blå Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei Vi har nå lyst til å gi penger til et fadderbarn. Men synes det er vanskelig å finne ut hvilken organisasjon vi skal velge. Er det noen som har noe erfaringer å dele? Da jeg søkte var det jo så mange forskjellige og jeg blir litt forvirra. Det hadde vært fint å velge en organisasjon som gir oss et bestemt barn. Dette for at også Vesleblå skal kunne lære litt om dette. Noen barnefamilier der ute som har et slikt fadderbarn som har lyst til å dele erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Vi gir penger til Redd Barna, og jeg ville ikke vurdert noen annen organisasjon. For barna våre er det vanskelig nok å forstå urettferdigheten i verden, om vi ikke skal føye ekstra urettferdighet til den ved å velge ut ett tilfeldig barn som skal få mer enn de andre barna i nærmiljøet sitt. Redd Barna hjelper alle barna, men på hjemmesidene (og i fadderbrev, hvis du velger å få det) kan man følge "eksempelskjebner" fra ulike land og se hvordan det går med barn som har fått mat, tak over hodet, skolegang, veiledning.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Hei Vi har nå lyst til å gi penger til et fadderbarn. Men synes det er vanskelig å finne ut hvilken organisasjon vi skal velge. Er det noen som har noe erfaringer å dele? Da jeg søkte var det jo så mange forskjellige og jeg blir litt forvirra. Det hadde vært fint å velge en organisasjon som gir oss et bestemt barn. Dette for at også Vesleblå skal kunne lære litt om dette. Noen barnefamilier der ute som har et slikt fadderbarn som har lyst til å dele erfaring? Jeg har også sett etter det samme den helga som gikk. Jeg vet om Plan Norge, men skulle gjerne hatt fler alternativer. For meg er det viktig at det ikke er en organisasjon som baserer seg på kristent/religiøst verdigrunnlag da jeg mener kristendommen, og religionene som ligger i nærheten av kristendommen, har bragt med seg så mange tragedier at jeg mener vi må unngå dette i framtiden. Noen der ute som har en liste.
Gjest Anne Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Vi gir penger til Redd Barna, og jeg ville ikke vurdert noen annen organisasjon. For barna våre er det vanskelig nok å forstå urettferdigheten i verden, om vi ikke skal føye ekstra urettferdighet til den ved å velge ut ett tilfeldig barn som skal få mer enn de andre barna i nærmiljøet sitt. Redd Barna hjelper alle barna, men på hjemmesidene (og i fadderbrev, hvis du velger å få det) kan man følge "eksempelskjebner" fra ulike land og se hvordan det går med barn som har fått mat, tak over hodet, skolegang, veiledning. Du snakker mot bedre vitende nå. Jeg har fadderbarn gjennom SOS, vi gir til et bestemt barn, men det er ikke et barn i gata ... det er barn som bor i SOS barnebyer. De bor der istet for å bo på gaten. Jeg synes det er utrolig koselig å gi til det bestemte barnet. Har støttet henne i mange år og får flere oppdateringer om hvordan det går med henne. SOS er en seriøs organisasjon som jeg ikke er redd for å støtte.
Villbringebær Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har også et fadderbarn vi SOS barnebyer. Du kan støtte en landsby eller et bestemt barn. Jeg fikk mulighet til å velge verdensdel. Jeg har tro på dette konseptet da barna bor sammen med en "mor". Det med tilhørighet og trygghet innenfor et hus og også en landsby. Barna blir fulgt opp helt til de flytter "hjemmefra". De får mulighet til skolegang og en utdannelse.
Gjest hun Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 sos barnebyer er en kjempefin organisasjon hvor du kan knytte deg opp til en konkret person. er sikkert motiverende for barna hjemme også. selv vil jeg nok støtte Røde Kors livet ut, både som giver("hjerte til hjerte"), fast medlem og frivillig. (har tilogmed vært ansatt...hehe....) får medlemsblader hjem avogtil som forteller om ulike prosjekt og enkeltpersoner. husker spesielt den fra suppekjøkkenet i russland, hvor barn altså står i kø i månedsvis for å kunne være med i gruppene som får utdelt et varmt måltid om dagen. kjenner flere frivillige som har vært med til utland på kortere og lengre opphold, så for meg blir det veldig lett å være giver her selv om man ikke får tildelt ett enkelt barn. jeg vet at hjelpen når frem alle de største organisasjonene er fine å gi til, og driver veldig profesjonelt. barn i nød får like mye hjelp av den ene som den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå