AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Kan man bli tvunget til å jobbe på et kondomeri av nav? Er jo ikke alle som passer til en sånn jobb... Da jeg var arbeidsledig var det ledig stilling på et kondomeri, men det slapp jeg heldigvis siden det var mange andre ledige stillinger også... Har ikke noe godt forhold til sexleketøy, og ville bare hatt det følt hver dag i butikken.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Kan man bli tvunget til å jobbe på et kondomeri av nav? Er jo ikke alle som passer til en sånn jobb... Da jeg var arbeidsledig var det ledig stilling på et kondomeri, men det slapp jeg heldigvis siden det var mange andre ledige stillinger også... Har ikke noe godt forhold til sexleketøy, og ville bare hatt det følt hver dag i butikken. Tipper det er en av de type stillingene hvor de ikke vil tvinge noen til å jobbe.
SmallTalk Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Dersom du er går på dagpenger, så kan du nok det ja. Da plikter du å ta den jobben du blir tilbudt, hvis ikke så får du karantene på dagpengene.
Antlers Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Tvinge deg kan de ikke uansett. Du kan jo bare si nei, men da mister du selvsagt støtten derfra. De kan si at du må søke, ellers mister du rett på støtte, men de kan ikke tvinge deg til å gjøre et godt inntrykk på intervju. Er ikke verre enn at du tydelig viser arbeidsgiver at dette ikke er en jobb du er komfortabel med, og da blir du selvsagt ikke ansatt heller. Det er greit å være litt fleksibel i forhold til NAV - ikke anta at du får drømmejobben, regn med litt reisevei osv. Men er det snakk om jobber du vet du vil mistrives voldsomt i synes jeg det er helt problemfritt å gjøre et dårlig inntrykk når/om man blir innkalt til intervju.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Hvordan fungerer i så fall dette? Man får vel ikke en jobb rett opp i hendene av NAV, men de forlanger at man møter opp på intervju? I så fall er jo saken klar: Man sitter og plukker seg i nesen, raper og spiser kebab med hvitløksdressing mens man blir intervjuet. Da slipper man med letthet unna, med mindre folkene i Kondomeriet virkelig er desperate. :gjeiper:
Meridian Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Gjennom nav kan man få alle salgs jobber man ikke vil ha. Vaskehjelp, søppeltømmer, gatefeier, men dette er da bare koslige jobber i forhold til et kondomeri. Vil da tro at nav ikke presser hvem som helst til å jobbe der? Det må da være for spesielt interesserte. Kan ikke se for meg at de presser en sterkt troende muslimsk/kristen mann eller dame til å jobber der, ei heller noen andre som ikke passer til det ... bare for å sette det på spissen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Kan ikke se for meg at de presser en sterkt troende muslimsk/kristen mann eller dame til å jobber der, ei heller noen andre som ikke passer til det ... bare for å sette det på spissen. Tja... Så lenge de kan gjøre det, så er det alltids en mulighet for at de bruker paragrafene sine til å skape mest mulig faenskap for folk.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 De kan aldri tvinge deg til å jobbe noe sted. MEN de kan nekte deg dagpenger dersom du ikke tar jobber du blir tilbydt.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 De kan aldri tvinge deg til å jobbe noe sted. MEN de kan nekte deg dagpenger dersom du ikke tar jobber du blir tilbydt. Men tilbyr de deg jobber da? Eller krever de bare at du møter opp til intervju?
Gjest redstar Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Dersom du er går på dagpenger, så kan du nok det ja. Da plikter du å ta den jobben du blir tilbudt, hvis ikke så får du karantene på dagpengene. Sant det, det står i "kontrakten" ang dagpenger og arbeidsledighetstrygd, men du kan jo derimot si at dette ikke er noe for deg og forklare nærmere hvorfor. Prøv å finne en arbeidplass som passer for deg Om du ikke tar imot stilling som nav tilbyr så stopper dem pengene dine.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Ja, da tror jeg nok ikke at kondomeriet hadde ansatt noen som bare satt og gråt på jobben, eller at de ville ansatt noen som var så flau og ikke hadde peiling på sex eller noe annet ...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Men tilbyr de deg jobber da? Eller krever de bare at du møter opp til intervju? Dersom de ikke føler at du tar jobbsøkingen alvorlig nok vil de komme med forslag til jobber du bør søke på. Noen ganger kan de også sende deg rett på intervju, hvis de har en avtale med arbeidsgiver, og en sjelden gang, sånn ca hvert skuddår kan du få tilbud om en konkret, reell jobb rett opp i henda. Kommer helt an på hva de får inn.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Skjønner ikke dette helt jeg. Så på nyhetene her en dag om noen muslimer (somaliere) som ble tilbudt jobb i dagligvarehandelen, men som nektet fordi det var svinekjøtt der (selv om de slapp å ta i det engang fordi det er vakumpakket). De intervjuet en fra NAV som sa at det var helt i orden, de slapp å jobbe der og mistet ikke støtten. Han som intervjuet spurte om hun ikke trodde det kunne være en unnskyldning fordi de ikke gadd å jobbe, men nei, det trodde hun ikke. Så de slapp, og mange av dem hadde fått flere tilbud om den type jobber som de hadde nektet å ta, men likevel fortsetter de å få støtte i mange år.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Folk som ikke sier ja til en jobb de blir tilbyd fortjener å miste pengene sine.
Gjest Kim Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Jobbe på kondomeriet - big deal! Er da mange jobber jeg hadde vært mere lunken til, du trenger jo ikke ha noe forhold til sexleketøy for å jobbe på kondomeriet, akkurat som du ikke trenger å ha noe forhold til matlaging hvis du f.eks jobber på traktøren. Du er en selger og målet er å tjene penger for bedriften. Varene du selger, sålenge vi snakker om ymse ting som en dildo, kjele eller bukse krever ikke allverden av kunnskap.
Gjest Kim Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Skjønner ikke dette helt jeg. Så på nyhetene her en dag om noen muslimer (somaliere) som ble tilbudt jobb i dagligvarehandelen, men som nektet fordi det var svinekjøtt der (selv om de slapp å ta i det engang fordi det er vakumpakket). De intervjuet en fra NAV som sa at det var helt i orden, de slapp å jobbe der og mistet ikke støtten. Han som intervjuet spurte om hun ikke trodde det kunne være en unnskyldning fordi de ikke gadd å jobbe, men nei, det trodde hun ikke. Så de slapp, og mange av dem hadde fått flere tilbud om den type jobber som de hadde nektet å ta, men likevel fortsetter de å få støtte i mange år. Drev kiosk for mange år siden, vi solgte pølser og hadde en person på prøvejobbing som nektet å selge pølser fordi de var laget av svin - h*n fikk ikke jobben for å si det sånn.
Antlers Skrevet 5. oktober 2010 #17 Skrevet 5. oktober 2010 Folk som ikke sier ja til en jobb de blir tilbyd fortjener å miste pengene sine. Ja, det er jo mye bedre å bare ta jobben, for så å fullstendig møte veggen etter 1 måned og ende opp med en sykemelding og beskjed fra legen om du må finne en ny jobb Sosial angst? Pyttsann, du får bare venne deg til alle menneskene, det er jo tross alt en jobb... Klaustrofobi? Ja da har vi en ledig stilling her som heisfører. Du ser kanskje at det er hensiktsmessig å tenke litt mer langsiktig, eller?
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2010 #18 Skrevet 5. oktober 2010 De intervjuet en fra NAV som sa at det var helt i orden, de slapp å jobbe der og mistet ikke støtten. Han som intervjuet spurte om hun ikke trodde det kunne være en unnskyldning fordi de ikke gadd å jobbe, men nei, det trodde hun ikke. Av og til må intervjuobjekter fra slike instanser si noe helt annet enn de egentlig mener... Tenk deg hvilket ramaskrik det ville blitt hvis en NAV-ansatt hadde sagt at "Ja, dette tror jeg er ren og skjær latskap." Inne på kontoret sitt mente hun antakeligvis nettopp det
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #19 Skrevet 5. oktober 2010 De tar nok fra deg dagpengene og det burde de gjøre også. Vil du ikke tjene penger da? Du burde du finne deg i å svelge noen kameler siden du ikke gjør noe fra før. De fleste har jobbet med noe de ikke liker i påvente av noe annet. Jeg jobbet som telefonselger i noen år og måtte finne meg i å bli skjelt ut hver eneste dag.
Gjest Koala Skrevet 5. oktober 2010 #20 Skrevet 5. oktober 2010 Du er pliktig til å ta "alt høveleg arbeid" for ikke å miste retten til dagpenger. Å jobbe på et kondomeri er neppe høveleg arbeid så det tror jeg ikke du trenger. Problemstillingen er uansett uaktuell fordi; - NAV sjelden skaffer NOEN en jobb - Kondomeriet neppe ansetter noen som ikke vil arbeide der - NAV neppe vil forsøke å dytte en slik jobb på noen. Uansett kan du vel stille opp på intervjuet og virke litt som feil person slik at du ikke får tilbudet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå