Gå til innhold

Hua Hin eller Koh Samet, Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en tur til Bangkok, og kunne tenkt oss å slappe av noen dager på stranda først. Ser at det er rundt 3 timer til både Koh Samet og Hua Hin fra Bangkok. Har noen vært disse to plassene, og kan anbefale en av plassene?

Eller andre steder i nærheten av Bangkok, hvor det er litt bedagelig liv og man kan slikke litt sol?

Gjest redstar
Skrevet

Hua hin er dødsbra!

Nydelig lange strender, Apetempelet, nattmarkeder og dagmarkeder, digert shoppingsenter(med ALT) masse masse bra resturanter, det er heller ikke langt til Elefantridinga(og show), det er mange bra syerske butikker også der, jeg fikk skreddersydd en del kjoler i 100%silke.

Også mange bra hudpleie/vevære klinikker, og som sakt billig.

Hyggelige og behjelpelige mennesker.

Vi var en gjeng på 8 stk som reiste og ingen ble syke eller frastjålet noe.

Hua Hin anbefaler jeg:)

Jeg like meg veldig veldig godt i hua hin:)

Skrevet

Tusen takk, da tar vi turen dit :)

Gjest redstar
Skrevet

Kos dere masse:) Dere får nok en fantastisk tur:)

Å husk: Ikke ta med mye, jeg tok heller ikke med mye men måtte legge igjen ting siden jeg hadde handla så mye, alt er så billig og det er masse masse å handle:)

Så jeg anbefaler dere og ikke ha med noe mer en det mest nødvendige:)

God tur:)

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke stranden i Hua Hin var så veldig fin. Jeg er et typisk strandmenneske, men da vi ferierte der, ble det mest å ligge ved bassenget. Noe av grunnen var at det var endel skarpe små og store steiner i vannet, noe som er vanskelig å se for vannet er ikke klart. Foruten dette likte jeg godt Hua Hin, men strendene på Koh Samui var mye finere.

Gjest redstar
Skrevet

Jeg synes strendene var kjempe fine jeg, eller havet var jo litt "grumsete" men jeg ble fortalt at slik var det bare nå.

Vi var mangen som badet der og vi la ikke merke til dette, men var litt ekstra forsiktige når vi gikk i vannet for å passe oss for dette men det gikk fint:)

Strendene i Kroatia, det er en helt annen sak, huff for noe tull. Det er jo bare grus og store stein som er stranden, også er dem pittesmå, og masse folk! Men havet er kjempe fint da.. Ok litt off topic men når man snakker om dårlige strender:p

Skrevet

I forhold til andre steder i Thailand, er jeg enig med Rosenrød at stranda ikke var særlig fin. Den var lang, og mye finere enn de vi har i Norge (skal ikke så mye til), men det var små stein og fjell som stakk opp her og der, og vannet var veldig uklart. Jeg ville heller dratt ut på noen av øyene om jeg var dere. Når man først drar til Thailand, er det viktig å komme til noen skikkelig strender! :)

Skrevet

Vi skal noen uker til Sør-Thailand for å øyhoppe også, så det viktigste for de første dagene er bare at det er så fin strand som mulig, så nært Bangkok som mulig. Koh Samui skal vi til senere. Skal bare slappe av noen få dager først så vi blir kvitt litt jetlag før vi drar nordover :)

Takk for alle innspill!

Skrevet

KO SAMET!!!!!!! Var der juni 2008, nyyyyyyydelige strender, hyggelig og avslappa atmosfære. Reiser veeeeldig gjerne tilbake . Elsker Thailand og har vært mange steder der.

Skrevet

Dra til Koh Samet. Huahin er bare en lang strand uten atmorsfære, turist høl. Ellers kan dere jo dra til Koh Chang litt lengre sør for Koh Samet.

Skrevet

Koh Chang blir jo enda lenger unna Bangkok.. Men takk likevel :)

Høres vel kanskje ut som Koh Samet passer litt bedre for oss. Vil jo helst se minst mulig andre turister, selv om det vel er vanskelig i Thailand. Skal bare slappe av og bli kvitt jetlag, så det er ikke nøye at det ikke er så mye å finne på der. Takk for alle tips :)

Skrevet

Er det noen som har tips til små, koselige guest houses i Hua Hin eller Koh Samet?

Tittet litt på blant annet dette i Hua Hin:

http://www.keereewaree.com/

Noen som vet om det er en koselig plass?

Er ellers åpen for andre forslag :)

Skrevet

Ikke gå glipp av at Hua Hin er Kongen og Kongefamiliens sommerhus. Og at de er her regelmessig. Dette gjør sitt til at man har ekstra med politifolk osv. Føler meg tryggere jeg...

Har dere noen gang vært på kino i Thailand vet du hva dette er. Her må man reise seg i kinosalen til sangen er over :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Skal nok til mer kaotiske plasser enn Thailand på turen vår, så det tenker jeg ikke så mye over ;)

Haha, så morsomt :) Det ante jeg ikke, for jeg har aldri vært på kino der.

Skrevet

KOselig bosted på Ko Samet http://www.tonsakresort.com/, stille og rolig. Hyggelig damesom driver stedet. Nært den lille byen og masse restauranter. Rett utenfor porten er det en veldig bra massasjebod/hus...var ihvertfall i 2008;)

Skrevet

Hvis du var i Siambukten, dvs. Hua Hin, Koh Samet, Koh Tao etc., i den norske vintersesongen så er vannet alltid uklart på den tiden.

Skrevet

Jeg var der i juni/juli og vannet var veldig grumsete da.

• 1 måned senere...
Skrevet

KOselig bosted på Ko Samet http://www.tonsakresort.com/, stille og rolig. Hyggelig damesom driver stedet. Nært den lille byen og masse restauranter. Rett utenfor porten er det en veldig bra massasjebod/hus...var ihvertfall i 2008;)

Har nå bestemt oss for at vi reiser til Koh Samet, men synes det er vanskelig å finne en plass å bo.

Vi er jo backpackere, så vi tenker maks 1000 kroner per døgn.

Synes dette så veldig koselig ut, men er det flere tips?

Skrevet

Har nå bestemt oss for at vi reiser til Koh Samet, men synes det er vanskelig å finne en plass å bo.

Vi er jo backpackere, så vi tenker maks 1000 kroner per døgn.

Synes dette så veldig koselig ut, men er det flere tips?

Oj 1000kr per døgn, da kan dere bo fint og ikke backpacer style. Dersom dere ikke drar backpacker with money ;)

Her kan du finne boplasser på Koh Samet :) God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...