LilleMyMcLean Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Er så heldig at jeg skal til Dubai nå om 14 dager, i jobbsammenheng. Her blir det både jobbmøter, jobbmiddager og ørkensafari (med jeep) i regi av jobben. I tillegg kommer min fritid. Spørsmål er; hva er kleskoden? Er det noen gang greit at skuldre og/eller knær vises (utenom på stranda), eller er det alltid fyfy? Kan jeg ha høye hæler? Flip-floper på shopping og sightseeing? Hvor mye utrigning er lov (til info, ettersom utrigning ser veldig ulikt ut på forskjellige personer; BH str 70D)? Tok et dypdykk i klesskapet og fant et svart business skjørt til under knea - men det har jo splitt til midt på låret, på begge sider (TYPISK). Blir det kræsj? Ønsket mitt er å kunne kle meg så lett som mulig (er jo forholdsvis varmt der ned) på alle utendørsaktiviter, uten å fornærme vertsskapet. Så alle som har tips - bring it on! Gjerne tips på andre ting enn det jeg har spurt om også, kan jo være ting jeg ikke har tenkt på.. Og øvrige "to do in Dubai" mottas med takk! =)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Er så heldig at jeg skal til Dubai nå om 14 dager, i jobbsammenheng. Her blir det både jobbmøter, jobbmiddager og ørkensafari (med jeep) i regi av jobben. I tillegg kommer min fritid. Spørsmål er; hva er kleskoden? Er det noen gang greit at skuldre og/eller knær vises (utenom på stranda), eller er det alltid fyfy? Kan jeg ha høye hæler? Flip-floper på shopping og sightseeing? Hvor mye utrigning er lov (til info, ettersom utrigning ser veldig ulikt ut på forskjellige personer; BH str 70D)? Tok et dypdykk i klesskapet og fant et svart business skjørt til under knea - men det har jo splitt til midt på låret, på begge sider (TYPISK). Blir det kræsj? Ønsket mitt er å kunne kle meg så lett som mulig (er jo forholdsvis varmt der ned) på alle utendørsaktiviter, uten å fornærme vertsskapet. Så alle som har tips - bring it on! Gjerne tips på andre ting enn det jeg har spurt om også, kan jo være ting jeg ikke har tenkt på.. Og øvrige "to do in Dubai" mottas med takk! =) Dubai er et ekstremt menneskefiendtlig samfunn for det første. Deres behandling av kvinner og homofile er rett og slett umenneskelig. Vil ihvertfall aldri ha støttet dette samfunnet økonomisk på noen måte. Såpass selvrespekt som lesbisk kvinne har jeg.
The Kitten Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Nå spurte ts om kleskoden i Dubai. Ikke hva du mener om Dubai som sted. Svar til ts: Skuldre og knær skal dekkes. Unngå utrigning og høye splitter. 1
LilleMyMcLean Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2010 Takk for svar. Det du skriver har jeg ingen kjennskap til - hverken om det stemmer eller om det ikke gjør det. Saken er uansett slik at jeg skal til Dubai om 14 dager. Ønsker ingen religionsdebatt her, bare tips. Litt sånn; situasjonen er som den er (bra eller dårlig) - jeg vil bare gjøre det beste ut av det.
LilleMyMcLean Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2010 Nå spurte ts om kleskoden i Dubai. Ikke hva du mener om Dubai som sted. Svar til ts: Skuldre og knær skal dekkes. Unngå utrigning og høye splitter. Takk for svar! =) Vet du hvordan de stiller seg til fottøy? Høye hæler? Sandaler/flip-flops?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Men la oss si at du skulle reise til Tyskland i 1938. Er det da greit å si at man er så heldig at man skal reise til Nazi-Tyskland, og at man ikke har noen plikt til å informere seg om hvordan menneskesynet var der? At man ikke er interessert i å vite? Jeg blir bare litt oppgitt over hvordan så mange virker så likegyldige til de grusomhetene og uretten som blir begått.
LilleMyMcLean Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2010 Men la oss si at du skulle reise til Tyskland i 1938. Er det da greit å si at man er så heldig at man skal reise til Nazi-Tyskland, og at man ikke har noen plikt til å informere seg om hvordan menneskesynet var der? At man ikke er interessert i å vite? Jeg blir bare litt oppgitt over hvordan så mange virker så likegyldige til de grusomhetene og uretten som blir begått. Jeg forstår spørsmålet. Dersom du ønsker en diskusjon rundt dette, så opprett en tråd - jeg skal svare deg! =)
The Kitten Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Takk for svar! =) Vet du hvordan de stiller seg til fottøy? Høye hæler? Sandaler/flip-flops? Det er jeg ikke sikker på.
ejoty Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Siden du skal til et arabisk land, og spesielt i jobbsammenheng, tror jeg det er viktig at du finner ut så mye som mulig om kleskoder. Jeg har dessverre ikke vært der selv, men har hørt fra andre at strandklær er ok på stranden, men ikke i andre sammenhenger. Hotellområdet er det vel heller ikke så farlig med, siden de er vant til turister. Men ellers bør du ikke bruke for utfordrende klær. Topper og t-skjorter bør ikke være for tettsittende, og i hvert fall ikke gjennomsiktige. Helst lange skjørt eller bukser. Shorts bør ikke vise knær. Til jobbmøtene hadde jeg kanskje satset på langbukser. Kanskje du kan ta kontakt med de før du drar og forhøre deg om dresskoden?
reiseglad Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Takk for svar! =) Vet du hvordan de stiller seg til fottøy? Høye hæler? Sandaler/flip-flops? Nå har jeg ikke vært i Dubai i jobbsammenheng, men generelt skal du kle deg med respekt i Dubai. Som rådene over sier, gjelder ingen nakne skuldre, kjole eller bukse med litt lengde. Høye hæler kan du gjerne bruke. Flip-flop på stranda. Jeg hadde med meg et skjerf som jeg brukte over skuldre inne på hotellet og restauranter. Jobbingen skal vel være innendørs? Ta med bukse til dette bruket, de er gode på aircondition der.
Gjest Badabing Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Jeg har bare vært i nabostaten, men regner med det er ganske likt. Det er bare å dekke til skuldre og knær på offentlige steder, sånn egentlig. Av fottøy har jeg sett alt mulig. Jeg så folk som gikk i topper som viste navlen, samt hotpants også, men det er vel ikke akkurat respektfullt.. Edit: Jeg tror jeg ville valgt penbukser, skjørt til under knærne, bluser, samt tatt med noen pene skjerf for sikkerhets skyld. Så kan du ha utringninger om dere er på turistplasser, og dekke deg til hvis du går ut. Endret 10. oktober 2010 av Badabing
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 Har ikke vært i Dubai, men i et annet muslimsk land i området. Som flere over her nevner er et skjerf som du kan vikle rundt skuldrene evt. håret gull verdt, fordi du da kan tilpasse påkledninngen etter situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #13 Skrevet 12. oktober 2010 JEG HAR BODD I DUBAI I 4 ÅR, og nå pendler jeg. Dere som har svart over, HAR IKKE PEILLING. Dubai er ABSOLUTT Ikke som nabostatene som er mer konservative. Høye heler, skjørt, singlett er absolutt nesten ett krav. PYNT DET GJERNE. En singlett er HELT GRET..herreguud..skjørt med splitt er HELT greit. Skal du ut vil du se de fineste korteste kjolene.. Nei, dubai er absolutt ikke for pingler som ikke har peilling. Blir nesten irritert når jeg leser hva flere gråmus her inne har svart.... BRUK HODET..DU GÅR IKKE MED BIKINI PÅ CCVEST HELLER.
Glitnir Skrevet 12. oktober 2010 #14 Skrevet 12. oktober 2010 Er (i alle fall delvis) enig med siste taler. Min erfaring fra Dubai er at det slettes ikke er så strenge kleskoder som noen påstår over her. Skjørt eller shorts til over kneet er uproblematisk, det samme er singleter. Det eneste jeg ville unngått er svært dype utringninger eller kort-korte skjørt og kjoler. I tillegg er det heller ikke toppløst på badestedene. Alle typer sko er OK. På typiske "businessmøter" er det vanlig "businesstil" som gjelder - avhengig av bransje, men typisk drakt eller dress.
Bernina Skrevet 13. oktober 2010 #15 Skrevet 13. oktober 2010 JEG HAR BODD I DUBAI I 4 ÅR, og nå pendler jeg. Dere som har svart over, HAR IKKE PEILLING. Dubai er ABSOLUTT Ikke som nabostatene som er mer konservative. Høye heler, skjørt, singlett er absolutt nesten ett krav. PYNT DET GJERNE. En singlett er HELT GRET..herreguud..skjørt med splitt er HELT greit. Skal du ut vil du se de fineste korteste kjolene.. Nei, dubai er absolutt ikke for pingler som ikke har peilling. Blir nesten irritert når jeg leser hva flere gråmus her inne har svart.... BRUK HODET..DU GÅR IKKE MED BIKINI PÅ CCVEST HELLER. Helt enig enig med deg. Og til business møter bruker man vanlig pen drakt. Se også denne bloggen hvor to har vært i Dubai. Massevis av bilder der (gå inn på Dag 1 og Dag 2 osv.) og du ser jo at de kler seg akkurat som på en varm sommerdag hvorsomhelst.
Sapree Skrevet 14. oktober 2010 #16 Skrevet 14. oktober 2010 Helt enig enig med deg. Og til business møter bruker man vanlig pen drakt. Se også denne bloggen hvor to har vært i Dubai. Massevis av bilder der (gå inn på Dag 1 og Dag 2 osv.) og du ser jo at de kler seg akkurat som på en varm sommerdag hvorsomhelst. Jeg er også enig, har vært i Dubai selv og de er veldig tolerante for det meste, vanlig vestlige klær er helt ok bare man ikke går rundt i bikini utenom stranda/bassenget..
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg er også enig, har vært i Dubai selv og de er veldig tolerante for det meste, vanlig vestlige klær er helt ok bare man ikke går rundt i bikini utenom stranda/bassenget.. Husk på at det er fengselsstraff for å ha sex med kjæresten i det landet der. Ja, også å kysse er forbudt. Å forsøke å innbille folk at det "er som i vestlige land" og veldig tolerante, er å lure folk. Skjønner ikke hvorfor du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå