Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Familien til mannen min kommer fra et lite sted og jeg har flyttet opp dit fra storbyen. De siste årene har fetteren til mannen min falt fra skolen (videregående) og blitt med i en slags gjeng. I forrige uke la han ut bilde av seg selv på facebook der han hail'er ved siden av det norske flagget.

Jeg føler jeg blir helt kvalm.. Dårlig. Enda dårligere av at familien ikke sier eller gjør noe med det - de bare lar han holde på og synes det er lit trist. Mannen min er konfliktsky til de grader, nesten så jeg blir irritert på han - men dette klarer jeg ikke respektere. Møter både fetteren og familien hans ofte.. Og merker jeg biter meg i tunga for å ikke si noe. Dette tar litt på, for er det en ting jeg virkelig ikke respekterer så er det nynazister og rasister.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg bare holde munn av respekt for familien til mannen min?

Her gikk det litt raskt i svingene.. Denne skulle egentlig stå anonym, men shit au.

Endret av Eliisa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du de skal gjøre, da? Si "Du får ikke lov til å være nynszist"?

Skrevet

Hva mener du de skal gjøre, da? Si "Du får ikke lov til å være nynszist"?

Nå var det ikke helt det jeg spurte om, men jeg føler det er ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre noe når sønnen bor hjemme og ikke er 18 år enda. Det finnes tonnevis av ting man kan gjøre - som antakeligvis hadde forandret synet hans.

Skrevet

Nå var det ikke helt det jeg spurte om, men jeg føler det er ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre noe når sønnen bor hjemme og ikke er 18 år enda. Det finnes tonnevis av ting man kan gjøre - som antakeligvis hadde forandret synet hans.

Ja, da er det bare å sette i gang så får du se hvor enkelt det er å snakke til en tenåring. Han vokser det nok av seg. Dessuten er det ikke ulovlig å være nynazist og han kommer helt sikkert ikke til å begynne å gasse jøder.

Gjest Uglefot
Skrevet

Hadde han begynt å proklamere nynazistiske "ting" på familiesammenkomster så hadde jeg vel ytret min mening om saken...ellers så er det vel opp til foreldrene til denne gutten med å eventuelt komme med en konfrontasjon av noe slag.

Skrevet

Jeg forstår deg absolutt. Greit at denne ungdommen er dum og umoden, men da er det jo foreldrenes oppgave å rettlede han. Jeg synes også resten av familien kunne sagt noe om hva de mener om nazismen. Slikt skal ikke ties i hjel. Men jeg skjønner også at du synes det er ubehagelig å skulle være den eneste som sier noe, når de andre tier. Tror kanskje jeg bare ville begrenset kontakten med denne fetteren, hadde jeg vært deg.

Skrevet

Og hva så? Man velger da ikke sin familie eller slekt. Er du redd noen skal dømme deg kanskje?

Skrevet

Først og fremst: er du helt sikker på at han er nynazist? Har du bare det bilde som bevis? For det er litt tynt i lengden.

Jeg har vært i Polen og Tyskland å sett konsentrasjonsleirene, og jeg har møtt en som tidligere satt fanget i Auschwitz. Dette er min sterkeste, vanskeligste opplevelse noen sinne. I månedsvis etter møtet, hadde jeg fæle drømmer og jeg forandret personlighet så og si over natten. Jeg lovte meg selv at jeg aldri, ALDRI skulle godta at en annen person var nazist. Jeg lovte meg selv at jeg skulle prøve alt som stod i min makt for å stoppe de som var på tur til å bli, eller var blitt nazister.

Derfor mener jeg at du er nødt til å gjøre noe!! Vanligvis ville jeg aldri bedd noen om å involvere seg i et liv de ikke har noe med, men dette er faktisk så seriøst at jeg ville gjort noe drastisk og snart. Det beste hadde faktisk vært om han kunne dratt å sett konsentrasjonsleirene, hørt historiene komme fra en som har opplevd det, men det er selvsagt litt vanskelig å få til. Men kjære TS, vær vennlig å ikke gi opp dette - involver også mannen din. Dette gjelder ikke bare din fetter, det gjelder alle oss andre også. Jo flere nynazister de rekrutterer, jo større sjanse er det for å gjenreise nazismen og det er det verste som kan skje denne jorden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...