller siden jeg har så små øyne. Unnskyld meg, men hva har smale øyne med briller å gjøre? :kjefte:

Bruker ikke så mye sminke til vanlig, men til fest bruker jeg litt og da går det i brun kajal oppe og nede, samt øyenskygge i passende farge.

En god maskara som legges riktig har også stor effekt :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg åpner opp øynene mine ved å legge concealer (som er en tone lysere enn foundationen evt hudfargen) under hele øyet, fra vippekanten til "poseområdet"

Og jeg bruker en øyenskygge som er litt lysere enn huden, og graderer med en øyenskygge som er litt mørkere enn huden. Det ser helt naturlig ut - men gud bedre så det åpner opp!

Du kan legge lys øyenskygge rett under øyenbrynet, det åpner også opp.

Hvit kajal under øyet har jeg aldri prøvd, men jeg opplever at en tynn våtlinerstrek ved vippekanten på øyelokket hjelper for å skape rundere øyne, og du kan dra "vingen" litt lengre ut i øyekanten, så ser øynene større ut da også :)

her har du en lenke som viser godt hva jeg mener

Skrevet (endret)

Her får man virkelig åpnet øynene, blir iallfall vist i detalj hvordan man gjør det :)

Endret av meridian
Skrevet

Jeg pleier å bruke hvit kajal på våtkanten, svart over og svart helt ytterst under øyet, men bare en kort strek for å markere øynene litt:)

Skrevet

:klemmer: Vil bare si at jeg skjønner hvordan du føler deg, for jeg har fått høre om jeg bruker briller siden jeg har så små øyne. Unnskyld meg, men hva har smale øyne med briller å gjøre? :kjefte:

Bruker ikke så mye sminke til vanlig, men til fest bruker jeg litt og da går det i brun kajal oppe og nede, samt øyenskygge i passende farge.

En god maskara som legges riktig har også stor effekt :)

Uff kan folk bli så dumme og tro noe sånt?

Ts Bruk en lys skygge over hele øyet og mørk eyeliner bare over øyet.Bruk en maskara base før maskaraen(dette gjør at du får mer volum og lengre vipper)åpner øynene veldig også.Under på våtkanten tar du en hvit/hud farget kajal.Husk at lyse farger fortørrer og mørke minsker.

Gjest Uglefot
Skrevet

oi,nå ble det mange tips som jeg må fordøye her :) Noen som har lyst til å komme hit på sminkekveld? :sminkedokke:

Men eeeehhh,vippekanten...er det den kanten over øyet ja? Hvor vippene vokser utifra? Og våtkanten er den "under øyet"?

Kan man ta mascara på vippene på våtkanten? Eller blir det rart og for mye?

Nok en gang,tusen takk for tips til en stakkar filledokke ;)

Skrevet

Først og fremst; hvordan farge har du på øynene?

Gjest Uglefot
Skrevet

Først og fremst; hvordan farge har du på øynene?

Grønne øyne.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Fikk du til sminken?

:sminkedokke:

Skrevet

Lysne hele øyeområdet med en øyeskygge i din egen hudtone men en anelse lysere.

Bruk en hvit/hudfaget eyeliner på våtkanten og i øyekroken,dus ut og bruk en lys øyeskygge med litt skimmer over.

Napp øyebryn i en pen form og legg skimrende lys øyeskygge under brynet. Hvis du trenger det så fyll ut brynene med litt farge slik at de blir gjevne.

Finn en mascara som ikke klumper sammen øyevippene dine eller drysser.

Mørk lilla/blå tonet eyeliner fremhever det hvite i øynene.

Google "eye shapes" slik at du finner ut av hvordan du skal skyggelegge din øyefasong riktig.

Bruk en leppestift som fremhever øyefargen din,-det høres rart ut men det har masse å si :)

Skrevet

Sjekk Martine Lervik, spesielt før og etter bilder. Hun sminket øynene mørke og tunge, (siden hun hadde små øyne), men fikk virkelig til å åpne blikket med litt mer rolige nyanser.

http://www.google.no/images?hl=no&source=imghp&biw=1362&bih=583&q=martine+lervik&gbv=2&aq=0&aqi=g2&aql=&oq=martine+l&gs_rfai=

Husk at det er rart i begynnelsen. Når man har vendet seg litt mer til det, ser begynner man å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...