nist Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Kjærlighetssorg er vel noe av det verste man må gjennom. Og i dag fant jeg ut at min eks samboer gjennom fire år har fått seg ny kjæreste. Det er et halvt år siden vi flyttet fra hverandre, noe som i mine øyne ikke er så fryktelig lenge siden. Vi har snakket litt sammen av og til, men det har vært veldig tøft. Anyhow, i dag ringte en venninne av meg. Hennes kjæreste er venn med min eks på facebook. Og i går hadde han visstnok postet at han var i et forhold... Hva skal man si, hva skal man gjøre... Jeg blir jo selvfølgelig forbannet og utrolig såret. Selvfølgelig går man videre, men er det ikke normal respekt og sende en tekst eller ta en tlf og si; jeg har fått ny kjæreste og jeg ville du skulle høre det fra meg!!? mange forskjellige meninger om dette og det kommer jo selvfølgelig ann på hva slags forhold man har hatt, hvordan bruddet var og hovrdan kontakt vi har hatt i etterkant. Som sagt har vi pratet litt sammen, senest for tre uker siden. Blir bare så sjokkert. Det var han som ville ut av forholdet. Det hadde gått opp og ned lenge og jeg visste vel selv at det var over, uten å ville innrømme det. Han sa at han elsket meg fortsatt, men at han trengte tid alene for å finne å kunne utvikle seg som et selvstendig individ og ikke bare i et forhold. Han måtte finne ut hva han ville med livet sitt før han kunne være sammen med noen. Vel, etter et halvt år har han tydeligvis funnet det ut og har ikke baller nok til å fortelle meg om det! Måtte bare få ut frustrasjonen min, og istedenfor å gjøre noe dumt som å ringe han og klikke i vinkel skrev jeg heller her. Tårene drypper og klumpen i magen blir større og større. Hva skal man gjøre i slike situasjoner. Skal jeg liksom sende en melding og si grattis?? Skal jeg "heve meg over det" og være the bigger person? Uff. Får jo mest lyst til å si brenn i helvete. Uansett hvor umodent det er!! Grrr....
Optimist40 Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Forholdet er over og dere har ikke lenger noen forpliktelser ovenfor hverandre. Skjønner at det gjør vondt all den tid du har hatt urealistiske håp, og han er kansje ansvarlig for å holde disse "varme" ved å si de feile tingene for selv å føle seg bedre. Men derifra til å ha noen forpliktelse til å fortelle hvem han dater er lang i mine øyne. Hans liv er hans - lik ditt liv er ditt .. Har man barn sammen og vurderer å bringe nye mennesker inn i livet til barna kan man av respekt fortelle det til sin eks slik at denne vet hvilke voksna barna omgåes. Men ut over det mener jeg at andres lykke er ikke noe jeg har noe med. Hev deg over det og gratuler ham på en skikkelig måte neste gang du ser ham. Vis ham at du har det bra, det er det beste du kan gjøre for deg selv og den beste "hevn" om du tenker i de baner. Plukk deg selv opp og gå ut i verden med hevet hode og si at du er best, det er hans tap. Og ønsk ham all den lykke han kan få. Du finner garantert din i en som fortjener deg Endret 3. oktober 2010 av Optimist40
Sulosi Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Gjør som Thefainter og sender en Selv har jeg flere ganger opplev overlappinger a.la. ny dame som venter og det til tross for at han til meg sier han trenger tid for se selv.. Jeg tror rett og slett den unskyldningen med "tid for meg selv" bare er noe som sies for å ikke såre med sannheten. Men, ang det å såre så mener jeg selv det er like greitt å legge alle kort på bordet med en gang,..det svir men til gjengjeld slipper man å bli såret igjen,og igjen. Føler med deg nist. Og forresten, Thefainter, hvilken omsorg du har i deg Elsker deg for det
nist Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2010 Takk.. Jeg vet at han overhodet ikke har noe meldeplikt til meg, og gud bedre jeg har da vært around the block siden vi gjorde det slutt jeg og. Men når du da går inn i et forholdet, så er det et ganske stort steg videre fra å rote rundt og date! Han omgås fortsatt med min yngre søster som ble veldig knyttet til han, og jeg har fortsatt hunden hans innimellom. Og siden vi derfor fortsatt er i hverandres liv til en viss grad skulle man jo tro at han hadde såpass respekt for meg at han ville si ifra istedenfor å plutselig møtes på gata og det blir utrolig ubehagelig.. Sånn som situasjonen er nå ville i hvert fall jeg sagt i fra til han hvis jeg gikk inn i et seriøst forhold, så han skulle slippe å høre det fra neon tilfeldige eller se oss sammen på byn feks. Men man er jo forskjellige..
Violet Hill Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Huff, jeg føler med deg. Min tidligere kjæreste gjennom tre år fikk seg også ny kjæreste et halvt år etter bruddet. Han var riktignok mann nok til å fortelle meg det, noe jeg mener du har rett til å forvente. Men til tross for at han da samtidig bedyret at han var veldig oppsatt på å beholde det gode vennskapet vi hadde utviklet etter bruddet, hørte jeg aldri noe mer. Jeg har brukt mye tid og krefter på å være sint og lei meg på grunn av han, og det er faktisk rart å innse her jeg sitter og skriver at jeg sikkert ikke har tenkt på han på ukesvis. Jeg vil bare si til deg at dette kommer til å gå bra, og selv om det er lett å si synes jeg du bare skal la det være.
nist Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2010 Tusen takk for svar. Når jeg fikk høre om det på telefonen var første innskytelse og ringe han og bare WTF? Men det klarte jeg heldigvis å la være. Jeg vet ikke om jeg skal sende han en tekst og si grattis eller om det bare blir for dumt. Han skjønner jo at jeg straks får vite det og at jeg blir forbannet. Så er vel ikke noe vits å late som jeg er the bigger person, når jeg faktisk ikke er det.... Uff...
Violet Hill Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg synes at det kanskje litt påtatt å sende han en melding og gratulere... spesielt ettersom han ikke tok mot til seg og fortalte det til deg selv en gang.
SymfoniBlomst Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 En vakker dag når du er klar, er det din tur å blomstre av kjærligheten. Vær glad for at du bruker tiden godt og ikke hopper på det første og beste. Nå har du også anledning til å utvikle deg som et selvstendig individ, uten å tenke på hva eksen bruker tiden sin på. Ikke send han melding og gratuler eller be han brenne i helvette, du høres bare bitter ut og han blir enda glaere han dumpa deg. Dere hører til fortiden, og prøv å vær glad på hans vegne. Du ønsker vel han ikke vondt? Aksepter kjærlighetsorgen og aksepter at det tar tid å komme over en person du har hatt så nær deg, er nå "borte". Du har all rett til å være lei deg, sint, frustrert og forbannet. Få det ut her eller hos venner og familie. Med tiden så gjør det mindre og mindre vondt. Jeg lover
Gjest Lilly Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Ikke send han en melding, det uttrykker bare en viss svakhet ved deg Hev deg over det, lat som om du er care og til slutt vil du også være det.. Neste gang dere sees eller snakkes kan nevne det hvis det passer seg!
Gjest Anjelika Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg skjønner at det kan svi! Men personlig tenker jeg omvendt av deg da, nemlig at man ikke har spesielt lyst til å gni det nye forholdet inn i trynet på eksen og dermed holder man lav profil. Jeg følte ikke det hadde vært spesielt snilt eller utpreget nyttig for noen som helst å ringe eksen min og informere om det når jeg fikk meg ny kjæreste. Hadde det ikke vært for at den nye kjæresten gjorde det så hadde jeg heller ikke satt meg som "i et forhold" på facebook. Følte det var et lite fuck you til eksen, og han slettet meg også som venn kontant. Det er ikke alle som har behov for å vite slikt.
Cata Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Hev deg over det selv om det er tøft. Jeg er enig med Optimist40 - når det er godt såpass lang tid etter bruddet så har ingen av dere "meldeplikt" overfor den andre. Men jeg skjønner det er sårt og vondt. Gråt ut, og forbann ham oppad vegger og nedad tapeter i kveld sånn at du får frustrasjonen ut. Alternativt kan du jo ringe en venninne og høre om dere kan ha en "kriseprat" over en kopp kaffe eller te. Til slutt trekker du pusten dypt og konsentrerer deg om ikke å ringe ham eller sende melding. Og så gratulerer du ham neste gang dere tilfeldigvis møtes. Det kommer til å bli bedre etterhvert og da kommer du til å være glad for at du ikke kontaktet ham.
nist Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2010 Skjønner hva dere mener med å ikke ha meldeplikt. Men vi har jo fortsatt kontakt innimellom, og han er veldig på at han vil ha en god tone med meg. Han har jo i tillegg sagt opptil flere ganger etter det ble slutt at det er jo egentlig men han vil være med og at han fortsatt elsker meg. Vet at han bare "holder meg på gress" og har latt være å respondere på det. Men siden vi har hatt litt kontakt skulle man jo bare tro at han ville ha såpass respekt for meg at han ville det skulle komme fra han... Trodde vi fortsatt hadde såpass "med hverandre å gjøre".
juliane Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg syns godt han kunne sagt fra jeg, syns det er å vise respekt for en man har delt livet med. Selv sendte jeg mail til eksen et par dager før jeg ble offisiell kjæreste med samboeren min. Jeg var så lykkelig og hadde lyst til å fortelle folk om det, men syntes jeg skyldte eksen min at han fikk høre det fra meg først.
Betty77 Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Mange gode råd her - ville bare si at jeg føler med deg
nist Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk for alle svar. En utrolig frustrerende situasjon det her! Men har klart å la være å kontakte han og det er jo bra. Håper bare jeg klarer å unngå å kaste et ølglass i hode på han hvis jeg treffer han ute til helgen :-P Skjønner ikke vitsen i å vise så lite respekt for meg liksom. Vi snakket da sammen senest for tre uker siden og hadde en ålreit tone. Da skulle man jo tro at han gadd å sende meg en tekstmelding i hvert fall når han går inn i et nytt forhold.. Spesielt når vi gjorde det slutt nettopp fordi han "trengte å være alene". Han legger jo veldig opp til at jeg skal bli forbanna og at vi skal være uvenner og det syns jeg er utrolig unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå