Gå til innhold

Underbuksa på utsiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor Superman og andre helter går med underbuksa på utsiden?

Mange av de kom jo på 30-40 tallet. Har det en spesiell betydning siden tegnerene tegnet de sånn? Etter hva jeg har hørt så gikk Mikke med hvite hansker til og begynne med så man lettere kunne se hendene og så har det vel bare blitt en mote. Er det noe lignende historie bak undertøyet på utsiden av klærne for superheltene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt spørsmål, og jeg vet ikke, men tenker at det egentlig hadde vært mest "macho" og markert kroppsbygningen best om de bare hadde underbukse/"tarzan-shorts", men at det kanskje virket sosialt uakseptabelt med nesten nakne, urbane superhelter (mens f eks Tarzan, Conan og den primitive kompisen til Mandrake er imidlertidig halvnakne).

Om de bare hadde hatt trikot uten å markere midjen ville det ikke funket like bra tegnemessig tror jeg - figurene ville virket slappere og lenger, og det ville vært vanskeligere å fått mest mulig ut av ulike poseringer osv. Men mulig det ligger enda mer bak det :)

Skrevet

Morsomt spørsmål, og jeg vet ikke, men tenker at det egentlig hadde vært mest "macho" og markert kroppsbygningen best om de bare hadde underbukse/"tarzan-shorts", men at det kanskje virket sosialt uakseptabelt med nesten nakne, urbane superhelter (mens f eks Tarzan, Conan og den primitive kompisen til Mandrake er imidlertidig halvnakne).

Om de bare hadde hatt trikot uten å markere midjen ville det ikke funket like bra tegnemessig tror jeg - figurene ville virket slappere og lenger, og det ville vært vanskeligere å fått mest mulig ut av ulike poseringer osv. Men mulig det ligger enda mer bak det :)

Skrevet

Det er viktige spørsmål du reiser her. Men vel så viktig er om de har underbukse kun utenpå tightsen eller om de har innenfor også. I så fall, er det samme type underbukse de har innenfor som utenfor?

Skrevet

Nr det gjelder hanskene til disneyfigurene var det vel litt for å markere hendene men også fordi det faktsk var VANLIG med hansker på den tiden Disney begynte å tegne figurene sine. folk brukte hatt og hansker, også om sommeren, man ble ikke regnet som velkledt uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...