ffjellrev Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg skal gifte meg om noen uker, og må ærlig si at jeg gruer meg litt. Trodde jeg var ganske sikker på kjolen, hår og sminke. Men nå er jeg ikke helt sikker lenge. Har vel aldri vært overbevist om at kjolen er den rette, men noen kompromi må man inngå når man gifter seg på lavbudsjett. Hadde bestemt meg for at jeg ville gjøre hår og sminke selv, eller få hjelp av en venninne, for jeg har ikke lyst å tilbringe dagen min hos frisøren. Men nå er jeg veldig usikker. Er ikke særlig optatt av utseende, synes jeg ser helt grei ut, men i det siste har jeg begynt å tenke på om andre ikke synes jeg er fin på den dagen. Vet jo at det er noe folk kommer til å diskutere. Synes det er et vanvittig press på at man skal se så fantastisk ut, og det stresser meg. Er det andre som føler sånn? Er fullstendig klar over at det er min dag og det er min mann jeg skal gifte meg med og bla bla bla, jeg er ikke ute etter trøst eller beroligelse, lurer bare på om noen andre tenker på dette.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=501899&hl=brudgom%20sminke%20falske&st=0 les
Strix Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Linken til tråden over her var ganske klok Selv er jeg ingen sminkedokke i hverdagen og gikk for en veldig lett sminket look, med bare mitt eget hår og en kjole som var veldig meg. Din mann vil nok synes at du er pen uansett og gjestene syns stort sett at bruden er nydelig(om de ikke skulle synes det vil du neppe høre noe om det noensinne!) Du ser mest fantastisk ut dersom du ser ut som deg selv og stråler selvtillit og lykke syns jeg
Barcelone Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg husker det innlegget godt. Synes det var veldig bra at den mannen skrev inn sine betraktninger av dagen. Tror det var en tankevekker for veldig mange her inne. Utover det så har jeg egentlig ikke noen råd å gi deg.
Karmosin Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg blir irritert av press på sånt, og ignorerer det suverent. Nå beveger jeg meg i kretser hvor det er ganske fremmed å kjøre på med løshår og løsvipper og timevis hos frisør og sminkør på dagen, så jeg merket ikke noe press på akkurat dette. Det jeg tenkte på var at jeg gjerne skulle være fin på bildene, jeg regnet liksom med at jeg ville være lykkelig og derfor pen, men det kommer ikke alltid fram på bilde. Tror jeg, i hvert fall, om meg selv. Jeg ordnet hår og sminke selv, og følte meg skikkelig vill og gæern som hadde LEPPESTIFT på, til og med Jeg bruker ikke noe annet enn lebepomade ellers, så det med leppestiften var big deal, altså. Det jeg gjorde var å lese meg opp litt på sånt som foundation og concealer og sånt som jeg var uvant med å bruke, for jeg ville gjerne at huden skulle se så pen ut som mulig, og ellers sminket jeg meg som til fest ellers. Bortsett fra dette med leppestiften... Jeg klippet meg og farget håret en ukes tid før bryllupet, så eventuelle katastrofer kunne ordnes med før Dagen. Mannen min bomma stort på det, klippet seg to dager før og er fortsatt irritert over at han ser teit ut på brudebildet etter Close Encounter med Elendig Frisør (han ser helt fin ut...). Men altså, jeg fikk helt ny frisyre som jeg følte meg fantastisk vakker med. Så joda, jeg tenkte på det. Jeg ville gjerne være ekstra fin. Samtidig var jeg veldig redd for å overgjøre det, med for mye styling av håret og for mye rar sminke. Jeg ville se ut som meg selv også! Jeg synes jeg lyktes, og jeg var veldig komfortabel med mitt ganske beskjedne nivå på styling og sminke. Det skulle jo også passe til kort, ikke-brudete brudekjole. Det har blitt bemerket at jeg så nydelig ut Beklager at jeg endte med å skrive et digert essay. Ooops.
ffjellrev Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg hadde helt glemt den tråden, glemte å følge den ferdig. Det var et veldig bra innlegg, skal lese hele tråden i kveld. Karmosin: Tusen takk for essayet ditt, det hjalp. Er heller ikke i en sånn jålekrets, men når det gjelder bryllup har visst alle rundt meg tanker om hvor prinsessete man må være. Prøvde kjolen min igjen idag, og jeg innser at jeg rett og slett ikke er noe brudekjole-dame. Ser ut som en modell i et blad, ikke som meg selv. Hadde et lite grineanfalll idag (skikkelig klisje, gråtende brud - fikk allfall sjekket at sminken er vannfast!), gjorde meg ferdig med det og ringte en skredder som skal se på kjolen i morgen. Nå skal jeg ikke tenker mere på det! Bryllupet blir langt unna drømmebryllupet mitt (var ikke mulig å gjennomføre pga syke familiemedlemmer), men det blir nok veldig, veldig fint, uansett! Tusen takk for at jeg får lufte tankene mine til dere!
Barcelone Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Lykke til! Håper dere får en absolutt fantastisk dag!
lilleGrethe Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Mitt tips til å se lykkelig ut på bildene, er å slappe litt av, og sette hverandre i fokus istedenfor fotografen (vanskelig, ja!). Vi har noen bilder, spesielt i begynnelsen av bildene, som ser ganske oppstilte ut. Men etterhvert ble vi litt mer avslappede, og brukte noen "props" (som det heter på nynorsk), sløret, paraply, champagne, osv. gjorde det litt mindre stivt. Vi har spesielt ett bilde som vi er veldig fornøyde med, der jeg og mannen har "gjemt" oss under sløret, og ser på hverandre. Det er så tydelig at vi elsker hverandre! Bildet er tatt før eller etter ett kyss - ansiktene er mellom 5 og 10 cm fra hverandre, og vi ser hverandre inn i øynene. Fotografen var ikke i våre tanker akkurat da, selv om han er vanskelig å ignorere. Ellers vil jeg bare ønske lykke til - ikke tenk på "presset" - du er så fin som du føler deg!
Karmosin Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Lykke til! Om noen prøver å presse kan det påpekes høflig men fast at du ikke har tenkt å legge deg i andres prinsesseri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå