Gå til innhold

har noen vært i dublin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke vært i så mange storbyer, men lurte på en tur til dublin. da bestiller jeg fly og hotell hver for seg. hotellet ligger i sentrum, flyplassen så ut som lå litt på utsiden? Er det lett å finne riktig tog/buss/trikk fra flyet? evt taxi, er det langt fra flyplassen eller er det greit å ta taxi? transport er noe jeg ikke ønsker å bruke såå mye penger på.. er vandt med å gå!

Husker jeg var i London og tok tog fra flyplassen, og lette rundt i london by, med kart i flere timer etter hotellet som ingen hadde hørt om, tilslutt kom en gammel mann og hjalp oss;) syns det var litt skummelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, var i Dublin tidligere i år, og syntes selv det var veldig greit å finne fram på offentlig transport der. Bodde riktignok et stykke utenfor byen og måtte derfor bruke lokalbusser for å komme til sentrum, men det gikk veldig lett og greit. I selve sentrumsområdet er det veldig fint å gå, annet enn transport inn fra hotellet gikk vi stort sett overalt.

Det går busser fra flyplassen til sentrum (og flere andre steder), du finner nok ruter og slikt her (link). Bussholdeplassen var omtrent det første vi så da vi gikk ut fra flyplassen, veldig lett å finne. I tillegg sto det folk og solgte billetter, så om du skulle være i tvil om hvilken buss du skal på er det bare å spørre dem. Du kan sikkert ta drosje istedet, men antar det kan bli dyrt, det er et stykke fra flyplassen inn til selve byen, og buss-systemet var så lettforståelig at jeg ikke ser noen grunn til å betale ekstra for drosje. :)

Skrevet

Selv om Dublin er en storby, er den såpass kompakt at den er lett å ta seg frem i.

Skrevet

det er bra! ble litt lettet nå:) så bra link jeg fikk og! da tipper jeg at det blir dublin tur etterhvert jeg:)

Skrevet

men nå sliter jeg litt. prøver å finne noen hoteller som ligger veldig sentralt med kort gåavstand til shopping og restauranter o.l. Er det noen andre kjente steder som ligger i sentrum? jeg kan velge hoteller som ligger nærme ditt og datt, men jeg vet ikke hvor jeg er hen allikevel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...