Gå til innhold

Hvor vanlig er intimbarbering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

men hva er galt i det?

Ikke noe galt i det, nei. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten24
Skrevet

Glattbarbert er stygt på begge kjønn, etter mi meining. Dessutan stikk det! Au-au...

Neimen... Uff-og-uff-og-utte-meg-tu! Den såkalte stikkingen minner om en fjær gjort om til fem høns her i rommet, mens fullt av hår i munnen blir forherliget? Have it your way.

Eg syns full behåring eller trimma er penast hos begge kjønn. Syns det er greit med litt hår, kva er vel meir naturleg enn det? Å syns at kjønnshår er ekkelt, høyrest ganske fjortis ut i mine øyrer...

Du og andre likesinnede må gjerne fortsette med deres hårete business.

Merkelig hvordan enkelte kanskje kvitter seg med uønsket hårvekst ellers på kroppen, mens kjønnsorganet er en no-no... Noe som egentlig ikke henger på greip.

"Å syns at kjønnshår er ekkelt, høyres ganske fjortis ut i mine øyrer..."

Å synes at kroppshår er ekkelt, høres ganske fjortis ut i mine ører.

Omtrent like dumt.

Og, JA; det er faktisk ekkelt. Veldig lite tiltalende å se på.

En mann med overdrevent kraftig hårvekst over hele kroppen er f.eks. svært lite delikat å se til, dette synes nok de fleste kvinner såvel som menn. (Kvinner som sier de vil ha en hårete manne-mann har jeg inntrykk at de ikke vet hva de snakker om.)

Vi mennesker (de fleste av oss) synes at kroppshår er lite pent å se til, gjerne på begge kjønn. Da gjør vi det vi kan for å kvitte oss med denne uønskede hårveksten. Hvorfor skulle da sonen der nedentil være noe unntak?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

En mann med overdrevent kraftig hårvekst over hele kroppen er f.eks. svært lite delikat å se til, dette synes nok de fleste kvinner såvel som menn. (Kvinner som sier de vil ha en hårete manne-mann har jeg inntrykk at de ikke vet hva de snakker om.)

Vi mennesker (de fleste av oss) synes at kroppshår er lite pent å se til, gjerne på begge kjønn. Da gjør vi det vi kan for å kvitte oss med denne uønskede hårveksten. Hvorfor skulle da sonen der nedentil være noe unntak?

Jeg har og vil ha en hårete mannemann, og jeg vet hva jeg snakker om. Hårvekst er deilig. Gutter uten hår på kassa synes ikke jeg noe særlig om, synes det ser glatt og manipulert ut. Min forkjærlighet for hårvekst går all the way :fnise:

Skrevet

Kan det være en sammenheng mellom hårmengde og hvem som foretrekker barbering? Ser at enkelte her beskriver hår langt utover hoftekammen og nedover lårene(!) og hvis dere har så ekstrem hårvekst så kan jeg forstå at dere velger å fjerne en del. Dette kan da ikke være så vanlig, eller?

Det begynner å gå opp for meg at jeg kanskje har ganske beskjeden hårvekst...

Skrevet

Tror ikke det er uvanlig å ha hårvekst langt utover trusekanten og litt nedover lårene. Er veldig irriterende, har også mye hår på lår, legger og armer. (heldigvis ganske lyse) Barberer armene noen ganger i året også, ikke så feminint når de blir så lange at jeg kan tvinne dem. :frustrert:

Skrevet

Neimen... Uff-og-uff-og-utte-meg-tu! Den såkalte stikkingen minner om en fjær gjort om til fem høns her i rommet, mens fullt av hår i munnen blir forherliget? Have it your way.

Merkelig hvordan enkelte kanskje kvitter seg med uønsket hårvekst ellers på kroppen, mens kjønnsorganet er en no-no... Noe som egentlig ikke henger på greip.

Omtrent like dumt.

Fyrst - stikking vs hår i munnen. Hår i munnen er berre eit (ganske lite) problem ved oralsex. Stikking er eit problem uansett sex-type. Å liggje oppå/ha ein glattbarbert mann oppå seg, er ikkje behageleg.

Du kan gjerne bruke kroppshår vs kjønnshår-argumentet ditt på meg, for eg syns verken kjønnshår eller kroppshår generelt er ekkelt. Ser eg ei dame som ikkje barberar seg under armane, tenkjer eg berre at det må vere ei tøff dame. Eg lot sjølv ver å barbere meg under armane i ungdomstida, som eit slags opprøyr ;) Eg var akkurat like reinsleg då som no, og tenk - det var til og med menn som hadde lyst til å ha sex med meg!!!

Eg syns kroppshår generelt er heilt greit - på begge kjønn! Det får vere opp til kvar enkelt. Kvifor skal det vere "ekkelt" med ei dame med hår på leggar og under armar, men ikkje med ein mann med den same behåringa? (mogleg at du rakar alt, men alle mannfolka eg kjenner har i alle fall hår under armar og på leggane)

Skrevet

Hårete legger tar bort fokuset fra ellers kanskje veldreide bein, det er ekstremt lite feminint med for mye hår på en kvinnes kropp. Slik har det vært siden kvinner fikk lov til å gå i korte skjørt, shorts, bikini. Med et lite unntak på 70 tallet.

Skrevet

Men ingen ser jo håret på leggane med mindre ein ser leggane heilt på nær avstand. På litt lengre avstand, og med strømpebukse/tights/bukse, synes det jo ikkje i det heile tatt.

Skrevet

Hvis jeg går med tights er det greit, men er den gjennomsiktig må jeg barberere. Men tar de ikke ofte på vinteren, en gang i måneden kanskje.

Skrevet

Omtrent like dumt.

"Vi mennesker(de fleste av oss)"- hvordan kan du si det? Har du forsket eller?

Skrevet

Hårete legger tar bort fokuset fra ellers kanskje veldreide bein, det er ekstremt lite feminint med for mye hår på en kvinnes kropp. Slik har det vært siden kvinner fikk lov til å gå i korte skjørt, shorts, bikini. Med et lite unntak på 70 tallet.

Men kjære deg. Du kan ikke dra alle over en kam! Husk at det er DIN mening!

Skrevet

Jeg er ikke så mye i fellesgarderober/dusjer, men har de av dere som er det lagt merke til hvor vanlig det er med intimbarbering? Skjønner selvfølgelig at man ikke akkurat stirrer på andre i dusjen, men man får kanskje med seg litt allikevel.

Tenker på både menn og kvinner her.

Nå vet ikke jeg hva som var normalt før, men jeg er 20 år og jeg kan tryggt si at for min genrasjon er det helt normalt å barbere seg nedentil blandt jenter. Men det var noe vi begynnte med da vi var rundt 16-17. Jeg tror det er mye mer normalt blandt unge nå enn da jeg var ung.

Når det kommer til menn har jeg faktisk ikke hatt sex med en mann som ikke var barbert før, men vet ikke hvor normalt det er blandt menn.

Skrevet

Men kjære deg. Du kan ikke dra alle over en kam! Husk at det er DIN mening!

Tenk deg en fin slank jente som kommer gående i miniskjørt og singlet...også tyter det hår utav armhulene og leggene er dekket er mørk pels. Pent?

Skrevet

Tenk deg en fin slank jente som kommer gående i miniskjørt og singlet...også tyter det hår utav armhulene og leggene er dekket er mørk pels. Pent?

Er det vanlig å ha så mye hår på leggene så de blir dekket av pels hvis de ikke blir barbert? er det aper vi snakker om+

Skrevet

Jeg HATER hår. Seriøst, fjern alt bortsett fra håret på hodet og øyenbrynene så er jeg fornøyd.

Skrevet

Pels?

:ler:

Normal behåring på leggar og under armane ser eg null problem med gitt.

Skrevet

Jeg sa:

Jeg forstår meget godt hva tabu er, du ska'kke komme her og påstå noe annet. Å ikke stelle seg nedentil er et definitivt sosialt tabu. Ikke nødvendigvis i din omgangskrets eller andre omgangskretser heller; ikke nødvendigvis i din definisjon av tabu. Det kan hende du tenker på standard-definisjonen av tabu, men ordet tabu dekker mye mer enn dette.

Tabu betyr noe skambelagt som man ikke snakker om; da trenger det ikke nødvendigvis å bare komme innunder kriminell og/eller forkastelig atferd, f.eks.

Som i mitt eksempel av å unnlate å stelle/barbere seg nedentil og ikke bare innrømme det, men til og med skryte av det..! Da BRYTER man med dette tabuet.

Absolutt ikke enig. Det kan nok kanskje stemme om noen, men ingen av de jeg kjenner (som faktisk steller seg der nede)! Kanskje det er verdt å huske på at flere enn bare den yngste garde faktisk kvitter seg med disse uønskede hårene?

Forøvrig er jeg glad for at mennesker som Rachel1968 kom på banen i denne tråden. Hun er en voksen dame, passer dermed slettes ikke inn i enkeltes antakelser om "umoden, usikker trendslave", men har snarere sine egne meninger om saken uavhengig av trend.

Blir det en "vakker" dag regnet som 'ut' å ta skjegget der nede, kommer jeg til å gi totalt blaffen i det og fortsette med det. For jeg synes det rett og slett ser fælt ut med denne skogen der nedentil, både på menn og kvinner.

Og jeg sier nok en gang: Takk og lov for sånne som deg, @Rachel1968. Du har så absolutt rett. :enig:

Med den forklaringen på hva et tabu er, blir det helt tydelig at du har misforstått noe. F.eks. sier du at man bryter et tabu ved å fortelle at man ikke har barbert seg der nede. I denne tråden ser du klare bevis på det motsatte, vel? Et tabu er ganske riktig noe man ikke snakker om, noe som det i et gitt samfunn eller miljø finnes sosiale sperrer mot å snakke om. (F.eks. er DØDEN i vårt moderne, norske samfunn et tabubelagt emne.)

Det å ikke barbere av seg kjønnshårene, er virkelig ikke et tabu. Det er heller et bevisst valg man gjør, man velger å ikke fjerne kjønnshårene (eller som de fleste her sier; man bare trimmer litt). Jeg gjør det samme selv, trimmer, men fjerner ikke annet enn det som måtte stikke utenfor trusa. Og det skal det altså finnes et tabu mot å innrømme? Ingen er vel flaue for å si at de ikke fjerner kjønnshårene? Det har jeg aldri hørt om. Tvert imot vil jeg heller tro at det er flere som helst ikke vil innrømme overfor gud og hvermansen at de fjerner kjønnshårene.

Jeg er forøvrig ett år yngre enn Rachel, og mener fortsatt at det er unggjenter på tyve pluss minus som ønsker å se ut som prepubertale jentunger der nede. Så ja, jeg synes at det enten vitner om usikkerhet og alt det andre jeg skrev. Dersom godt voksne kvinner glattbarberer seg, synes jeg det rett og slett er blodharry. Men det er meg. :)

Så leit at du synes det er "fælt" med hår nedentil. Det er helt normalt, kjære deg. Så forvrengt bilde du må ha på kropp.

Skrevet

Det begynner å gå opp for meg at jeg kanskje har ganske beskjeden hårvekst...

Hehe, ja, samme her! Jeg har nå et litt spesiellt bilde av kvinner med tykt, mørkt hår i en 10cm rand rundt hoftene/lårene. :ler:

Skrevet

Hehe, ja, samme her! Jeg har nå et litt spesiellt bilde av kvinner med tykt, mørkt hår i en 10cm rand rundt hoftene/lårene. :ler:

:overrasket:

Skrevet

Jeg har ALDRI spart det ut men ja, sånn hadde det sikkert sett ut på meg!

Berre lækkert! En koselig arv fra mamma det. :legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...