Gå til innhold

Far og datter dans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger å ha far og datterdans i bryllupet og selvsagt danse med brudgommen. Men lurer på om Brudgom bruker å danse med sin mor og evt. når skjer det? Samtidig som jeg danser med min far?

Har vært i mange bryllup, men ingen med dans faktisk... Så sitter og lurer nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel helt naturlig at brudgom danser med sin mor mens du danser med din far tenker nå jeg. Men har egentlig aldri hørt om at noen planlegger en datter/far dans. Dette pleier vel ofte å være naturlig å gjøre etter brudevalsen. Kanskje ved at far bryter inn på slutten av dansen og så kan brudgom danse med sin mor.

Skrevet

Å? Jeg trodde at man danset med sin far før man så gikk å fikk danse med sin brudgom...

Sangen vi har valgt er "I loved her first" og den passer jo ikke for en mor / sønn dans... Men det kanskje ikke gjør noe?

Jeg serverte i et bryllup der bruden startet og danset en kort tid med sin bestefar, så med sin far før hun tilslutt danset med brudgommen. :-S

Ble veldig usikker nå :-S

Skrevet

Det vanligste er jo slik som Barcelone skriver over her.

At først danser man brudevalsen, også "bryter" de andre inn. Altså da at din far bryter inn og danser med deg, og brudgommens bor danser med brudgommen.

Skrevet

Har aldri hørt om noen som danser med sin far før brudgommen.

Brudevalsen er jo første dans som mann og kone. Far har jo allerede gitt fra seg datteren så brudgommen har førsterett på å danse med sin nye kone mener nå jeg =o)

• Liker 1
Skrevet

Hmmm! Ja, da må jeg omorganisere litt :-) Må se om jeg finner ut noe lurt da!

Men da er det brud og brudgom som danser først og før sangen er over så bryter de opp og danser med sine foreldre?

Takk for informasjonen :-)

Skrevet

Helt riktig. SÅ du kan jo fortsatt danse med faren din til den sangen du har valgt. Men kanskje du og din kjære har en egen sang dere kan danse til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...