Gå til innhold

å korrigere andres feil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

en venninne ber meg om å lese et brev hun skal sende til nav for eksempel. hun spør meg for hun vil jeg skal se gjennom om hun har fått med seg alt saken hennes handler om og om hun får frem poenget sitt. brevet ser greit ut bortsett fra en del skrivefeil og masse orddelingsfeil. jeg får lyst til å si "brevet ser veldig bra ut men vil du jeg skal rette skrivefeilene dine før du sender det?"

er det frekt å si dette? ville du blitt fornærma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det synes jeg ikke er frekt i det hele tatt, jeg kan ikke tenke meg at noen skulle bli fornærmet om du sier det på den måten. Jeg hadde i alle fall ikke blitt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formuleringen din høres glimrende ut! Jeg mener bestemt at det er en del av pakka når man ber noen se igjennom ting man har skrevet. For sikkerhets skyld kan du jo slenge inn et " og jeg liker spesielt det du skriver om blablabla"? Smiske enda litt mer for å forebygge.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens. men jeg føler på meg at nettopp denne jenta ville blitt fornærma siden hun er en bedreviter som alltid har rett...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en venninne ber meg om å lese et brev hun skal sende til nav for eksempel. hun spør meg for hun vil jeg skal se gjennom om hun har fått med seg alt saken hennes handler om og om hun får frem poenget sitt. brevet ser greit ut bortsett fra en del skrivefeil og masse orddelingsfeil. jeg får lyst til å si "brevet ser veldig bra ut men vil du jeg skal rette skrivefeilene dine før du sender det?"

er det frekt å si dette? ville du blitt fornærma?

Ber hun deg lese, så kan du selvsagt kommentere. Jeg tror jeg ville sagt nøyaktig hvilke feil hun hadde, i hvert fall de groveste hvis det var veldig mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an på hva som er hensikten med brevet. Hvis hun skriver det fordi hun av en eller annen grunn må dokumentere at hun har dysleksi, så lar du skrivefeilene være. Men ikke om hun klager på et vedtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens. men jeg føler på meg at nettopp denne jenta ville blitt fornærma siden hun er en bedreviter som alltid har rett...

ts

Hvis hun alltid tror hun har rett så hadde hun vel ikke bedt deg om å lese det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...