AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Er du lærer? Jeg lurte på om du kunne sette av en time for klassen en dag? I den timen så deler du et en bibel til alle i klassen. De må ikke lese. Ingenting skjer om de ikke leser (eller leser), sier vi. Men det kan være en test for å se hvor mange som leser og hvor langt de kommer på en time. Gir de opp, fortsetter de, tar de i bibelen i det det hele tatt? Så kan du jo dele resultatet her på kg. Fikk egentlig litt lyst å prøve dette selv bare for å se, men det er et lite problem. Jeg er ikke lærer.
Mixelite Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Om jeg var lærer, ville jeg ikke gått med på et slikt eksperiment med bibel. Dessuten; Slike eksperimenter foregår vel jevnt over i Norges land i form av prosjekt leselyst og lignende? Endret 5. oktober 2010 av Kråkesaks
Red headed girl Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Hvorfor i ALLE dager skal du gjøre dette??
Golde Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er lærer og nei, jeg kan ikke gjøre dette eksperimentet for deg. Jeg har en jobb å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Hvorfor akkurat en bibel? Hvorfor ikke en annen rar bok?
~umulia~ Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 kunne ikke falle meg inn å missbruke elevenes tid på denne måten. De har faktisk krav på undervisning i den tiden de er på skolen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Elevene er faktisk på jobb de også ved å være på skolen. Ville du likt at din tid på din jobb hadde blitt utnyttet slik til ingenting?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Hvorfor akkurat en bibel? Hvorfor ikke en annen rar bok? Føler bare at bibelen blir litt spesiell. De fleste har en mening om den.
Frøken Smilla Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg tror du skal sjekke opplæringsloven ganske nøye før du setter i gang et slikt "prosjekt". Hvis målet er å sjekke hvor langt leselystne elever kommer på en time, ville jeg valgt både en annen bok og en annen fremgangsmåte. Så nei, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Og hva er målet med prosjektet?
sjøhest Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Skjønner ikke hva som er interessant med det jeg?
Gjest Pet Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 Kan du ikke ta deg en tur rundt i nabolaget og invitere med deg de barna du møter hjem for å lese bibelen, i stedet for at de skal kaste bort en skoletime på det?
Gjest Iah Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg forstår ikke helt hensikten med et slikt eksperiment. Hva er det du ønsker å finne ut, og hva skal i så fall den informasjonen brukes til?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #16 Skrevet 5. oktober 2010 Eksperimentet er ikke gjennomførbart. De av elevene som ikke gidder å lese kommer til å forstyrre de som leser, og elevene kommer til å se på timen som en fritime dersom ingen krav blir stilt til dem.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #17 Skrevet 5. oktober 2010 Bare en kommentar. Barnet mitt gikk i 6.klasse. Det var et teaterstykke de øvde på. Barnet mitt nektet å holde i bibelen. Kontaktlærer spurte meg forsiktig om hvordan holdning var hos meg som mamma. Måtte pent forklare at det her kom fra barnet selv og ikke hadde noe med oss hjemme å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 Bare en kommentar. Barnet mitt gikk i 6.klasse. Det var et teaterstykke de øvde på. Barnet mitt nektet å holde i bibelen. Kontaktlærer spurte meg forsiktig om hvordan holdning var hos meg som mamma. Måtte pent forklare at det her kom fra barnet selv og ikke hadde noe med oss hjemme å gjøre. Er det du som er tråstarter og dette er motivet for ditt spørsmål? Er det slik at ditt barn nektet å holde i bibelen og du lurer på hvor vanlig det er? I så tilfelle lurer jeg også på til dere lærere: Hvor vanlig er det at elever nekter å holde i en eller annen religiøs, ideologisk, politisk eller annen bok? Og hva gjør dere i så tilfelle?
Miss Puddel Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Er det du som er tråstarter og dette er motivet for ditt spørsmål? Er det slik at ditt barn nektet å holde i bibelen og du lurer på hvor vanlig det er? I så tilfelle lurer jeg også på til dere lærere: Hvor vanlig er det at elever nekter å holde i en eller annen religiøs, ideologisk, politisk eller annen bok? Og hva gjør dere i så tilfelle? tror vel heller dette er en annen anonym, som vil vise hvor vanskelig et slikt eksperiment vil bli...
estrella Skrevet 6. oktober 2010 #20 Skrevet 6. oktober 2010 Latterlig For det første så har skolene leseprosjekter med bøker som er litt mer egnet til barn, både måten de er skrevet på og størrelsen på ordene. For det andre så har en egne timer hvor en får lov å holde bibelen...og for det tredje, jeg tipper at 98% av elevene er totalt uinteressert i bibelen og hva som faktisk står i den - med mindre det er en kristen skole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå