Gå til innhold

HJELP med å bestille fly fra ryanair

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal bestille 4 flybilletter og får opp en totalpris på 1632 kroner begge veier. MEN så står det pluss avgifter. Når betaler jeg avgiftene? På flyplassen?

Hvor mye utgjør avgiftene? De hadde en sånn liste, men jeg skjønte ikke så mye av hva som var obligatorisk og ikke. skjønte ihvertfall at jeg må betale 40 euro i administrasjonsgebyr (5 euro per pers per vei) også internettinsjekking var 5 euro, er det per pers per vei? Og en ting til, på flyvningen kan man velge mellom no taxes og regular fare, og regular fare var 1300 kroner dyrere for en vei. hvorfor? Alle velger vel det billigste? det er to år siden jeg bestilte fra ranair sist og da var det ikke sånn.. Håper noen kan hjelpe som er litt inn i dette:)

Skulle sende mail til dem, men de tar kun imot telefon, på engelsk, og det funker ikke for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avgiftene er jo med i billettprisen, det står skatter og avgifter som eget felt og hvor mye dette er.

F.eks hvis jeg bestiller flybillet står det : 1500 kr

Skatter og avgifter : 684

Sum = 2xxx

Man betaler ikke avgifter på flyplassen. Utenom hvis det er snakk om å ha med extra baggasje etc.

Skrevet

Avgiftene legges på når du går videre i bestillingen på nettsiden. Du får opp totalsummen før du betaler, så da ser du hvor mye det er.

Er du sikker på at du kan velge mellom "no taxes" og "regular fare" på samme flyvning og at det ikke er to forskjellige flyvninger (til ulike tidspunkter)? Ofte på Ryanair at det er tilbud på én flyvning en dag, og ikke den andre.

Skrevet

Avgiftene er jo med i billettprisen, det står skatter og avgifter som eget felt og hvor mye dette er.

Ja, de har jo oppdatert, sant det. Men tillegg kommer avgift om man skal ha innsjekking av baggasje, reiseforsikring, SMS-bekreftelse, og alt det der. Men det blir også lagt til på nettsiden.

Skrevet

Avgiftene legges på når du går videre i bestillingen på nettsiden. Du får opp totalsummen før du betaler, så da ser du hvor mye det er.

Er du sikker på at du kan velge mellom "no taxes" og "regular fare" på samme flyvning og at det ikke er to forskjellige flyvninger (til ulike tidspunkter)? Ofte på Ryanair at det er tilbud på én flyvning en dag, og ikke den andre.

no taxes og regular fare er to forskjellige tidspunkt ja, så det vil si at det er tilbud på den ene flyvninga da??

Dette er det det står når jeg velger no taxes:

Pris: 876,00 NOK

Innsjekking på Internett: 200,00 NOK

Skatter/avgifter: 0,00 NOK

Total pris: 1 076,00 NOK

Dette står det når jeg velger regular fare:

Pris: 796,00 NOK

Innsjekking på Internett: 200,00 NOK

Skatter/avgifter: 1 301,40 NOK

Total pris: 2 297,40 NOK

og helt nederst på siden der det står totalpris for tur/retur står det under:

Eventuelle avgifter til feks administrasjon og bagasje er ikke inkludert.

Men prisen blir ikke høyere når jeg skal betale med visa kortet mitt etter å ha "logget inn med liksom navn"...

Skrevet

no taxes og regular fare er to forskjellige tidspunkt ja, så det vil si at det er tilbud på den ene flyvninga da??

Det stemmer! De setter gjerne ned prisen på de minst populære flyvningene (som oftest er på skikkelig slitsomme tidspunkter) sånn at flere skal velge dem.

og helt nederst på siden der det står totalpris for tur/retur står det under:

Eventuelle avgifter til feks administrasjon og bagasje er ikke inkludert.

Men prisen blir ikke høyere når jeg skal betale med visa kortet mitt etter å ha "logget inn med liksom navn"...

Høres rart ut. Admin.avgiften blir vel lagt til helt sist, og baggasjen må du velge først for å se om du skal betale for (altså hvor mange kolli du ev. vil sjekke inn). Skal du ikke sjekke inn noe, blir det heller ingen baggasjeavgift.

Skrevet

Å så bra! kanskje jeg har tatt feil, eller kanskje ikke det er noen ekstra avgifter på de som det er tilbud på?! hmm. men uansett, er evig takknemelig for svar:)hadde aldri funnet ut av dette selv ihvertfall!

Skrevet

Er da bare hyggelig, det er er sånt KG er til for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...