AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har hele livet vært undervektig, og hatt enorme komplekser for det, så for noen år siden bestemte jeg meg for å virkelig gå inn for å øke vekten min. Det var vanskelig, og jeg måtte virkelig presse i meg all maten, men begynner å bli tilnærmet normalvektig nå. Problemet er bare at jeg ikke skjønte at jeg burde trene samtidig som jeg spiste mer enn normalt, så kroppen min er blitt litt slapp og dissende, på tross av at jeg fremdeles er somewhat undervektig. Jeg ønsker derfor å stramme opp litt uten å gå ned i vekt. Da spesielt rumpe og lår. Men jeg er litt blank når det kommer til trening så jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen kunne gi meg noen råd om hvilke øvelser jeg burde gjøre. Jeg vil aller helst unngå å gå på treningssenter, men det er en mulighet dersom det er vanskelig å gjøre effektive øvelser hjemme. Håper noen kan hjelpe meg!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Stramme opp? styrketrening. Nei du får ikke store muskler på 123, det tar lang tid, og for kvinner er det også vanskelig å få store muskler så ikke vær redd for dette. Begynn med styrketrening, spis mer og se at kroppen forvandles og blir fin og markert =)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Stramme opp? styrketrening. Nei du får ikke store muskler på 123, det tar lang tid, og for kvinner er det også vanskelig å få store muskler så ikke vær redd for dette. Begynn med styrketrening, spis mer og se at kroppen forvandles og blir fin og markert =) Jeg vet ikke helt hva i innlegget mitt du tolket som at jeg forventer resultater på 123? For det gjør jeg ikke heller, spurte bare om tips til øvelser jeg kan gjøre for å få strammere rumpe og lår uten å forbrenne fett. Hadde også håpet på et litt mer konkret svar enn "styrketrening", men takk for at du tok deg tid til å svare uansett
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er så lei av 'stramme opp'! For å få en fast kropp må man trene styrke (knebøy, utfall, planken, bicepscurl osv osv).
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg vet ikke helt hva i innlegget mitt du tolket som at jeg forventer resultater på 123? For det gjør jeg ikke heller, spurte bare om tips til øvelser jeg kan gjøre for å få strammere rumpe og lår uten å forbrenne fett. Hadde også håpet på et litt mer konkret svar enn "styrketrening", men takk for at du tok deg tid til å svare uansett Jeg mente at mange jenter er redde for at de skal få store bolemuskler på 123 ved styrketrening men at det er det ikke noe å være redd for, fordi det skjer ikke. Hva mener du at jeg skulle lagt ut mer om hva som må til for å stramme opp? Det er jo nettopp styrketrening! Det er jo så konkret som det kan få blitt, men skal du gjøre styrketrening og "stramme opp" "stramme inn" gud vet hva, så bør du spise mer, ellers går du ned i vekt fordi det tar av musklene dine og du går da ned i vekt og blir kvapsete i kroppen, som en gammal sigarett. Knebøy, utfall, planken, løfte litt vekter, kan også gjøres hjemme alt dette, så merker du resultater etterhvert. Gjør det 3 ganger i uka, etter et par måneder ser du at du får mer definert kropp.
Gjest norah Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) ifølge de jeg har fått programmer av på mitt senter må man trene styrke minst to ganger i uka for å få resultat. jeg gjør det - og har ikke merket noe økning i muskelmasse. men det er strammere og mer..tja....egentlig ikke noe mer enn litt fastere. først av alt må du ha et riktig kosthold, anbefaler å følge den såkalte pyramiden. spis hver 3-4 time, aldri hopp over måltider. ca 2000 kcal for en normalt aktiv person. du får mye bedre resultater av å gå på treningssenter fordi de kan legge opp programmer som passer perfekt for deg. blir veldig motivert av å se jenter som er sterkere enn meg - da får jeg skikkelig lyst til å prøve nye ting, og setter meg mål om at "snart skal jeg også klare det". istedetfor den kjipe knebøyen hjemme står jeg på bosuball med vekter(genial), tar knebøy med vektstang(kunne jeg ikke gjort skikkelig hjemme), bruker flere ulike metoder for mageøvelser(ball/sånne røde tau..ja..../skrå benk) - "supersterken", frie manualer og egentlig alt jeg selv vil. mange har også kinesis-apparater, og de tradisjonelle maskinene. men aller viktigst er teknikken som de ansatte viser meg hver gang jeg får nytt program, og jeg kan bytte ut øvelser som ikke passer for meg. anbefaler deg å droppe de "statiske" øvelsene på apparat, og forsøk mest mulig hvor du må øve teknikk og balanse. det er bedre å ta 5 skikkelige repetisjoner med god teknikk enn 15 dårlige. alt i alt vil du få mye mer motivasjon og fremgang på et bra senter fordi du kan bytte program jevnlig, du kan bytte øvelsestyper og apparat, og du kan benytte kondistimer i tillegg - som du absolutt bør med tanke på hjertet. jeg har fått fra å trene aldri til å være "avhengig" av trening 3-4 ganger i uka. føles faktisk aller best i hjern og sjel :D Endret 5. oktober 2010 av norah
FrkKaleidoskop Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg gjør styrkeøvelser på gulvet hjemme tre ganger i uka(mandag, onsdag, fredag)og har gode erfaringer med det. Jeg har kjøpt en matte jeg ruller ut på gulvet for å gjøre det behagelig og mindre glatt, samt noen ikke veldig tunge vekter, men det er også alt. Jeg gjør helt vanlige styrkeøvelser som armhevinger, situps, planken og andre jeg ikke kan navnene på lenger.. For tips til variasjon bruker jeg gjerne nettsiden sparkpeople.com, du må registrere deg for å få tilgang, men det er gratis, og de har masse fine styrkeøvelser du kan kikke på(med beskrivelser av hvordan du gjør det og hva du trener), og treningsvideoer som heter ting som "butt blasting workout" osv. Den er på engelsk.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Tusen takk for svar Tror jeg starter hjemme først og ser hvordan det går, så får jeg vurdere om jeg skal ta meg råd til treningssenter hvis jeg synes den blir vanskelig å gjennomføre hjemme. Er litt vanskelig med studentøkonomi, hehe..
Mann-87 Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Skal du stramme opp vil jeg anbefale deg å komme deg på treningsstudio. Og tren øvelsene som guttene trener. Ikke sitt å tren innside lår og alt det som mange kvinner gjør. Få hjelp til å lage et skikkelig program.
wahaj Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg vil anbefale deg 30 day shred, med Jillian Michaels. Det er ypperlig hvis man vil bli fastere/bygge muskler ect. Jeg er nå på dag 17, og merker faktisk allerede at jeg begynner å få muskler i armer og lår (og jeg er i tillegg overvektig.) Man trenger manualer og en matte, så er det 3 forskjellig lvl, der man trener ti dager på hver. Og du merker forskjell allerede etter kort tid, for det er såpass intens trening Og husk å få i deg masse proteiner, da det er byggestener for muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå