AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei hei alle kg forum lesere... jeg er litt oppgitt er i starten av 20 årene å typen i begynnelsen av 30 årene.vi har vært sammen knappe 3 måneder å lurer egentlig på hvordan et forhold skal være. har ikke vært i et forhold på 3 år som endte veldig dårlig( han var utro mot med min bestevenn). Han er ofte ego at jeg må alltid kjøpe brus å ferdig røyk til han, får han bruker opp pengene sine opp på en uke ( han får 7000 i måneden av nav, å sier til meg at han ikke er "motivert" til å jobbe) da han bruker pengene sine på cder,filmer og røyk. Kjøper jeg ikke den røyken han vill ha blir han sur, er det slik det skal være? å når han er blakk(eller vi, siden at vis jeg ikke kjøper det han vill ha blir han sur, noe jeg nå har sluttet med å gjøre) så spør han om jeg kan spør foreldrene om penger?! herregud, vi er da voksne folk som skal være SELVSTENDIGE!!!! Jeg hadde fin økonomi å var flink til å begrense pengebruket mitt til vi ble sammen og ble samboere. Jeg får aldri høre på musikken jeg vill, jeg må ALLTID ha på headsett. Hører jeg på musikk så hever han stemme å sier " FÅ DET AV!" men han forventer at jeg skal høre på musikken hans som jeg ikke liker? jeg får ikke høre noe av min musikk UTEN headsett på min pc, men han kan sitte å høre MUSIKK HAN LIKER PÅ MIN PC!!!!!? skal det være sånn? Jeg blir ordentlig lei meg, har sakt det til han flere ganger. å han sier bare " sånn er det bare, skal jeg spør om jeg kan høre på min musikk i min egen leilighet? du skal alltid være så drama queen". det sa han første gang vi krangla. Greit nok, han står på leiligheten! men jeg bor for faen her jeg også! å jeg betaler like mye i husleie og gjør alt husarbeidet, han gjør det kansje 1 gang i måneden. Jeg får aldri se tv i stua får han skal høre musikk. Han ønsker barn, jeg er gravid, veldig tidlig i svangerskapet. Hvordan skal han klare å forsørge et barn? når han ikke klarer seg selv? Han røyker hasj kansje 1 gang i uka, men får ikke lov å gjøre det hjemme. Han sier han aldri kommer til å slutte, jeg har sakt at når barnet kommer til verden så får han gå til venner vis han plent må gjøre det, da ler han bare. Jeg hadde en vanvittig dårlig barndom og ungdomstid så der er NOE JEG IKKE TILATER at mitt barn skal få se sine foreldre ruset noen gang! Måtte få dette ut... Håper gjerne noen vil dele meninger med meg om denne saken, Takker så mye for alle svar! Klem
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis du var meg ville jeg dumpet fyren på flekken, han hadde ikke fått behandle meg sånn. Respektløst, akkurat som han er verdt mer enn deg og at du bare har å føye han i det han sier.. joda det forholdet der blir nok morsomt etterhvert. I tillegg tjener han ikke penger nok til å forsørge en baby, du kommer til å få mye mer spenn av staten hvis du blir alenemor, nei kvitt deg med fjotten sier nå jeg! Finn deg en real og snill arbeidskar isteden, mange av dem!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Like barn leker best. Hva faen falt du for egentlig. Nå får du ta ansvar. Føler jeg bruker skattekroner nok på idioter og dustete damer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Synes du virkelig det er vanskelig å se hva du bør gjøre?? Løp, løp, løp!!!
Gjest regine Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 og du ble sammen med han fordi????? Også topper du det med å bli gravid..... Du har sånn jeg ser det to valg: - gå fra mannen (og evt. få barnet, men vit da at du også i fortsettelsen MÅ ha en viss kontakt med han, fordi fars rettigheter ifht. samvær står så sterkt) - bli i forholdet, men da tar du abort. Du KAN ikke bringe et barn til verden under slike betingelser!!!! (du kan selvsagt bli i forholdet og får barnet - men når du sier at du ahdde en fæl barndom: hvorfor vil du da ditt eget barn så vondt??) Beklager at jeg er så krass - men du har vel også fått en hjerne å tenke med, og NEI, et forhold SKAL IKKE være slik du beskriver. Hvorfor flytte sammen med noen som ØDELEGGER økonomien din? Hvorfor la deg bruke som husholderske? Ta til vettet jente, og skjønn at dette blir IKKE bedre. HAN kommer ikke til å endre seg, han har det jo som plommen i egget.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 AB : Tro meg, jeg har vurdert dette lenge!! Han er til og med slik med vennene sine.Han forteller meg om hans tidligere dårlige forhold og uflaks med damer og nå begynner jeg å skjønne hvorfor. Tenkte kansje at når vi finner en ny leilighet der jeg står på depositumet at ting hadde blitt bedre, men nå vurderer jeg sterkt å finne meg en leilighet og flytte ut. GG : Han var helt annerledes helt til vi flyttet samen, då spurte han alltid hva jeg ville gjøre, hva jeg ville ha til middag, om jeg ville se en film eller om det var noe musikk jeg ville høre.
Gjest Uglefot Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Nei! Forhold skal være bl.a.bygget på gjensidig respekt og gi/få. Forhold handler om kompromiss og å ta ansvar ikke bare for seg selv men også den andre parten.Være omsorgsfull og ta hensyn. Utifra det du forteller så inneholder forholdet deres lite av det jeg anser som gode byggesteiner for et forhold. Du finner deg i alt for mye og det virker som om du velger å slå deg til ro med noe som er "greit" men som i lengden absolutt ikke er bra. Kjente jeg ble skikkelig bekymra på dine vegner når du skriver at du skal ha barn med han. Han høres utrolig tafatt ut. Hadde aldri i verden satsa noe på han der. Tror faktisk du klarer deg mye bedre uten han.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Takk,uglefot! Trenger litt spark for å utføre det, man kan ofte blir for naiv når man han har enorme følelser. problemet er at når jeg sier i fra om noe som er galt kaller han meg " barnslig". Jeg er nødt til å finne et sted å være, nesten alle vennene mine har barn så det er ikke mulighet for at jeg kan bo der en stund, familien min har fult hus så det er ikke noe mulighet. Får bare finne meg ein leilighet å komme meg bort! Takk!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 GG : Han var helt annerledes helt til vi flyttet samen, då spurte han alltid hva jeg ville gjøre, hva jeg ville ha til middag, om jeg ville se en film eller om det var noe musikk jeg ville høre. Du kan da umulig ha gått inn i et samboerskap og til og med blitt gravid med fyren, basert på hans "fantastiske" egenskaper som kommer til syne gjennom at han spør deg hva du vil ha til middag, om du vil se en film og hva slags musikk du ville høre? Unnskyld meg, men dere høres ut som to 16-åringer!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 HVA er det ved ham, som gjør at du har slike "enorme følelser" for ham?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 for uten om dette her så er han alltid her for meg og støtter meg. Men når han ikke får det som han vil klikker det for han.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 for uten om dette her så er han alltid her for meg og støtter meg. Men når han ikke får det som han vil klikker det for han. Typisk. Nå begynner du å forsvare ham.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 for uten om dette her så er han alltid her for meg og støtter meg. Men når han ikke får det som han vil klikker det for han. Støtter deg på hvilken måte da? Ved å klikke når han ikke får det som han vil? Du er klar over at med en baby i familien, så har dere en ny "sjef"? Skal han klikke på babyen, også, om han ikke får kjøre sitt løp?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 ...og kjære deg, har du gått hen og blitt gravid med en mann som du har bodd sammen med i tre måneder? Som i tillegg behandler deg som dritt, virker komplett barnslig og umoden?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg hadde avsluttet det så fort som mulig.. NEI det skal ikke være slik.. Jeg synes det er synd at dere skal ha barn sammen, for jeg har på følelsen at han ikke kommer til å stille opp mye som far.. Jeg håper dette bare er tull, for det er jo helt på trynet spør du meg!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 meg,min fortid, mine valg. Ja jeg er helt klar over det!!!! Det er det som er problemet her. Men 90 % av tida dreier alt seg om han,han og han! Så nå har jeg tatt mitt valg, ferdig med det. Jeg beholder babyen, finner en plass og bo midlertidig. Så lenge han har vert inlagt på "galehus" og har fått psykose + røyker hasj i tilegg har han ingen rett på å ha barnet.
Gjest goodtwin Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg føler med deg! Det er jo ikke akkurat uvanlig at kjærlighet kan gjøre folk litt småblinde til tider. Det er ganske tydelig at kjæresten din oppfører seg som en drittsekk, men han oppfører seg sikkert veldig bra innimellom også, ikke sant? Og da er det lett å glemme alt det dumme igjen og tenkt at, jo vi har det jo egentlig veldig bra. Men, jeg synes det er veldig bra at du har satt deg ned å skrevet det som ikke er bra. da får du det svart på hvitt og du ser nok også tydeligere at det ikke kan fortsette å være slik. Flytting og oppbrudd er mye stress for en kort periode, men et forhold med han der tror jeg kan bli mer og mer trykkende og mye stress over lang tid framover.... ikke noe bra sted for et barn heller! Lykke til videre, hvis du bryter opp og går videre nå så tror jeg du kommer til å få det kjempebra =)
LitaPia Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Huff.. ble bare trist når jeg leste dette. Han er i starten av 30-årene, har ikke jobb,lever på nav, er uselvstendig og lat,egoistisk og umoden. Og så topper han det hele med å røyke hasj. Hvorfor i all verden ønsker du å få barn med en slik mann? Er det et slikt forbilde ungen skal få? Er det en slik pappa ungen skal få? En som kommer til å skuffe og såre både mamma og barn.. nei huff. Vær så snill, er det noe tak i deg så avslutter du det hele NÅ. Ikke i morgen, ikke neste uke, men NÅ.
Villbringebær Skrevet 4. oktober 2010 #19 Skrevet 4. oktober 2010 Kjære deg. Han støtter det bare når det passer ham. Sånn at du blir. Han styrer i heimen. Det går på hans premisser og ikke deres som et fellesskap. Han tjener på at du bor der. To om utgiftene og pluss at du blir presset til å kjøpe røyk og brus til ham. I tillegg så gjør du husarbeide og stiller sikkert opp på litt sex også. Han har det som plommen i egget. Du vil brytes ned etter hvert. Å få et barn opp i den her galskapen er ikke å anbefale. Det hjelper ikke å flytte for nissen blir med på lasset. Jeg tror heller ikke at det blir noe bedre med tiden. Snarere verre. Du er ansvarlig. Han er det ikke og trenger det heller ikke når du stiller opp for ham. Nei, et forhold skal IKKE være sånn. Et forhold skal inneha respekt. Dette er en av grunnpilarene. Han har ikke respekt for deg. Du sier at du har hatt en tøff oppvekst. Kanskje lært at du ikke trenger å behandles så fint? Du bør gå i deg selv å se hvorfor du velger å være i sammen med denne gutten. Skriver gutt fordi han er ikke mye voksen. Jeg hadde startet prosessen med å finne et eget sted å bo. Et sted som er ditt og gir deg trygghet. Hvor du bestemmer og har det hele og fulle ansvaret. Du må også ta et standpunkt i forhold til barnet. Du kan klare deg som aleneforsørger, men det er et tøft valg. Velger du å bo i sammen med ham så må du være forberedt på å ta det fulle ansvaret når det gjelder økonomi, husarbeide og alt sm gjelder barnet. Det er kun deg som vet hva som er riktig for deg.
Meridian Skrevet 4. oktober 2010 #20 Skrevet 4. oktober 2010 Mottoet mitt er: lev heller bra alene, enn i et dårlig forhold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå