Red headed girl Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Mulig det er feil plassering av denne tråden, men vil gjerne forhøre meg med dere bokelskere. Bestilte Narnia-boken fra internett her om dagen. Selv har jeg et eget eksemplar, innbundet, og synest definitivt at dette er en bok som skal vere det (ser bra ut i bokhyllen, gjør den mer magisk osv.. :gjeiper: ) Så derfor bestilte jeg også en innbundet utgave til, som jeg skal ha i julegave. Jeg ble derimot meget skuffet da jeg fikk boken i posten, og oppdaget at den (etter min mening) var heftet/pocket! Har riktignok sendt mail til nettbutikken og spurt de, men antar at jeg ikke får noe svar før morgendagen. Så, hva er egentlig innbundet? Er ikke det en bok med "hard perm"? Eller er det noe jeg har misforstått? Begynner jo og lure på det her
Twink Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 I mine øyne er også innbundet slik som du beskriver. Du får poste svaret deres i morgen, blir interessant å høre hva de sier.
Red headed girl Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2010 Det skal jeg gjøre! Er av den oppfatning at noen bøker "mister" litt sjarmen ved å være heftet, så håper de sender meg en innbundet en :gjeiper:
rachel who Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jepp, og en uinnbundet bok er en uten hard perm.
Red headed girl Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2010 Vel, fikk svar i dag da: "Hei! Vi beklager dette og det viser seg at forlaget har lagt ut feil opplysninger om denne boken for den er heftet og det tilsvarer også prisen på denne til kr. 199,- Den innbundet utgaven koster kr. 299,- Og har isbnr. 9788205345461 Vi sender deg selvsagt en returlapp og sender deg innbundet utgaven om du ønsker dette!"
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Det kommer ikke klart fram om de har tenkt å gi deg den innbundne utgaven til samme pris, men jeg tror du kan kreve å få den innbundne utgaven til den annonserte prisen, selv om butikken mener den skal koste mer.
Red headed girl Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, jeg mener jo at de skal gi meg den til samme pris, det er tross alt de som burde oppdaget at forlaget har skrevet feil i informasjonen. Det ser ut til at de mener det er "logisk nok" at boken på 199 faktisk er heftet, siden de har en til 299 som er innbundet, men det er da ikke noe jeg kan lese meg til? Hvem vil ikke ha tatt den billigste boken? Sendte svar tilbake, så får se hva som skjer:)
Red headed girl Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Litt usaklig nå, men måtte bare kopiere inn svaret jeg fikk da jeg ba om innbundet bok til samme pris: "Hei! Ja eg ser din side av saken også men dette er ikke vi som har noe med men forlaget som legger ut informasjon, og vi må betale det Den koster til forlaget, så når boken ble scannet til deg på faktura mottaket så ble det den summen! Vi har tatt dette opp med forlaget Men vi kommer dessverre ingen vei. Men vist du føler dette er en stor sak så betal kr. 100,- mindre." .. Jeg får jo det slik jeg vil, men er det bare meg som synest de kunne lagt det frem på en litt annen måte? :gjeiper: Jeg "føler" da ingenting, jeg er student, og da er 100 kr mer enn avtalt faktisk litt.
Ciara Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 For et uprofesjonelt svar! Nettbokhandelen kan kreve å få boken billigere av forlaget siden forlaget har lagt ut feil informasjon. Kan jeg spørre hvilken nettbokhandel dette er?
Red headed girl Skrevet 10. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2010 For et uprofesjonelt svar! Nettbokhandelen kan kreve å få boken billigere av forlaget siden forlaget har lagt ut feil informasjon. Kan jeg spørre hvilken nettbokhandel dette er? Ja, ikke sant? Jeg syntes det var svært uprofesjonelt.. Og verre ble det! Jeg skrev tilbake at man blir skuffet når varen ikke kommer i den tilstand man forventer, og at 100 spenn mer enn avtalt for en student, faktisk var litt. Jeg takket for hjelpen, og informerte om at jeg da betalte 199,-. Fikk tilbake dette: "Du har all rett til å heve dette kjøpet om varen ikke tilfredsstiller og kjøpe den hos andre og sett hva du måtte betale der! Men vi bruker ikke mer Tid på dette og slår av kr. 100,- ferdig med det!" Makan til hyggelig service, sier bare jeg.. Jeg mener uansett dette er en sak mellom nettbokhandelen og forlaget, og at det ikke skal gå utover meg. Det er faktisk Haugen bok som er så vanskelige. Har alltid vært kjempefornøyd med dem, for ikke å snakke om veldig god kunde (bestiller alt av skolepensum osv der). Ble litt skuffet over hele greiene, hadde trodd de var mer profesjonelle.
Ciara Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Ja, det var overraskende av dem. Men bra du ikke betalte mer enn du måtte.
Zzyzx Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 En forskjell på en hundrelapp på en bok som er såpass gammel er ikke mye. Butikken kan ikke hevde at du burde visst bedre i dette tilfellet, og dermed må de ta diskusjonen med forlaget. Dessuten burde de bytte ut det mennesket du har fått mail fra, for det der er noe av det verste jeg har sett på lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå