Snuselille Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg skal som mange andre har gjort før meg, gi et løft på trehvite møbler. Har et salongbord, ubehandlet sådan, som jeg ønsker å beise eller male. Vi har brukt det et par tre år uten å behandle det noe selv, og nå har bordplata blitt ganske stygg. Jeg har prøvd å vaske over med grønnsåpevann, men det har ikke hjulpet på. Jeg har litt lyst til å beise bordplata med litt hvit gjennomsiktig lakk, men føler ikke at jeg kan det slik den ser ut nå. Da vil jo all den gamle "skiten" slå igjennom. Vurderer å bare male over hele bordet, men var ikke så gira på alle merkene i helhvit plate når man har små barn i hus. Ser for meg stygge riper og slikt. Er jeg på villspor her? Har aldri pusset opp møbler før, så jeg er takknemlig for alle råd som kommer min vei
AnneBonny Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Kan flekkene pusses vekk med sandpapir, kanskje? Hvis det er flekker som ligger på overflaten, skulle kanskje det gå fint an. Om du sørger for å pusse jevnt over.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Vask med salmiakk eller et rensemiddel som du får kjøpt hos malingsbutikken og slip ned etterpå.
Snuselille Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, sandpapir er nok sikkert en mulighet. Jeg får bare litt arbeid med den buede kanten rundt Men det er sikkert verdt et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå