Gå til innhold

Har kvinns never?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker du ordet never og hender om hverandre når man snakker om hender til kvinns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Kvinns? Er det kvinner?

snakker ikke så mye om hender/never, så den problemstillingen har jeg ikke møtt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bruker du ordet never og hender om hverandre når man snakker om hender til kvinns?

Jeg sier hender både om kvinne- og mannshender. Det hender jeg snakker om arbeidsnever. Da tenker jeg spesielt på menn i manuelle yrker, murere, snekkere etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier begge deler, men det kommer an på sammenhengen. Det hender jeg sier at jeg skal ta meg en neve popcorn. Da tenker jeg på min neve og ikke mannen min sin. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg sier begge deler, men det kommer an på sammenhengen. Det hender jeg sier at jeg skal ta meg en neve popcorn. Da tenker jeg på min neve og ikke mannen min sin. :ler:

I den forbindelsen sier jeg også neve :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke på ordet 'neve' som kjønnsrelatert i det hele tatt. Begge kjønn kan vel slå med knyttet neve, selv om det ikke alltid et så lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har never. Vil noen smake? :gjeiper:

Never!

Kunne ikke dy meg. ;)

Ikke jeg heller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

kvinns? x2??

Har du ikke hørt dette noen gang? Det er en spøkefull betegnelse for "kvinner" :ler: . Men som det meste annet som egentlig er ment spøkefullt, kan dette ordet også bli brukt nedsettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...