AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hei! Jeg har slitt med fett hår en stund nå, og har prøvd ut mange ulike tips...men ingenting fungerer... Jeg har prøvd mange ulike shampo-merker fra frisørsalonger, jeg har prøvd å vaske det skjeldnere(men da så det helt forferdelig ut!!),tørrshampoo, ulike kjerringråd om grønnsåpe osv... Dette begynner å bli et såpass stort problem for meg, jeg går ikke ut så ofte heller pga dette. Nå må jeg vaske håret mitt en gang per dag, det er sikkert ikke det smarteste for håret, men jeg klarer ikke å unngå det( hvis ikke ser håret mitt helt jævlig ut...) noen som vet hvordan man kan forminske/stoppe talgproduksjonen i hodebunnen?? Lurer på om noen kan komme med tips dere vet fungerer?? mange tips som frisører har gitt meg har heller ikke funket!!( alt fra tørrshampoo,skylle med kaldt vann, hårkurer +++++) Er desperat, hjelp meg ! Vær så snill:)
lillelilje Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hei! Jeg har slitt med fett hår en stund nå, og har prøvd ut mange ulike tips...men ingenting fungerer... Jeg har prøvd mange ulike shampo-merker fra frisørsalonger, jeg har prøvd å vaske det skjeldnere(men da så det helt forferdelig ut!!),tørrshampoo, ulike kjerringråd om grønnsåpe osv... Dette begynner å bli et såpass stort problem for meg, jeg går ikke ut så ofte heller pga dette. Nå må jeg vaske håret mitt en gang per dag, det er sikkert ikke det smarteste for håret, men jeg klarer ikke å unngå det( hvis ikke ser håret mitt helt jævlig ut...) noen som vet hvordan man kan forminske/stoppe talgproduksjonen i hodebunnen?? Lurer på om noen kan komme med tips dere vet fungerer?? mange tips som frisører har gitt meg har heller ikke funket!!( alt fra tørrshampoo,skylle med kaldt vann, hårkurer +++++) Er desperat, hjelp meg ! Vær så snill:) Uff, jeg skjønner frustrasjonen din. Ikke lett! Jeg er en av de som ville ha anbefalt tørrsjampo mens du prøver å vaske håret sjeldenere. Men hvis ikke det heller hjelper så ville jeg kanskje ha gått til legen og da helst hudlege siden det er veldig høy talgproduksjon da tydeligvis. Hm, skikkelig wild guess her nå.. men kanskje Diane p-piller kunne ha funket? den hjelper jo på talgproduksjon i ansikt (kviser) så mulig den kan ha en liten påvirkning på hodebunn også kanskje?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 bakepulver? hender jeg tar litt i panneluggen siden den har en tendens til å bli fortere fettete enn resten av håret. Vasker håret hver tredje dag. Kanksje du burde unngå å bruke hårkur og balsam for en periode?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 trådstarter her! Takk for tips så langt:) Må kanskje vurdere å kontakte hudlege for noen råd:)
Thorn Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Hvis ikke du allerede har prøvd det kan kanskje balsammetoden være noe for deg? Jeg må vaske håret minst annenhver dag, men etter et par uker på balsammetoden var jeg nede i hver fjerde til femte dag.
MiamiNice Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Uff, skjønner godt hvordan du har det. Jeg sliter med akkurat det samme. Har begynt å vaske det annenhver dag og det har bedret seg litt. En frisør sa jeg måtte bare leve med det, men det nekter jeg. Mine tips til deg er: - vask håret med lunkent eller så kaldt vann som mulig - må du bruke balsam, ta bare litt i endene, ikke gni det inn i hodebunnen - når jeg shamponerer prøver jeg å gni minst mulig, for å unngå å stimulere hodebunnen. En frisør nevnte å shamponere med håndflatene og ikke med fingertuppene... - skifter ofte shampo Det jeg nylig har funnet ut er å lage masse volum i håret når det er nyvasket og jeg føner det. Da legger det seg ikke så tett inntil hodebunnen og det tar lenger tid før det er fett. Har lagt merke til at hvis jeg lar det lufttørke, blir det mer flatt og dermed fortere fett. Jeg bruker en knallgod volumspray fra Paul Mitchell, sprayer den i røttene litt bak på hodet og føner (med kaldest mulig luft, står gjerne med hodet oppned. Prøv også å finne en shampo som er "lett" og ikke tynger håret. Det virker som jo mer flatt det er jo fortere fett. Hvertfall hos meg. Har også prøvd med striper og det hjelper og så litt. Ellers prøver jeg å la håret være i fred når jeg har fri fra jobb og ikke skal noe spesielt. Er jeg hjemme ei helg prøver jeg å la det gå lengst mulig før jeg vasker det. Dette ble en hel avhandling..men håper noe kan være av nytte for deg.
HeleneBK Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg skjønner hva du mener. Har samme problem. Hver eneste j***** dag må jeg vaske håret hvis jeg skal ut. Det ser ikke bare fett ut, men er det også. Jeg ser på det som et problem men ofte må jeg bare ikke tenke over det. Men det ødelegger selvtillit og det sosiale. Jeg har bare planlagt litt mer rundt det og passer på at jeg dusjet før jeg går ut. Men hvis du snakker med lege så hadde det vært greit om du skrev her inne om det. Om noe kan gjøres.
Hinata Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har samme problem når jeg ikke går på Diane, nå gjør jeg heldigvis det Var så ille at jeg ofte måtte freshe opp håret på ettermiddagen fordi luggen allerede var fet. Har gått uten å vaske håret i lengre perioder (2 uker, juleferie på hytta :gjeiper: ) og det er tilbake til samme leksa når man kommer hjem og får vasket ut fettet. Enn så lenge kan jeg slippe å tråle nettbutikkene etter nye shampoer som skal hjelpe på fett hår, vaske håret i iskaldt vann og å måtte ha på lue for å se bra ut. *sende over sympatiklemmer*
Gjest redstar Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg begynte med Head & shoulders sine produkter og da ble det bedre:) Shampooen er god:)
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har det samme problemet, vasker håret annenhver dag og på den andre dagen blir håret i hodebunnen alltid så fett, ser jo fælt ut. Jeg har begynt å ta babypulver på toppen av hodet/håret, men altså ikke i hele håret. Tar bare litt der det ser fett ut, og grer håret, så ser det nyvasket ut! Jeg bruker Johnson's baby powder da jeg hadde hørt at det skulle være så bra, men det finnes helt sikkert noe tilsvarende i Norge.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Hvis ikke du allerede har prøvd det kan kanskje balsammetoden være noe for deg? Jeg må vaske håret minst annenhver dag, men etter et par uker på balsammetoden var jeg nede i hver fjerde til femte dag. trådstarter her: hva er balsam metoden?? har aldri hørt om dette... Takk for alle tips så langt:) setter pris på at noen tar seg tid til å svare:)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg skjønner hva du mener. Har samme problem. Hver eneste j***** dag må jeg vaske håret hvis jeg skal ut. Det ser ikke bare fett ut, men er det også. Jeg ser på det som et problem men ofte må jeg bare ikke tenke over det. Men det ødelegger selvtillit og det sosiale. Jeg har bare planlagt litt mer rundt det og passer på at jeg dusjet før jeg går ut. Men hvis du snakker med lege så hadde det vært greit om du skrev her inne om det. Om noe kan gjøres. Trådstarter her:) skal kontakte lege i løpet av kort tid og etter legebesøket kan jeg fortelle om jeg fikk noen tips:)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #13 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har samme problem når jeg ikke går på Diane, nå gjør jeg heldigvis det Var så ille at jeg ofte måtte freshe opp håret på ettermiddagen fordi luggen allerede var fet. Har gått uten å vaske håret i lengre perioder (2 uker, juleferie på hytta :gjeiper: ) og det er tilbake til samme leksa når man kommer hjem og får vasket ut fettet. Enn så lenge kan jeg slippe å tråle nettbutikkene etter nye shampoer som skal hjelpe på fett hår, vaske håret i iskaldt vann og å måtte ha på lue for å se bra ut. *sende over sympatiklemmer* trådstarter her: takk:) Godt å vite at jeg ikke er alene om dette problemet, har diane hjelpet deg mye? stor endring?
Hinata Skrevet 11. oktober 2010 #14 Skrevet 11. oktober 2010 trådstarter her: takk:) Godt å vite at jeg ikke er alene om dette problemet, har diane hjelpet deg mye? stor endring? Jeg kan ihvertfall gå uten å vaske håret mer enn annenhver dag, har ikke prøvd noe særlig lengre periode nå, for jeg føler meg litt freshere når jeg vasker håret hver dag
SlowMotion Skrevet 11. oktober 2010 #15 Skrevet 11. oktober 2010 trådstarter her: hva er balsam metoden?? har aldri hørt om dette... Takk for alle tips så langt:) setter pris på at noen tar seg tid til å svare:) Regner med det er greit at jeg svarer, selv om jeg ikke kom med forslaget. Balsammetoden går ut på at man rett og slett vasker håret med balsam i stedet for shampo. For at dette skal funke må du kutte ut alle hårprodukter med ingredienser som ikke er vannløselig, som f.eks. silikoner og mineraloljer, som likevel ikke gjør noe for håret ditt. Teorien er at når man kutter alle uttørkende ingredienser og bare pøser på med fuktighet, blir ikke håret like fett. Fettet er hodebunnens forsvarsreaksjon mot uttørking, så når fukten blir tilført utenfra, slutter hodebunnen å produsere så mye fett. Det høres litt funky ut, men det funker for mange, og det er slett ikke så komplisert som det høres ut som Pengemessig trenger du heller ikke ut med mer enn en 50-lapp eller så, så det koster jo ikke noe særlig å prøve! Du finner mer info her på forumet, eller på Lockig.se. Eller du kan spørre, så skal jeg svare etter beste evne
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #16 Skrevet 11. oktober 2010 Regner med det er greit at jeg svarer, selv om jeg ikke kom med forslaget. Balsammetoden går ut på at man rett og slett vasker håret med balsam i stedet for shampo. For at dette skal funke må du kutte ut alle hårprodukter med ingredienser som ikke er vannløselig, som f.eks. silikoner og mineraloljer, som likevel ikke gjør noe for håret ditt. Teorien er at når man kutter alle uttørkende ingredienser og bare pøser på med fuktighet, blir ikke håret like fett. Fettet er hodebunnens forsvarsreaksjon mot uttørking, så når fukten blir tilført utenfra, slutter hodebunnen å produsere så mye fett. Det høres litt funky ut, men det funker for mange, og det er slett ikke så komplisert som det høres ut som Pengemessig trenger du heller ikke ut med mer enn en 50-lapp eller så, så det koster jo ikke noe særlig å prøve! Du finner mer info her på forumet, eller på Lockig.se. Eller du kan spørre, så skal jeg svare etter beste evne trådstarter her igjen: takk for svar...har lest litt på begge linkene du gav meg... Virker interessant:) har et spørsmål:må man gå i mange dager/uker med fett hår før det blir pent, eller merker man forskjell med en gang? Og det er ikke sikkert at det fungerer på alle, men kanskje verdt å prøve??
SlowMotion Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 trådstarter her igjen: takk for svar...har lest litt på begge linkene du gav meg... Virker interessant:) har et spørsmål:må man gå i mange dager/uker med fett hår før det blir pent, eller merker man forskjell med en gang? Og det er ikke sikkert at det fungerer på alle, men kanskje verdt å prøve?? Mitt hår ble ikke fett av balsammetoden i seg selv, men det tok en uke eller to å få inn teknikken på hvor mye balsam jeg måtte bruke, hvor mye jeg måtte gni, og hvor lenge jeg måtte skylle. Da kom forskjellen med en gang! Utifra andres erfaringer ser det ut til at mange trenger de to ukene, enten det nå er for håret sin del eller teknikkens del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå