AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Har akkurat vært en 3ukers ferie i Indonesia. På det ene hotellet var vi en del plaget med bittesmå kakerlakker. Så dog aldri noen store. Dagen etter vi kom hjem fikk vi øye på en liten kakerlakk lik som de vi hadde sett på hotellet vårt. Tenkte at det ikke var umulig at det hadde kommet en med i bagasjen. -ekkelt "men nå var jo det problemet løst." I de neste dagene fant vi en liten til. Igår da vi kom hjem fra butikken, fikk vi øye på en større (ca 1,5cm) på skapdøren. Da jeg sto opp imorges og skulle rydde spisebordet, så jeg til min forskrekkelse at det var en bitteliten en oppi vannglasset mitt!! Har nå funnet i alt 4 stykker etter at vi kom hjem. Hva skal vi gjøre? Det er garantert flere av dem her ettersom vi har funnet 4 stykk?! GRØSS!! Skal i hvertfall rydde og vaske gulvene, samt støvsuge.. Tør ikke å tenke på noen av klærne som ikke trengtes å vaskes etter reisen, som nå er brettet og lagt inn i klesskapet med de andre klærne mine
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Er ikke uvanlig at man får med seg kryp hjem fra ferien. Vask det som kan ved 60 grader. Resten kan du legge i fryseren. Er det noe som ikke tåler det så pakk det inn i tett plast og legg det bort for en stund for så å sjekke det senere.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Må jeg nå vaske alt jeg har i klesskapet mitt, samt "klesskuffene" ? Ettersom jeg har blandet ferieklærne med de andre? Det vil i så fall ta flere dager
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Du har jo allerede erfart at de sprer seg. Viktig å ta en innsats nå før de klarer å formere seg. Trenger jo ikke å vaske da. Sleng det i fryseren i et døgn. Er det som er anbefalt når man har fått lus i håret.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 jeg ville tatt kontakt med skadedyrfirma og hørt om dere bør gjøre mer enn å legge ting i frysern og på vask... de er overlevelseseksperter av en annen verden
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Ring profesjonelle, når de først har spredt seg i boligen må du ha litt kraftigere tiltak for å få bukt med det enn frysing og koking. En hunn har flere hundre egg på seg, så dette bør en gjøre en grundig jobb med. Du bør heller ikke bruke insektsmidler du får kjøpt i vanlig butikk, siden disse skremmer dem til å gjemme seg vekk, du trenger noe som dreper dem. Og sjekk om reiseforsikringen din dekker en eventuell behandling.
Trampe Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Du er nødt til å ta kontakt med et skadedyrfirma i morgen! Jeg hadde snudd leiligheten på hodet i leting etter flere. Har du veranda? Kan du i så fall legge ut klær og tepper der mens du leter? Du er jo nødt til å tømme klesskapet... Akkurat derfor pakker jeg ut all bagasjen på en gang, rister hvert plagg og vasker absolutt alt med en gang selv om jeg ikke har brukt det. Jeg har hørt om mange som har fått med seg uønskede gjester hjem, du er ikke alene!
Miss Puddel Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 herreguuud , hjeelp! Gjett om jeg hadde ringt skade-dyr firma ja, i går omtrent! tror nesten jeg hadde stått og grtt på døren deres i påvente av at de skulle åpne på morgenen i ren panikk! Men altså det er et lurt råd, for de formerer seg så raskt at dere vil ikke klare å stoppe det helt ellers.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Se tv2 hjelper deg i kveld. Ta kontakt med profesjonelle.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Herregud så ekkelt. Jeg hadde rømt huset... Lurt å vaske alle klær selvom de ikke er brukt. Og åpne kofferten på vaskerom o.l og gå igjennom... Ofte kan det også finnes små kryp som er vanskelige å se, derfor er det lurt å vaske... Veggdyr f.eks er jo blitt et problem i Norge nå (mest på hoteller) fordi folk sprer dem med kofferter... Usj
Ciara Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Ta kontakt med profesjonelle. For hver kakerlakk du ser er det mange du ikke ser. Mange kvier seg for å kontakte skadedyr-firma fordi de er flaue - men de fleste i dag får ikke kakelakker pga urenslighet, men fordi de har vært på reise har dem med hjem i kofferten. Og hvis du bor i blokk - VÆR SÅ SNILL å informere styret i borettslaget. Leiligheter har forbindelser med hverandre, og du risikerer å spre utysket til naboene dine. Dette skjedde i vårt borettslag, og endte med at skadedyrfirma måtte inn i mange leiligheter.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Til TS Hvordan går det med kakerlakkene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå