AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg og moren min var på besøk hos tanten min, som har en jente boende hos seg. Denne jenta jobber for tanten min. Moren min gikk inn på badet, og der lå det synlig i toalettvesken til denne jenta - p-piller! Moren min ble sjokkert og likte det ikke og sa til meg: Tenk at hun lar disse p-pillene ligge slengende synlig i toalettvesken sin! Mamma har greie på alle typer piller, så hun så på lang avstand hva det var, hun er ikke en som snoker altså... Jeg tenkte ikke på det engang, og tenkte, hva så? Gjør det noe om p-pillene ligger synlig? Jeg skjønner ikke at det var noe å bli så sjokkert over? Hadde kanskje reagert om det var kondomer eller pessar eller en dildo som lå synlig, men p-piller er vel ingenting å reagere på? :klø: Tror hun må ha et problem eller noe, for når jeg var 18 år spurte jeg om jeg kunne begynne på p-piller, og hun ble helt ifra seg og sa at det kunne jeg bare glemme ... Grunnen til at jeg ville begynne på p-piller var at jeg skulle til utlandet noen uker, og tenkte det ville være fint å slippe mensen ... Dette ville hun ikke høre snakk om, og hun ville ikke at jeg skulle vite om sånne ting. Husker jeg bare følte meg dum. Tror hun har vært livredd for at jeg skal få meg et sexliv, eller noe. Jeg er i 20-årene........
wahaj Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Nei, hadde aldri reagert hvis jeg fant et pillebrett synlig, p-piller viser jo bare at hu tar ansvar.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis jenta var femten, hadde jeg kanskje stusset. Men ikke hvis det var en voksen person. Skal man liksom skjemmes over å ha et sexliv?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Hei. Denne jenta er 23, og har en kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Din mor har flere løse skruer vil jeg mene. Hvorfor SPØR du din mor om P-piller når du er MYNDIG og både kan flytte hjemmefra, kjøre bil og drikke alkohol?? P-piller får man gratis av helsesøster som tiåring om dagen har jeg inntrykk av..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Bare å overhøre henne. I dag er det så vanlig at man tar p-piller at jeg hadde ikke stusset i det hele tatt. Skjønner egentlig ikke hvorfor du spurte moren din om det var greit å ta p-piller. Jeg startet da jeg var 15 år og jeg spurte da ikke hjemme om lov.
Antlers Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis jenta var femten, hadde jeg kanskje stusset. Men ikke hvis det var en voksen person. Skal man liksom skjemmes over å ha et sexliv? Er ikke så mye å stusse over det heller. Det er en del på den alderen som får p-piller for å begrense smerte og dempe kraftige mensblødninger. Noen får dem også pga. problemer med kviser. Og hva så om en 15 åring har fått resept på p-piller for å ha et tryggere sexliv, egentlig? Det er vel bedre at hun tar ansvar og sørger for å ikke bli gravid enn at hun ender opp som en alt for ung mor. Sex kommer hun til å ha uansett, p-piller eller ikke, så får vi håpe hun er smart nok til å bruke kondom i tillegg
Rødtoppen86 Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Det var en rar reaksjon ja. Mine p-piller ligger godt synlig på hylla under speilet de Veldig kjekt å ha dem synlig så man husker å ta dem, og jeg tror ikke folk kunne brydd seg mindre heller hehe...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Hun jenta som er 27, lar nok p-pillene ligge synlig slik at hun kan huske å ta de. Moren min er vel bare overbeskyttende. Det kan være skadelig med sånne mødre, jeg føler meg iallfall mishandlet og vannskjøttet på en måte
Gjest Anjelika Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Kanskje hun er et av disse pietistiske menneskene som tror prevensjon er synonymt med promiskuitet. Sprø folk som paven og konservative kristne i USA synes jo sånt er styggedom og at avhold er nøkkelen. Mine piller ligger ikke og slenger fordi jeg er så pedantisk av meg, men åpner du speilskapet er det det første du ser ved siden av tannbørsten. Ganske vanlig å ha dem liggende et sted man husker å ta dem. Ei glemsom venninne av meg hadde dem tapet fast til lysbryteren på badet da hun var tenåring
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke så mye å stusse over det heller. Det er en del på den alderen som får p-piller for å begrense smerte og dempe kraftige mensblødninger. Noen får dem også pga. problemer med kviser. Og hva så om en 15 åring har fått resept på p-piller for å ha et tryggere sexliv, egentlig? Det er vel bedre at hun tar ansvar og sørger for å ikke bli gravid enn at hun ender opp som en alt for ung mor. Sex kommer hun til å ha uansett, p-piller eller ikke, så får vi håpe hun er smart nok til å bruke kondom i tillegg Greit nok, greit nok, men jeg ville like fullt tenkt annerledes ved å observere p-piller i en 15-årings toalettmappe, enn om jeg hadde observert dem i en 27-årings. Selvfølgelig. Sier ikke dermed at jeg hadde dømt henne verken på den ene eller den andre måten.
Gjest Elyssa Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg begynte på p-piller lenge før jeg hadde sex pga mensensmerter..
Gjest Bella_ Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 har også mine p piller godt synelig på badet gir f i hvem som ser på de.
Jade Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Når jeg brukte p-piller måtte jeg ha de godt synlig på badet. Ellers hadde jeg ikke husket å ta dem. Om noen "får vite" at jeg har sex pga det, gjør meg ingenting. Om noen blir støtt av det, bryr meg heller ikke! Jeg gjemmer heller ikke bort dopapiret som er enda et bevis på "ekle ting" jeg gjør
Gjest redstar Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Nei, hadde aldri reagert hvis jeg fant et pillebrett synlig, p-piller viser jo bare at hu tar ansvar.
Plommetreet Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes moren din rett og slett er litt rar...
Gjest Elyssa Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Når jeg brukte p-piller måtte jeg ha de godt synlig på badet. Ellers hadde jeg ikke husket å ta dem. Om noen "får vite" at jeg har sex pga det, gjør meg ingenting. Om noen blir støtt av det, bryr meg heller ikke! Jeg gjemmer heller ikke bort dopapiret som er enda et bevis på "ekle ting" jeg gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå