Gå til innhold

Dersom man skal gifte seg for andre gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig denne tråden hører hjemme på bryllupsforumet, men siden jeg ikke er medlem og har tilgang der, skriver jeg den her.

Er sammen med verdens herligste mann, og vi har det superfint. Jeg føler jeg virkelig har funnet den rette, og det samme har han sagt om meg. Jeg har et lengre forhold bak meg med to barn, men har aldri hatt behovet for å inngi giftemål selv om. Men nå tenker jeg merkelig nok ikke på annet. Vi har pratet om det, men siden han har vært gift før, synes han det er nokså problematisk at alle han evt. kommer til å be som gjester, har vært i hans første bryllup. Skjønner tankegangen hans, virkelig.. Men skal altså dette sette en stopper for det eventuelle giftemålet vårt? Det går jo evt. an å ta det ganske så intimt og koselig med de nærmeste, evt. i utlandet med barna og forloverne tilstede, men synes jo ikke akkurat det blir det samme heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere gjør jo akkurat som dere vil.

jeg var i samme situasjon, dvs. jeg er den som hadde vært gift før, mens mannen ikke har det. Vi giftet oss ved en norsk ambassade i utlandet og hadde med nærmeste familie og forlovere. Super dag - som var akkurat sånn som VI ville ha det.

Jeg hadde ikke noe stort bryllup første gangen heller, så på en måte kunne vi ha gjort det uten at det ville blitt noen repitisjon. Men ingen av oss ville det. Personlig ville jeg nok følt - som gjest - at det ble litt "reprise" hvis jeg igjen ble invitert i bryllupet til noen som hadde tradd opplegg for andre gang. Og uansett hvor "personlig" det gjøres - kirkebryllup med stor kjole og påfølgende 3-rettersmiddag på et eller annet lokale, kaker og kaffe etc ER tradisjonelt, og blir veldig likt.

hvis prinsessekjoler, prester, kirkeklokker og store fester er akkurat det du aaaaltid har drømt om, så er det kanskje trist at du evt. ikke får det. På den annen side: hva er viktigst - at dere blir gift (for DET har ingenting med festen å gjøre!) og at det skjer på en måte som BEGGE er fornøyde med, eller at du får det som du vil?? Som sagt - det er mange muligheter å gjøre det på, det er bare fantasien som setter grenser (og lommeboka:-)

Gjest Lykkelig
Skrevet

Jeg giftet meg da jeg var veldig ung, og hadde et stort bryllup.

Skilte meg ikke så lenge etter.

Noen år senere møtte jeg drømmemannen min, den jeg visste jeg ville tilbringe resten av livet sammen med. Han hadde aldri vært gift tidligere.

Vi ønsket å feire VÅRT bryllup og vår dag uten å tenke så mye som et sekund på at jeg hadde vært gift tidligere....det var ikke det som var fokus på vår store dag.

Vi inviterte alle vi ønsket, og fra min side ble det mye av de samme som sist :)

Jeg hadde stor hvit kjole, og stort bryllup også denne gangen.

Min bestevenninne giftet seg med en mann som hadde vært gift tidligere...de gjorde det på akkurat samme måte.

Du gifter deg med en du ser for deg å bli gammel med, og da burde ikke tidligere forhold ha noe som helst å si :)

Lag til det brylluppet DERE ønsker...stort eller lite....bare ikke føl dere MÅ velge noe annet fordi omgivelsene forventer det. Det er deres dag!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor bruden giftet seg for 3. gang, og brudgommen for 2. gang. Begge var i tillegg nærmere 50 år. De kjørte allikevel full pakke med kirke, hvit bløtkakekjole og stort selskap. Alt er mulig, får være konklusjonen.

Og ”reprise” blir det jo ikke akkurat uansett- ca halvparten av gjestene (minst!) vil jo være byttet ut.

Skrevet

Jeg har vært i noen bryllup hvor det er andre gang for minst en av partene. Og jeg syns det blir merkelig å ha full pakke enda en gang, med uskyldshvit kjole, prest, fullt av gjester og lang ønskeliste. Den ene parten har jeg jo faktisk gitt stor fin bryllupsgave til en gang tidligere, og han eller hun har jo allerede bevist at han eller hun ikke kan stå inne for det personen lover i et bryllup foran alle sine venner og familie. Så jeg syns det er merkelig å kjøre full pakke nok en gang. Og gir mindre gave og ler inni meg når de lover "for evig og alltid". Jeppsda jadda ljuging er fint. :roll:

Skrevet

Jeg synes at hvis du vil ha stort bryllup med hvit bløtekakekjole og hele pakka så må dere greie å inngå et kompromiss. Det er jo tross alt ditt første bryllup selv om han har vært gift før. Skjønner faktisk ikke at det er problematisk å be venner og familie til et bryllup nummer 2 hvis man har funnet den man vil dele livet sitt med. Synes det er mer problematisk hvis du må tilpasse deg han fordi han har hatt bryllup før.

Når det er sagt så synes jeg personlig det er koseligere med et lite bryllup med kun nærmeste familie og venner. Vi skal gifte oss om 14 dager og vi har 17-18 gjester. Synes det er mer enn nok. Da blir det intimt og koselig og vi får tid til alle gjestene. Har aldri skjønt megpå dem som skal be gud og hvermansen som de egentlig ikke har noe tett forhold til.

Gjest Lykkelig
Skrevet

Jeg har vært i noen bryllup hvor det er andre gang for minst en av partene. Og jeg syns det blir merkelig å ha full pakke enda en gang, med uskyldshvit kjole, prest, fullt av gjester og lang ønskeliste. Den ene parten har jeg jo faktisk gitt stor fin bryllupsgave til en gang tidligere, og han eller hun har jo allerede bevist at han eller hun ikke kan stå inne for det personen lover i et bryllup foran alle sine venner og familie. Så jeg syns det er merkelig å kjøre full pakke nok en gang. Og gir mindre gave og ler inni meg når de lover "for evig og alltid". Jeppsda jadda ljuging er fint. :roll:

Tror nok man har større forståelse av "for evig og alltid" jo eldre man blir og jo mer erfaring man har....

Mange som har lovet hverandre å holde sammen for evig og alltid selv om man ikke giftet seg.

Jeg har nå vært gift med min andre mann i maaange år ;) Og jeg er fortsatt like sikker på at jeg ønsker å være gift med akkurat han for evig og alltid.

Venneparet vårt har vært gift i enda flere år, og har voksne barn sammen.

Hadde det vært en person som var veldig "vinglete", og at man visste personen hadde hatt masse forhold tidligere ville jeg kanskje tenkt litt mer "Ja ja hvor lenge holder dette?"

Men er den personen som skal gifte seg stødig og solid ville jeg ha gledet meg over at de klarte å finne kjærligheten på ny....og hatt full forståelse for at de ønsket å gjennomføre "drømmebryllupet"

Hvor mye man vil gi i gave ser man selvfølgelig selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...