Charlizi Skrevet 8. oktober 2010 #21 Skrevet 8. oktober 2010 Kjøp inn stor sekk med ris på rema/kiwi eller invandrersjappe...lønner seg stoort. Ha itilegg alltid frossen amerikansk gr.saksblanding og firstprice-egg samt billige løker. Da kan du ev kjøpe billg reker eller billig kylling fra first price..stek i lag etter du har kokt risen og bruk soyasaus fra invandrerbutikken det er nmyye billigere! Voila og du har mye og billig kinamat. Tørre bønner og linser fra invandrerbutikken som du vanner ut over natten og koker deretter krydrer med karri,hvitløk,chili..what ever..godt tilbehør til de billige magerkarbonadene fra rema bla...og husk også en sekk med firstpricepoteter også kjøper du inn tomatpure,seiblokker,fiskegrategn,billig tunfisk,billige fiskeboller og billige fiskepinner hehe ble mye "billig" dette ser jeg )..og husk på å få i deg nok grønt...brokkoli er supermat som ikke er så dyr. Firstprice har også ofte bananer og epler samt shampingioner og småtomater som er..vel ja..BILLIGE )
Charlizi Skrevet 8. oktober 2010 #22 Skrevet 8. oktober 2010 Også : kidneybeans til en fem.seks kroner er et måltid i seg selv hvis du: Skyll de i sil under rennende vann. Ha smør eller olje i ei steikepanne somm du varmer litt..ha oppi bønnene,hvitløk,chili/chilipulver,karry. Grønnsaksrester funker fint her! En dæsj youghurt naturell gjør susen..da blir det nesten a`la india om du liker sånn mat...og kjøp sweet hot chilisaus for chicken på invandrerbutikk..samme pris der som halvparten så mye på kolonialen.. Firstprice nudler..småkjip mat sier du? ikke hvis du kutter en purre,hiver oppi litt mais(billig!)og en neve av rekene som rema selger for en slikk og ingenting i løs vekt! Kok egg fra first price,rist ei skive med den kjipeste kneipen (smaker bedre da!) og hiv over noe firstprice kaviar. Gøtt!
Gjest scorpius Skrevet 9. oktober 2010 #23 Skrevet 9. oktober 2010 Her var det mange gode tips! Ble litt inspirert selv Takk dere!
Independent_ Skrevet 9. oktober 2010 #24 Skrevet 9. oktober 2010 Noen tips til. Husk at nesten ALT kan fryses. Jeg bruker mye grønnsaker, men siden kjæresten jobber offshore og er borte mye går det i mat til èn og da blir grønnsakene dårlige før jeg kan bruke alt. Da er det bare å fryse ned i porsjonspakker. F.eks. stangselleri. Det koster sånn 20,- for en bunt, og ingen spiser vel en bunt i et helt måltid. Jeg kutter opp stangsellerien som blir til overs, og legger det i en fryseboks så kan jeg ta opp å ha rett i suppa (frossen) når jeg trenger. Brokkoli kan fryses, og mange flere grønnsaker. Så er det et tips å lage flere middager i èn. Hvis du først skal lage pizza så kan du vel lage en ekstra å hive i fryseren? Da har man ekstra middag man kan bare ta opp å kaste i ovnen. Kjøp frossent, det er billigere! Ferskt kjøtt og fisk er mye dyrere enn frossent fordi det krever mer av selgeren. Et eksempel er frossen kjøttdeig fra Nordfjord. Den koster rundt 20-25,- mindre i frossen tilstand. Og hvis du ikke trenger kjøttet, kyllingen eller fisken samme dagen er det jo inget problem å kjøpe frossent hvis man har fryser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå