Gjest Anonym i dag Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har fått x antall sjokk i løpet av siste månedene og har fått vite ting som jeg ikke har skjønt de 13 årene vi har kjent hverandre. Tok han i utroskap med en annen kollega og for kort tid siden fortalte han meg at han også tenner på andre menn (kun sex, kunne visst aldri tenke seg å leve i forhold med en). Fra tid til annen har han derfor oppsøkt andre menn i samme situasjon (sammen med dame, men tenner også på andre menn) og hatt sex. Ifølge han selv finnes det mange der ute........ Jeg føler meg kjempenaiv og vet ikke helt hvordan jeg skal takle alt dette nye jeg plutselig har fått vite. Jeg er innstilt på å fortsette forholdet vårt såfremt elskerinnen er ute av bildet, men hvordan takler jeg hans interesse for menn? Han mener selv at når man er biseksuell så kan man ikke leve monogam i et forhold fordi dette forholdet ikke vil kunne gi alt han ønsker, da må man i såfall fortrenge en del av de følelsene man har. Siden dette er så vanlig som han påstår - så regner jeg med at det er flere der ute som har det på samme måte. Hvordan takler dere et slik samliv? Godtar dere at mannen har andre menn på si eller prøver dere å bote på savnet på andre måter?? Veldig takknemlig for innspill - jeg er virkelig et null på området og trenger å høre litt om hvordan andre takler dette......
uten filter Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Bullshit. Spiller ingen trille om man er heterofil, bifil eller homofil. Utroskap er utroskap, og om han må lete utenfor forholdet for å finne det han trenger, ja da har han ingenting i et forhold å gjøre. Ærlig talt.
Gjest regine Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 I mitt hode er utroskap utroskap - om partneren er utro med menn eller kvinner spiller ingen rolle. Du må jo finne ut hva du evt kan godta. Jeg ville ikke godtatt at mannen plutselig "måtte" være utro med andre menn. Det var ikke det forholdet jeg gikk inn i. (og jada - det er ikke bare å gå, det er ikke sånn ment, men det er jo ditt forhold og, og du har like stor rett som han til å sette premissene for det). En annen sak er at jeg syns det lukter lang vei av hans påståelighet ifht. hvor "vanlig" dette er. I noen kretser er det sikkert vanlig - men som hos "de fleste"?? Det tillater jeg meg å tvile sterkt på! Det høres ut som om han kun vil ha din godkjenning til å fortsette som før - dvs. å "ha seg" med særlig andre menn "for jeg MÅ jo det". Det er mildt sagt tull - vi har alle et valg. Kanskje betyr det at han må "fortrenge" en side av seg selv - men som sagt, hvis DERE skal ha et forhold, så må det være på premisser som passer dere begge - ikke bare han. vet ikke om dette var verken trøst eller råd - men sender deg iallfall en klem. Høres ut som en vanskelig situasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Huff! han har jo utsatt deg for smitte også, det er jo ikke bare snakk om utroskap. Alle vet jo at det er lettere å få HIV når man har analsex. Jo man kan fint leve i et monogamt forhold hvis man elsker personen, selv om man er bifil. Det han sier der er bare en dum unnskyldning fordi han har vært utro. Dump jævelen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Bullshit. Spiller ingen trille om man er heterofil, bifil eller homofil. Utroskap er utroskap, og om han må lete utenfor forholdet for å finne det han trenger, ja da har han ingenting i et forhold å gjøre. Ærlig talt. Enig!!!
Gjest Thefainter Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Bullshit. Spiller ingen trille om man er heterofil, bifil eller homofil. Utroskap er utroskap, og om han må lete utenfor forholdet for å finne det han trenger, ja da har han ingenting i et forhold å gjøre. Ærlig talt. Dette! Å være biseksuell har da ingenting med polyamori (det motsatte av monogami) å gjøre :klø: Jeg syns han høres ut som en dust.
LitaPia Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Da jeg var yngre var vi naboer med et par der mannen var bisexuell (jeg kjente dem godt da jeg vokste opp sammen med datteren deres), han hadde sex med andre menn. Gjerne når han var på reiser. Desverre var han ikke alltid like nøye på beskyttelse. De er idag begge døde. Han smittet henne med hiv. Bare et skrekkeksempel på hva som kan skje, måtte bare fortelle det da jeg så overskriften på tråden. Men, til et annet aspekt av saken. Jeg tror ikke jeg kunne klart å leve med en mann som bare "MÅTTE" være utro fordi han tente på menn. Er det slik at du bare MÅ få være utro om du møter noen som tenner deg?? Det må du jo få lov til om han får det. Om alle skulle gå rundt med instillingen din mann har så hadde jo alle hatt "lov" til å ha sex med alle dem møtte som tente dem?
LitaPia Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 litt ukonstruktivt: han høres ut som en tosk! SÅNN, det måtte bare ut.
Gjest Thefainter Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 En ting til...Hvis han føler at han fortrenger følelsene sine ved å være sammen med deg, en kvinne, så burde han få seg en mannlig kjæreste. Han høres ut som om han er redd for å komme ut av skapet som homofil.
Gjest Sommertid Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Ærlig talt, jeg er bi selv, men kunne ikke drømme om å gå å ha meg med andre jenter så lenge jeg hadde partner. Det er utroskap samma om det er gutt eller jente. Har han så stor trang til å ha seg med andre mannfolk så får han enten finne seg en mann eller gå ut av forholdet.. Det er min mening. Endret 5. oktober 2010 av Sommertid
Gjest Trådstarter Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Tusen takk for tilbakemeldinger - det hjelper meg i tankeprosessen. Jeg er innstilt på å fortsette og kan tilgi utroskap, men ikke tillate det. Vi har alltid hatt det bra sammen og jeg vil bare at ting skal bli sånn som det en gang var (i den grad det er mulig etter alt som har skjedd). Er også barn med i bildet som ikke akkurat gjør det enklere........
LitaPia Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Om du velger å fortsette, bruk for guds skyld kondom resten av livet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå