Nilde Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Min barn ønsker å være litt mer hos meg enn hos pappaen sin, vi har nå 50-50 deling nå. Har noen forslag om hvordan vi kan dele dagene/ukene og fortsatt ha annenhver helg barnefri? ( Vil bare legge til at barnefar er enig i dette).
CalidumCor Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Kjenner noen som har 40-60 deling, og der har far barnet fra onsdag til søndag eller mandag annenhver uke Har ikke regnet over om dette blir riktig, men de er i allefall fornøyde
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke 40/60 det samme som det gamle "vanlige" samværet da, med annenhver helg og en dag i uken?
Nilde Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke 40/60 det samme som det gamle "vanlige" samværet da, med annenhver helg og en dag i uken? Nei, tror det er 20-80
Leanne Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Mange som har det slik at barnet er hos far f.eks torsdag-fredag hver uke + annen hver helg. Spørs jo litt hvor store barna er og.. Kanskje det er en løsning å være torsdag- tirsdag hos far annen hver uke og resten hos deg? Nå har ikke jeg regnet nøyaktig dager og % her.. Men det er ihvertfall å anbefale å få noe system, slik at det blir forutsigbart for alle.
Far til 2 Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis vi ser det utifra en 14-dagers periode vil 5,6 døgn bli ca 40%. Men ettersom de fleste også deler juleferie, nyttår, påske, sommerferie, høstferie, etc vil jeg anta at 6 døgn blir ca 42-43%. Dermed vil f.eks. tirsdag ettermiddag til mandag morgen utgjøre ca 42-43% om dere inkluderer deling av overnevnte ferier.
Far til 2 Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke 40/60 det samme som det gamle "vanlige" samværet da, med annenhver helg og en dag i uken? Det er riktig. Hvis samværet varer fra fredag ettermiddag til mandag morge + en overnatting pr uke (dvs 5 overnattinger iløpet av 2 uker), så utgjør dette ca 35% Hvis en legger til deling av div ferier blir det ca 38-39% mot 61-62%
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Vi har barnet fra tirsdag ettermiddag (eg. tirsdag morgen hvis barnet feks blir syk) til søndag ettermiddag. Barnet selv vil ha fra onsdag ettermiddag til mandag morgen, syns det er en bedre løsning for da føler han at han har "fri" hele den helga han er hos oss... Vi er enige, men mora vil ikke - enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå