Gå til innhold

Hvor vanlig er intimbarbering?

Fremhevede innlegg

Gjest ubarbert
Skrevet

Jeg er ikke så mye i fellesgarderober/dusjer, men har de av dere som er det lagt merke til hvor vanlig det er med intimbarbering? Skjønner selvfølgelig at man ikke akkurat stirrer på andre i dusjen, men man får kanskje med seg litt allikevel.

Tenker på både menn og kvinner her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja busken fra 70 tallet er definift borte ja, hvis det er det du siktet til......?

Hvis man lar det gro uten å barbere og/eller ikke stusser nedentil i 2010 vil du slite med å få deg partner, mye hår nedentil er tabu!

Endret av Vinnie
Skrevet

Må si meg uening med Vinnie, jeg tror ikke man sliter med å få seg partner ved å ha hår. Alvorlig talt, dater du naken?

Skrevet

Den statistikken jeg har sett tyder på at dette med intimbarbering er en mediehype. Flertallet barberer seg ikke. Det er også inntrykket mitt fra badstuene rundt omkring, jeg barberer meg i blant, og det er jeg som skiller meg ut der. Det er stort sett bare i gymgarderoben på ungdomsskole/videregående at det er forventet å barbere.

Skrevet

Ja busken fra 70 tallet er definift borte ja, hvis det er det du siktet til......?

Hvis man lar det gro uten å barbere og/eller ikke stusser nedentil i 2010 vil du slite med å få deg partner, mye hår nedentil er tabu!

Dette er mitt inntrykk også. Og ærlig talt: Kroppshår er da vitterlig ikke pent!

Skrevet (endret)

Tror ikke menn bryr seg så lenge man holder det sånn noenlunde greit. Jeg gidder f.eks ikke barbere leggene så ofte på vinteren, tar de kanskje 2-3 ganger i løpet av vinteren. Blir så tørr, og det er bedre å ha litt lengde enn konstant stubb. Har ganske lyse hår også og de er myke når det blir litt lengde på dem. Men er ganske nøye nedentil og under armene.

Endret av Vinnie
Skrevet

Må si meg uening med Vinnie, jeg tror ikke man sliter med å få seg partner ved å ha hår. Alvorlig talt, dater du naken?

Nei men man ender jo gjerne opp nakne etter en stund, en mann i 20-40 åra forventer at jenter er velstelte nedentil. Tror ikke en mann gidder å involvere seg med en som ikke er velstelt.

Jeg hadde reagert om en type hadde full busk ihvertfall, det er ikke vanlig.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

e9. Det er mer vanlig å barbere seg enn å ikke gjøre det, men det er nok av dem som ikke gjør det likevel. Kjæresten min barberer seg f.eks ikke, men jeg gjør det. Tar ikke alt, men "rensker opp" litt. Fordi jeg vil, ikke fordi jeg er redd for at ingen skal ville ha meg om jeg slutter. Og jeg vil ha kjæresten min, helt uavhengig av at han ikke barberer seg. Det er helt andre ting enn intimbarbering som spiller inn når de aller fleste går inn i forhold. Lov til å lufte preferanser, men jeg tror ærlig talt ikke det spiller noen sabla stor rolle for flesteparten.

Skrevet

Nei men man ender jo gjerne opp nakne etter en stund, en mann i 20-40 åra forventer at jenter er velstelte nedentil. Tror ikke en mann gidder å involvere seg med en som ikke er velstelt.

Jeg hadde reagert om en type hadde full busk ihvertfall, det er ikke vanlig.

Nå må du gi deg! Det er "ikke vanlig" at menn ikke raker seg? Jeg har vært temmelig singel de siste ti årene, og har ramla innom noen kortvarige partnere, for felles glæde. Jeg er 35, og mennene har vært på min alder, pluss/minus. Nå har jeg ikke vært bortpå mange nok til å lage noen pålitelig statistikk, men det holder nok ikke med to hender, om man skal telle. Og jeg tør påstå at jeg har forsynt meg ganske høyt oppe på hyllen, også. Jeg har snubla én som var sjaina der nede - fytterakker'n, han stakk! Hadde barbert seg dagen før, sa han. Resten har hatt "full dusk", muligens en smule trimmet, men i hovedsak "full dusk".

Og - en kvinne som ikke har barbert av seg kjønnshårene, er ikke hun velstelt? Merkelige krav du har til velstelthet, må jeg si.

Skrevet

Tabu? Hvor gammel er du? Nitten? Har spurt en fem-ni voksne menn om hvorvidt de liker at damer er barberte nedentil. Kompiser. Uten unntak svarte de at hårløst er for småjenter, de vil ha det "in natura", men et par sa at de ikke har noe imot at det trimmes litt.

Sliter med å få seg partner? :ler: Umodent, Vinnie. Umodent.

Skrevet

Går regelmessig i svømmehall (2-3 ggr i uka), til ulike tider på døgnet. Mitt inntrykk er at voksne (over 20), glattbarberte kvinner er det veldig langt mellom. Det er ikke mange av dem, rett og slett. Drøye halvparten av kvinnene mellom 20 og 45 er litt friserte, mens resten har full dusk. Det er min erfaring (i den grad jeg har glodd så mye, da :gjeiper: ) fra et av landets største svømmehaller.

Skrevet

Jeg kjenner i hvert fall mange menn i 20-30-årene som mener at glattbarbering er stygt, og jeg er helt enig med dem (er kvinne). Hadde mannen min ikke villet ha meg fordi jeg har kjønnshår, hadde jeg i grunnen bare priset meg lykkelig over å ha blitt kvitt ham. :fnise:

Skrevet

Nå må du gi deg! Det er "ikke vanlig" at menn ikke raker seg? Jeg har vært temmelig singel de siste ti årene, og har ramla innom noen kortvarige partnere, for felles glæde. Jeg er 35, og mennene har vært på min alder, pluss/minus. Nå har jeg ikke vært bortpå mange nok til å lage noen pålitelig statistikk, men det holder nok ikke med to hender, om man skal telle. Og jeg tør påstå at jeg har forsynt meg ganske høyt oppe på hyllen, også. Jeg har snubla én som var sjaina der nede - fytterakker'n, han stakk! Hadde barbert seg dagen før, sa han. Resten har hatt "full dusk", muligens en smule trimmet, men i hovedsak "full dusk".

Og - en kvinne som ikke har barbert av seg kjønnshårene, er ikke hun velstelt? Merkelige krav du har til velstelthet, må jeg si.

Jeg snakker ikke om å glattbarbere seg men å trimme/stusse lengden og å ta bikinikanten. Synes det er grisekkelt når folk har full busk, går ann å stusse og ta kantene så hårene ikke vokser langt nedover lårene. Æsj, det er usexy.

Skrevet

Tabu? Hvor gammel er du? Nitten? Har spurt en fem-ni voksne menn om hvorvidt de liker at damer er barberte nedentil. Kompiser. Uten unntak svarte de at hårløst er for småjenter, de vil ha det "in natura", men et par sa at de ikke har noe imot at det trimmes litt.

Sliter med å få seg partner? :ler: Umodent, Vinnie. Umodent.

Jeg er godt over 30, dere misforstår alle sammen. Jeg skriver ikke om å være glattberbert men frisert. Å være helt glatt ser bare rart ut.

Skrevet (endret)

Jeg er over 30, og jeg også mener man må frisere litt. Hvor mye er jo opp til hver enkelt.

Og jeg innrømmer gjerne at jeg er slappere om vinteren, men jeg tar likevel alltid bikinihår og under armer. Samme hvilken årstid et er.

Endret av Jerle
Skrevet (endret)

Går regelmessig i svømmehall (2-3 ggr i uka), til ulike tider på døgnet. Mitt inntrykk er at voksne (over 20), glattbarberte kvinner er det veldig langt mellom. Det er ikke mange av dem, rett og slett. Drøye halvparten av kvinnene mellom 20 og 45 er litt friserte, mens resten har full dusk. Det er min erfaring (i den grad jeg har glodd så mye, da :gjeiper: ) fra et av landets største svømmehaller.

Virkelig? Trenden med intimbarbering har vart i relativt lang tid nu, så det forundrer meg at såpass mange fremdeles lever på 70 - tallet(og ja, jeg legger ikke skjul på at jeg personlig ville hatt store problemer med å skulle ha sex med en som ikke er barbert nedentil). Når kroppshår for øvrig er ansett som ekkelt, hvorfor skal det plutselig være akseptabelt å ha det rundt underlivet?

Og til dere som hevder at glattbarberte kjønn minner om småjenter: Er jeg pedofil fordi jeg foretrekker at menn tar skjegget sitt? Guttunger har tross alt ikke skjegg...Selvsagt er svaret nei; det er langt flere forskjeller på gutter og menn enn skjeggveksten, på samme måte som en voksen kvinne og en jentes underliv skiller seg fra hverandre på langt flere områder enn hårvekst.

Edit: Kvinnene i svømmehallen du går i, representerer i alle fall alt annet enn snittet i samfunnet: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6196940

Kjente at jeg ble litt lettet nu...

Endret av Rachel1968
Gjest Gjest24
Skrevet

Jeg er godt over 30, dere misforstår alle sammen. Jeg skriver ikke om å være glattberbert men frisert. Å være helt glatt ser bare rart ut.

Denne siste er jeg sterkt uenig i.

Glattbarbert er det beste, hos begge kjønn spør du meg.

Frisert mener jeg ihvertfall bør være et minstekrav når det gjelder begge kjønn.

- Kvinner som lever i nutiden regner jeg med at i det minste er flinke med å frisere seg.

- Gutta, vel, jeg tenker at kanskje en god del flere av gutta enn damene slurver med stellet der nede. De burde ta seg sammen.

Ja, jeg skrev mine meninger om saken i en annen tråd som omhandlet samme emne. Der skrev jeg at jeg er en mann, 24 år og glattbarberer meg der nedentil. Det er jeg stolt av, uansett hva pokker andre her på tråden mener om det og kommer til å fortsette med det. Damer som finner dette rart og/eller ekkelt er uansett damer som jeg ikke gidder å ha noe som helst med å gjøre, ei heller synes jeg de er noe som helst å samle på.

Til alle dere som er uenige med meg: For Guds skyld, våkn opp og skjerp dere. Vi lever i 2010. Tiden for å gå rundt med en ustelt skog der nede burde for lengst være over, hva begge kjønn angår. Og det at damene rent historisk sett har stelt seg, ev. glattbarbert seg der nede mye lenger enn gutta (helt siden oldtidens Egypt for å være presis), er absolutt ingen unnskyldning for at gutta skal komme unna med å la være.

Skrevet

Smak og behag, synes det er grisestygt å være glatt, dessuten tror det provoserer frem infesksjoner hos kvinner å være helt glatt. Det er en grunn til at det er hår der, det er bl.a for å fange opp støv og smuss.

Men ifølge brukere i tråden her er det jo bare halvparten av oss mellom 20-40 år som friserer, resten har full busk. :eeeh:

Skrevet

Smak og behag, synes det er grisestygt å være glatt, dessuten tror det provoserer frem infesksjoner hos kvinner å være helt glatt. Det er en grunn til at det er hår der, det er bl.a for å fange opp støv og smuss.

Men ifølge brukere i tråden her er det jo bare halvparten av oss mellom 20-40 år som friserer, resten har full busk. :eeeh:

Men så er også nevnte brukers påstander grundig tilbakevist av reel statistikk, da :)

Ethvert hygienisk menneske anno 2010 klarer å holde miljøet rundt vulva rent, og dermed har kjønnshårene ingen reel funksjon. At du synes det er stygt å være helt glarrbarbert, er en ærlig sak(og jeg er uenig), men helsefarlig er det absolutt ikke(derimot grøsser jeg med tanken på alt grumset som kan samle seg opp i en full busk...).

Skrevet

Jeg snakker ikke om å glattbarbere seg men å trimme/stusse lengden og å ta bikinikanten. Synes det er grisekkelt når folk har full busk, går ann å stusse og ta kantene så hårene ikke vokser langt nedover lårene. Æsj, det er usexy.

Dersom jeg lar busken min gro så vilt den bare vil, så får jeg uansett ikke hår "langt nedover lårene". Det har de færreste, tror jeg.

Ts snakker om intimBARBERING, ergo virker det som om hun snakker om hårfjerning, altså å være glatt.

Virkelig? Trenden med intimbarbering har vart i relativt lang tid nu, så det forundrer meg at såpass mange fremdeles lever på 70 - tallet(og ja, jeg legger ikke skjul på at jeg personlig ville hatt store problemer med å skulle ha sex med en som ikke er barbert nedentil). Når kroppshår for øvrig er ansett som ekkelt, hvorfor skal det plutselig være akseptabelt å ha det rundt underlivet?

Er kroppshår "forøvrig ansett som ekkelt"? Sa hvem? Du? Det forundrer deg at såpass mange "fremdeles lever på 70-tallet"? Jeg driter en lang en i hva som måtte være trend, og i hvertfall hva som var trenden på 70-tallet. Ville du hatt problem med å ha sex dersom mannen ikke var barbert? :hakeslepp: Jøss, jeg tror ikke du er særlig representativ for norske kvinner. "Hvorfor skal det plutselig være akseptabelt å ha hår rundt underlivet" - hva mener du? Akseptabelt? Er det uakseptabelt å ha hår i underlivet? :klø:

Edit: Kvinnene i svømmehallen du går i, representerer i alle fall alt annet enn snittet i samfunnet: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6196940

Kjente at jeg ble litt lettet nu...

Vel, i den artikkelen du linket til, står det også at 1 av 4 menn ikke ønsker at damen skal ha et "velfrisert underliv". Og det står også at 43.5 prosent av kvinner mellom 45 og 54 år trimmer dusken. Jo lenger ned i alder du kommer, jo mer av dusken tar man. Hvis vi snakker glattbarbering her, tror jeg det i all hovedsak er usikre, svært unge kvinner som bedriver denne risikosporten.

Det kommer videre fram at 20% aldri fjerner kjønnshår, 29% gjør det aldri, mens 49% gjør det jevnlig. Jeg kan banne på at de aller fleste av de 49 prosentene snakker om å trimme bikinilinja. Det er langt mellom å trimme bikinilinja og å fjerne "ekle" kjønnshår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...