Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Fikk ikke tak i sagsbehandler eller infosidene på NAV, så spør heller her. Det skal krysses ut i på disse lappene for når en er i avtalt aktivitet. Skal en også krysse av de dagene en : Har avtale om egentrening vær dag (treningsprogram fra fysioterapaut ) Går til helt nødvendig -privat- behandling som -ikke- går igjennom fastlegen Og om en benytter seg av -trening- på "aktiv på dagtid" (frivillig basis, men annbefalt av spesialister) Skal dette også krysses av ?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Vet ikke helt om jeg forstod spørsmålet, men jeg går på skole 5 dager i uken. Da krysser jeg av på skole 5 dager i uken, selv om det er høst/vinter/jule/påske/sommer-ferie eller ikke. Jeg går også til dps poliklinikk, der jeg har time hos psykiater 1 gang i uken, men det trenger jeg ikke krysse av på. Jeg mener at det bare er den aktiviteten du har gjennom nav som det skal krysses av på, og du skal krysse av disse dagene selv om aktiviteten har ferie eller fri. Har du noe aktivitet som er dekket gjennom nav?
Gjest Rosemor Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Etter som jeg har forstått, er det kun avtaler gjort med NAV som skal krysses av for. (Jobb, diverse tiltak som hospitering eller kurs osv) Derfor antar jeg at du ikke skal rapportere aktiviteter som ikke er avtalt med NAV.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Glemte å skrive at det er bar skolen min som er dekket gjennom nav, og det er disse skoledagene jeg krysser av på. Om det er noe du gjør på som nav ikke dekker, så mener jeg at du ikke skal krysse av på disse dagene.
Gjest ts Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Fikk omsider tak i noen som kunne svare på NAV. Ikke den saksbehandler jeg har nå, men den jeg hadde tidligere i år. (de bytter ofte på "mitt" NAV kontor) Av henne fikk jeg beskjed om at jeg skulle krysse av for Behandling jeg tok privat (kiropraktor), som -ikke- er igjennom NAV. Jeg skulle også krysse av de dagene jeg var på "aktiv på dagtid" (som går på trening)også -ikke- gjennom NAV eller lege. I tillegg til de behandlingene jeg er til gjennom NAV/ lege. (fysioterapi) Hjemme-treningen var hun noe usikker på. Er vist forskjellig praksis rundt omkring, blir vanskelig å gjøre ting "riktig" når det er slik.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Et spm jeg har, hvorfor må man kryse av på dette egentlig? jeg får samme sum uansett om jeg er på aktivitet eller er syk. skjønner ikk helt greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå