AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Del Skrevet 4. oktober 2010 Bruker du ordet never og hender om hverandre når man snakker om hender til kvinns? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 4. oktober 2010 #2 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kvinns? Er det kvinner? snakker ikke så mye om hender/never, så den problemstillingen har jeg ikke møtt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 5. oktober 2010 #3 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kvinner har never, hvis det er det du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. oktober 2010 #4 Del Skrevet 5. oktober 2010 Bruker du ordet never og hender om hverandre når man snakker om hender til kvinns? Jeg sier hender både om kvinne- og mannshender. Det hender jeg snakker om arbeidsnever. Da tenker jeg spesielt på menn i manuelle yrker, murere, snekkere etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 5. oktober 2010 #5 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sier begge deler, men det kommer an på sammenhengen. Det hender jeg sier at jeg skal ta meg en neve popcorn. Da tenker jeg på min neve og ikke mannen min sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. oktober 2010 #6 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sier begge deler, men det kommer an på sammenhengen. Det hender jeg sier at jeg skal ta meg en neve popcorn. Da tenker jeg på min neve og ikke mannen min sin. I den forbindelsen sier jeg også neve . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 5. oktober 2010 #7 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg ser ikke på ordet 'neve' som kjønnsrelatert i det hele tatt. Begge kjønn kan vel slå med knyttet neve, selv om det ikke alltid et så lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2010 #8 Del Skrevet 6. oktober 2010 Eg kan godt bruke ordet "neve", om begge kjønn, men "kvinns" brukar eg ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. oktober 2010 #9 Del Skrevet 6. oktober 2010 ? Never er da ikke kjønnsbestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #10 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nei, kvinner har ikke never, de har henner :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2010 #11 Del Skrevet 8. oktober 2010 "Henner"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 9. oktober 2010 #12 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har never. Vil noen smake? :gjeiper: Kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. oktober 2010 #13 Del Skrevet 9. oktober 2010 Betegnelsen never og hender går...hånd i hånd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #14 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har never. Vil noen smake? :gjeiper: Never! Kunne ikke dy meg. Ikke jeg heller :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epsylon Skrevet 11. oktober 2010 #15 Del Skrevet 11. oktober 2010 kvinns? x2?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. oktober 2010 #16 Del Skrevet 11. oktober 2010 kvinns? x2?? Har du ikke hørt dette noen gang? Det er en spøkefull betegnelse for "kvinner" . Men som det meste annet som egentlig er ment spøkefullt, kan dette ordet også bli brukt nedsettende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå