AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes det er fint at programlederne i God Morgen Norge virker jordnære med hjemmekos og morgenhygge som fokus og formidling. Fint å se virkelige mennesker på skjermen, er det ikke? Så joda, jeg har nok ikke noe problem i den forstand. Problemet kommer dog sigende når en er vitne til dårlig stemning mens en sitter med morgenkaffen og har helt andre ting i tankene. De som jobber sammen er Signe Tynningog Nils Gunnar Lie, og Vår Staudeog Jan Øyvind Helgesen. Skal ikke se bort i fra at de bytter litt om på hvem de sier God Morgen sammens med på morgenkvisten, men det er dog ikke poenget. To programledere hilser på oss hver dag, og disse jobber som regel sammen. Skikkelig go`stemning in her, men er det bare meg som merker at det er en stemning som ikke stemmer? Jeg synes det er ubehagelig, faktisk. Er av og til bekymret for disse menneskene, om de egentlig trives der de sitter. Hvorfor sender Vår Staude alltid rare blikk til Jan Øyvind Helgesen? Han avbryter ofte sin andre kollega i sofaen, og noen ganger sender hun tydelige signaler om at han prater tull. At han snakker altfor lenge, og muligens retter unødvendig på det hun allerede har formidlet (som jeg synes er ubehagelig å sitte å se på mens jeg sitter med kaffekoppen min) Så har vi det andre paret, Signe Tynning og Nils Gunnar Lie. Han på sin side virker tydelig litt nervøs, og jeg får nesten lyst til å gi han en klem. Signe behandler han med omsorg, men blir av og til merkbart lei tror jeg. At hun skal ha det slik på arbeidsplassen, at hun må redde sin kollega fra seg selv og sin egen nervøsitet til tider. Jeg har sett "Go morron sverige", hvor programlederne er litt mer på jobb. En ser ikke det altfor store personlige, og en er hvertfall ikke vitne til merkelige blikk og stemning mellom programlederne. Av og til kommer mat-Wenche og blomster-Finn, som alle de fire programlederne endelig ser ut til å puste skikkelig ut med. Alle elsker Wenche, og