Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går dessverre dårlig i ekteskapet, og det er fare for at det kan bli slutt mellom oss. :-( Jeg har en liten jobb og prøver å ta opp igjen noen fag uten støtte fra Lånekassen (siden jeg har blitt mer enn 60 studiepoeng forsinket). Jeg mangler noen få poeng, så jeg kan få støtte igjen etter nyttår hvis jeg klarer eksamen. Jeg har ikke hatt store inntekter selv (har en liten ekstrajobb) så jeg har stort sett blitt forsørget av min mann. Hvis det går mot seperasjon og eventuelt skilsmisse, har jeg ikke midler til å flytte for meg selv med en gang men må bo hos mine foreldre til jeg kommer meg på beina. Jeg vet at man kan få stipend selv om man bor hos foreldrene når man er gift, men det gjelder vel ikke hvis man er separert? Så hvis jeg er separert etter nyttår og søker om støtte fra Lånekassen samtidig som jeg bor hos foreldre, er det noen som vet om hele støtten blir gitt som lån da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke sikkert, du kan prøve å sende en mail til lånekassen via Min side. Men jeg tror at så lenge du deler adresse med foreldrene dine vil du ikke ha rett på stipend. Det spiller ingen rolle hvilken sivilstatus du har/har hatt, TROR jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...