Gå til innhold

norske julesanger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg? jeg har lyst å laste ned julesanger mot jul, å liker best av alt norsk julemusikk :) så lurer derfor på om noen vet navn på artistene til norske julesanger? å eventuelt hvilken julesanger de har;) på forhånd, tusn takk:) husker bare sissel kyrkjebø, dde og alf prøysen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner kanskje noen tips på Platekompaniet? Det er vel mange norske artister som har kommet ut med juleplate, men akkurat nå står det ganske stille hos meg...

Edit: feil link!

Endret av hikari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Maria Arredondo har en kjempefin julecd. Får veldig "disneystemning" av den - selv om den er på norsk til og med :) F.eks "En stjerne skinner i natt" m.fl.

Koret Mosaic og Oslo Gospel Choir har også fine julesanger. Sjek ut ting på Spotify :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Spotify? Nei? Skaff deg det! Du finner kjempemye norsk julemusikk der :nigo:

Mine tips:

-Sigvard Dagsland, Oslo Gospel Choir og Prinsesse Märtha Loise sin plate "Det skjedde i de dager" - Veldig koselig :)

-Hanne Krogh har masse julemusikk på Spotify!

-Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga sin "Strålande jul" - Denne synes jeg er veldig fin, men mange som ikke liker den i det hele tatt.

-Maria Arredondo har også en juleplate - ikke hørt noe særlig på denne

(Noe ikke-norskt hvis du allikevel skal på Spotify å finne julemusikk ;) :

-Peter Jöback

-Josh Groban

-Sarah McLachlan

-Il Divo

-Celiné Dion)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...