Ursula Skrevet 8. oktober 2003 #1 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg skal faxe et brev ang fortolling til USA, men faxen går ikke gjennom. Mulig jeg mangler et retningsnummer for USA ? Faxnr jeg har fått er på 10 sifre, men når jeg prøver å faxe, så legge vel automatisk + 47 til kanskje, så det er derfor det ikke gå gjennom ? Er ikke sikker på om de to første sifrene i faxnr jeg har fått er retningsnr til USA..i tilfelle må jeg vel slå +85 først ? Noen som vet hva retningsnummeret til USA er da ?
Malou Skrevet 8. oktober 2003 #2 Skrevet 8. oktober 2003 Når jeg har ringt til USA i forbindelse med jobben har jeg slått 001 først. Jennifer
Gjest Ethereal Skrevet 8. oktober 2003 #3 Skrevet 8. oktober 2003 Strawberrynet ligger ikke i USA, men i Hong Kong.
Ursula Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2003 Aha! Jeg som trodde det lå i USA, men at de skriver avsender Hong Kong, mente jeg hadde hørt det en plass jeg, men...
Ursula Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2003 oj, nå ser jeg det! Det ligger visst i Hong Kong ja.... Og ut ifra faxnummeret som står på siden når jeg endelig fant fram, så har jeg fått riktig retningsnr også. Men hvorfor går ikke faxen gjennom da da ? Får ikke opp noe feilmelding, den vil bare ikke sende. Og det er ikke faxen det er noe galt med, den fungerer som bare det.
Gjest Zalomine Skrevet 9. oktober 2003 #6 Skrevet 9. oktober 2003 Du må vel med fax som med telefon trykke UT av norge, før INN i utlandet, så... 00 før det faxnummeret du har? (00 er ut av norge (det er 00 ut av de fleste land egentlig), det er det på telefon i alle fall) Ellers har jeg ikke stort flere gode forslag...
Fakse Skrevet 9. oktober 2003 #7 Skrevet 9. oktober 2003 Mulig faksen (eller hele telefonsystemet) er sperret for utlandet? Husk i alle fall at det ikke skal være 0047, men bare 00 også det nummeret du har fått oppgitt. 47 er nemlig koden INN til norge når du er i utlandet! Har du landskoden til Hong Kong (vet ikke om den han samme som resten av kina?) forran?
Ursula Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2003 Fikk svar fra Strawberrynet at det skal være 00 foran ja. Det gikk til slutt etter å ha prøvd 5 ganger.
Stormen Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 Du finner en grei oversikt over retningsnummere og landskoder her: Retningsnummere og landskoder Håper det hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå