Gå til innhold

Tarmskylling i Fredrikstad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å ta tarmskylling pga oppblåst mage og mageproblemer.

Har googlet rundt og søkt men har ikke funnet noen klinikk/plass som gjør dette i fredrikstad.

Har nylig flyttet hit så er ikke så kjent, vet det er klinikker i oslo men hadde vært flott og slippe å dra dit.

Holder til i fredrikstad.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 6 måneder senere...
Gjest navnelapp

Tarmskylling virkar berre negativt på oppblåst mage og mageproblem. Du skyller bort dei gode bakteriane, og forstyrrar slimhinnene i eit område som er konstruert for å klare seg sjølv utan forstyrrelsar. Det kan du lese meir om her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reidun

Reidun her igjen , ser det er kommet en skribent som henviser til almenpraktiker Berexstein i Lommelegen , akkurat som om han tilfeldigvis skulle ha mer peiling enn andre leger fra inn og utland. Det har jeg null tillit til. En vanlig misoppfatning er at man skyller ut de *gode* bakteriene ved tarmskylling. Faktisk er det stikk motsatte tilfelle. Etter en tarmskylling blir faktisk antallet gode bakterier det stikk motsatte av mindre , fordi overflaten i tarmen der bakteriene gror blir mer utvidet. Dette kan du lese om i tysk lege-litteratur , men det har vel ikke alle norske almenpraktikere oppfattet. Man skal lete i flere kilder enn i baklommelegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest kristine

Det tøvet som almenpraktiker Barexstein i Lommelegen presterer , er ingen terapi i det hele tatt , med kun med en sikker virkning - på bankkontoen til denne lommelegen. Det finnes ingen som helst dokumentasjon på at hans "råd" har noen gunstig virkning , tvert i mot kan det like godt hende at du får feile råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hei.

Jeg har tenkt å ta tarmskylling pga oppblåst mage og mageproblemer.

Har googlet rundt og søkt men har ikke funnet noen klinikk/plass som gjør dette i fredrikstad.

Har nylig flyttet hit så er ikke så kjent, vet det er klinikker i oslo men hadde vært flott og slippe å dra dit.

Holder til i fredrikstad.

Takker for svar:)

Jeg kjenner ikke til om det finnes noe i Fredrikstad, men her i Sarpsborg tilbyr Yogaskolen dette. De har mange andre tilbud også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidun her igjen , ser det er kommet en skribent som henviser til almenpraktiker Berexstein i Lommelegen , akkurat som om han tilfeldigvis skulle ha mer peiling enn andre leger fra inn og utland. Det har jeg null tillit til. En vanlig misoppfatning er at man skyller ut de *gode* bakteriene ved tarmskylling. Faktisk er det stikk motsatte tilfelle. Etter en tarmskylling blir faktisk antallet gode bakterier det stikk motsatte av mindre , fordi overflaten i tarmen der bakteriene gror blir mer utvidet. Dette kan du lese om i tysk lege-litteratur , men det har vel ikke alle norske almenpraktikere oppfattet. Man skal lete i flere kilder enn i baklommelegen

Kan du henvise til noe mer spesifikt enn bare "tysk legelitteratur"? Så forøvrig at du hadde referert til en annen tysk gastroenterolog i den andre tråden om tarmskylling, som ikke var å finne noen steder i søkbare medisinske databaser eller tidsskrifter.

Og et lite tips: det er lett å gjennomskue at en og samme person poster to forskjellige innlegg som to forskjellige brukere, når både skrivestilen og tegnsettingen er helt lik! Du får ikke større gjennomslagskraft av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariel

Hei!

Det finnes ikke noe tarmskylling/colonskyll i Østfold lenger. Det nærmeste er I Vestby på Helsehuset. Kan anbefales:) Går selv dit.

Det er mange myter og ikke minst uvitenhet omkring tarmskylling.Vi mennesker er redd for det man ikke kjenner til. Jeg anbefaler at du selv prøver det og finner ut om det er en bra ting for DEG.Det er jo tross alt din egen helse det er snakk om og ingen andres. Jeg kan i hvertfall si en ting,og detg er at det er i hvertfall ikke farlig.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...